Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ligt eraan, wij hadden speeltjes voor de kinderen en op de zaal een speciale kinderhoek e.d. ook qua eten rekening mee gehouden, je kan dus wel degelijk een kindvriendelijke trouwdag organiseren...

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Misschien dat ik hier voor TS praat, maar wil toch effe reageren..
    Helaas heeft TS nog geen eigen kindjes. Was dit wel het geval geweest, dan zou ze waarschijnlijk een anders soort bruiloft hebben gewild, of iemand hebben 'aangewezen', die die dag hun kindje(s) zou verzorgen..

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ik zou zeggen ga gewoon een open en eerlijk gesprek met ze aan, over je dag indeling en dat het misschien voor de kids minder geschikt zou zijn om mee te gaan. Je hebt een kleine groep mensen dsu kan me voorstellen dat het allemaal mensen zijn die erg dicht bij je staan dus ook mensen zijn waarbij je eerlijk kunt zijn over je gevoelens.
    Er is een deel van mij dat het idee heeft dat je het prettiger vind zonder kinderen erbij niet vanwege de dagindeling maar juist omdat het bij jullie nog niet vlot met zwanger worden en dat je het gewoon te pijnlijk vind om daar die dag aan herinnert te worden. misschien zit ik er wel helemaal naast hoor maar ook in dat geval zou ik zeggen wees eerlijk als het echt belangrijke mensen zijn dan hebben ze daar begrip voor.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ook met een baby?

Maakt mij verder niet uit, maar mijn zoontje kennende wil hij overal aanzitten waar hij niet aan mag zitten. Die gaat echt niet netjes in het hoekje spelen.

Ik vind het niet zo gek hoor, om te stellen dat het alleen voor volwassenen is.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen en ga ik zeker ook niet doen. Volgens mij gaat dit topic allang niet meer over de vraag van TS.

@TS: Een vriendin van mij gaat dit jaar ook trouwen en we hebben het er nog niets eens over gehad hoe het zit met kids, maar ik ga toch zeker wel oppas zoeken.
    Ik weet hoe dat gaat met mijn zoon. Die gaat (logisch) vanuit verveling zitten jengelen en dat wil ik zowel mijn zoon als mijn vriendin niet aandoen. Daarnaast wil ik toch genieten van het huwelijk van mijn vriendin, zonder dat ik continu met mijn zoon bezig ben.
    En mijn zoon zit nog niet op een leeftijd dat ik van hem kan verwachten geduld te hebben.
    Ik zou dus gewoon je vrienden bellen en vragen of ze bereid zijn om voor die dag oppas te zoeken. Het is jullie dag en ik vind dat jullie deze moeten doorbrengen zoals jullie dat willen.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En ik heb er een hekel aan dat jij TS daarmee kwetst, zij dat ook aangeeft en je er verder overheen "lult".. daarom had ik de reactie van TS gequote en het zinnetje van jouw tekst waar haar reactie een respons op was..
    Het ging mij er dus verder niet om in wat voor context jouw reactie geschreven was, maar het feit dat TS aangeeft dat het haar dus wel kwetst en daar nul reactie op komt.

En verder zoals ik eerder al had aangegeven, heb ik mij dus werkelijk geergerd aan het feit dat een 1 jarige door de ceremonie aan het gillen was waardoor ik het zelf niet kon verstaan.. nou dan had ik het liever "stijf" gehad hoor en had ik misschien zelf (en mijn man) ook nog wat van de ceremonie meegekregen.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb niets gelezen alleen 1e bericht
    ga dan ook echt mijn mening neerzetten.

ik zou het ook vervelend vinden als kinderen mijn bruiloft verstoren.
    maar zelf vind ik dat broers en zussen en mijn beste vrienden
    ik niet kan verplichten oppas te regelen
    toen wij 12,5 jaar getrouwd waren heb ik heeeel bewust de kaarten gestuurd aan familie de wit (dus met kids)
    en aan vrienden stuurde ik jan en truus de boer
    en ik ga er van uit als hier een kaart in de bus komt met familie dat ik mijn kind mee mag nemen
    is ie gericht aan andre en mirella dan zoek ik een oppas
    zou daar ook niet zo veel moeite mee hebben hoor!
    ik begrijp het ook als mensen het niet willen

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ook met een baby!
    mijn zoontje was net 3 weekjes oud toen we een bruiloft hadden
    overdag zijn ze bij oma geweest(ivm kerk en gemeentehuis) maar savonds zijn ze er bij geweest !

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had 2 boxen staan en een afgesloten gedeelte met een campingbedje erin en babyfoon, verschoonspullen e.d.

Er waren kids van 6 maanden tot 6 jaar en allemaal gewoon goed gegaan hoor.. het gaat om je gehele instelling denk ik.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb dat dat "anti-kind" geeneens gezegd (dat heeft iemand anders gezegd), ik heb alleen gezegd dat een huwelijk een familieaangelegenheid is dat kinderen hierbij horen en dat dat gezellig is, TS heeft helemaal niet op deze zin van mij gereageerd hoor ;)

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dit denk ik ook, maar ik persoonlijk heb zo iets de kinderen horen bij mij
    maarja dat is persoonlijk
    overigens een tante van me man die waren 25 jaar getrouwd
    en ik en mijn man waren uitgenodigd dus wou ik oppas zoeken maar ons werd verteld dat toen alleen noa ook gewoon was uitgenodigd
    en we hebben er niet gehoord ze is lekker gaan rond rennen en spelen enzz

12. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hoi TS,het is jouw dag,en ik begrijp volkomen dat je er liever geen kinderen bij wilt hebben!Wij zijn ruim 10 jaar geleden getrouwd,en ook toen hadden heel veel vrienden al kinderen,meeste waren peuters.Wij hebben aangegeven aan onze vrienden dat we liever niet hadden dat er kinderen bij waren.Op het stadhuis vond ik het niet zo'n probleem hoor.Maar tijdens de lunch en het feest 's avonds was alleen voor volwassenen.Niemand heeft daar problemen mee gehad.
    Nu hebben we zelf kinderen,en ik zou ze zelf niet meenemen naar een bruiloft,of het moet om een broer of zus gaan.
    Dus ik zou er geen punt van maken.Een bruiloft is nu eenmaal geen kinderfeestje.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ohja en om verder ontopic te blijven..

