Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sluit ik mij helemaal bij aan, ik respecteer de wensen van het bruidspaar. :) Heb daar trouwens ook begrip voor en wij gaan er ook niet dood aan ergens heen te gaan zónder dat de kids er altijd bij zijn, dat heeft niks te maken met een "gezin" zijn vind ik zelf. Dit is júllie dag en jullie moeten doen waar jullie je prettig bij voelen. Als er mensen zijn die hier geen begrip voor kunnen opbrengen dan zou ik hen ook niet als echte vrienden zien en er dan ook totaal niet mee zitten als ze niet willen komen. ;)

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nouja ik begrijp je wel hoor.. Ik vind dat je zelf moet kunnen bepalen of er kinderen welkom zijn of niet.. en opmerkingen dat als de kinderen niet welkom zijn je zelf ook niet komt vind ik persoonlijk een beetje onzin.. Je kunt je kindje nou eenmaal niet altijd overal mee naar toe nemen..

Als je liever niet hebt dat de kindjes mee komen zeg het dan gewoon eerlijk tegen die mensen..
    Vertel ze waar je "bang" voor bent en waarom je het niet ziet zitten..

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat wanneer je de kindjes wel mee laat komen terwijl je daar eigenlijk niet op zit te wachten, je jezelf alleen maar gaat lopen ergeren aan alles wat ze doen..

het is jou dag, dus jij bepaalt!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

en anders nog een oplossing dit hebben vrienden van ons vorig jaar gedaan. alle kinderen gingen naar een andere ruimte waar een oppas zat en daar konden ze spelen/tekenen etc. totdat de ceremonie voorbij was en daarna konden gelijk weer komen

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nu ben ik benieuwd waarom dat dat onzin is?

fynn gaat echt overal mee naartoe. die is nog nooit uit logeren oid geweest.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zie het juist andersom. Als het echte vrienden zijn, dan geven ze ook om mijn kinderen en zouden ze mijn kinderen niet bij voorbaat al uitsluiten.
    Wanneer de zorgen hierover met mij gedeeld werden zou ik er alle begrip voor hebben en zoals ik al zei hier ook zeker rekening mee houden.
    Maar om gelijk al te zeggen dat kinderen niet welkom zijn omdat ze misschien lawaai maken en er met de ouders haast niet te praten valt? Neh... dat zou mij niet als echte vrienden in de oren klinken.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja dit is toch wel wat, kun je niet alsnog wat regelen?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ts, ik snap het wel.
    Ik zou het zelf niet eens leuk vinden om mijn kinderen mee te nemen naar een bruiloft. Lijkt me voor hun ook niks aan. En vermoeiend.
    Ik zou dan inderdaad ook steeds bezig zijn met hun ( hoe braaf ze ook zijn) en zelf niet kunnen genieten van de bruiloft.

Misschien kun je na de lunch de kinderen wel laten komen. Onder het mom dat dit prettiger is voor zowel de kinderen als jullie zelf.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zou er dus echt geen moeite mee hebben als mn dochtertje niet welkom zou zijn op zo'n bruiloft, dan voel ik