Mij zal je niet kwetsen als ik mijn dochter niet mee mocht nemen, hoe leuk,lief en schattig ik haar ook vind..
    Ik zou haar sowieso niet naar bruiloften of begravenissen (ik zag die ergens tussen het lezen door voorbij komen ;) ) mee nemen behalve als er specifiek om gevraagd wordt dat wel te doen :)
    Wat heeft zij er nou aan.. leuk hoor de hele tijd stil moeten zitten en je mond houden..

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0

Nee klopt dat jij dat anti-kind niet gezegd hebt, heb het over dat andere gequote zinnetje die wel van jou was en waar TS wel op gereageerd heeft (kijk mijn laatste quote, die is van TS als reactie op jou)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hihi nou ja goed, ik kwam er een beetje invallen en ik had dus niet meegekregen dat dit topic zo'n negatieve lading had gekregen.

Ik zeg alleen dat ik het niet zo gek vind. Als ik ooit ga trouwen, nodig ik wel mensen zonder hun baby/peuter uit. Grotere kids geen probleem. Ik zou zelf in ieder geval mijn zoontje die dag bij iemand anders brengen.

Maar dat ben ik! Ik zeg niet dat ik het raar of stom vind als mensen wel hun jonge kind meenemen. Moet ieder voor zich weten. Maar als TS zich prettiger voelt bij een kleine, knusse bruiloft zonder drukte van kinderen en eventueel gehuil en gezeur, vind ik dat haar goed recht, om alleen volwassenen uit te nodigen.

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Als goede vrienden van ons zouden gaan trouwen (en het gaat dan alleen om de ceremonie en een uitgebreide lunch) zou ik wel beledigd zijn als de kinderen niet mee zouden mogen. Als het daarentegen zou gaan om een uitgebreid feest zouden wij vanzelf de kinderen al niet mee nemen omdat dat te lang en te vermoeiend zou zijn. Maar voor de paar uurtjes waar TS het over heeft, zouden wij dus niet gaan als onze kinderen ook niet mochten komen.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik zou 'aan meneer en mevrouw Huppeldepup' op de kaart zetten. (Hebben wij ook gedaan toen we trouwden, geen verkeerd woord over gehoord.)

Mocht er dan toch nog klein grut opdagen, dan de ceremoniemeester het gillende klusje laten klaren, mocht de ouder dat niet doen.

En wie zegt dat een decadente lunch meteen 'stijf' en ongezellig is?

Ik kan me goed voorstellen dat tussen een sjiek gedekte tafel, uitstekende wijn en pingelmuziek het geblér van een baby of het gesmeer van een peuter met een pannekoek niet past.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik niet. Ik neem aan dat TS dat juist wel gezellig vindt. Maar ik heb het van een ander ge-qouted. Vandaar de aanhalingstekens..

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben het hier ook helemaal mee eens.

Nu hebben wij ook nogal een beweeglijke en ondernemende peuter die echt niet stil kan zitten. Dus dat is voor ons en voor hem niet leuk.
    Toen een van mijn beste vriendinnen vorig jaar ging trouwen (zoonlief was toen anderhalf) hebben we hem dan ook niet meegenomen naar de ceremonie. Hij is wel even bij de receptie geweest en daarna ging hij weer weg. Ook de peuter van een van mijn andere vriendinnen was niet mee.

Misschien kan je ergens een moment inlassen dat ze even kunnen komen? En anders gewoon maar niet hoor.

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik lees nu al een paar keer 'het hoort zo' en 'een bruiloft is een familiefeest' etc. Euh..is dat niet iets heel persoonlijks? Wie bepaalt hoe iets hoort of moet zijn? Dat familieA het heel uitgebreid viert en dat zo gewend is, wil toch niet zeggen dat familieB het ook zo moet doen? En misschien viert familieC het wel weer anders.

Ik vind het echt absurd dat er hier mensen zijn die menen voor anderen te kunnen bepalen hoe zíj hun bruiloft moeten invullen en dan ook nog zeggen dat ze slechte gastvrouw zijn etc. Sorry hoor, maar mijn bruiloft was mijn feestje (oke, óns hihi) en ik was geen gastvrouw, daar had ik een ceremoniemeester voor. Deze dag draaide om ONS en niet om de gasten of de kinderen van de gasten (die wij heel bewust dus ook niet uitgenodigd hadden.

Tuurlijk hadden we dat kúnnen doen, we hadden een kinderhoekje kúnnen maken (het hotel bood ook die optie). Maar wij wilden dat niet en vonden dat niet nodig. Onze trouwdag, onze keuzes toch.

Ts en haar verloofde hebben er voor gekozen om hun trouwdag op een specifieke manier te vieren en daar horen voor haar geen kids bij. Alle respect dus voor haar keuzes want het is haar bruiloft en die dag draait om hun!

Deel Deze Pagina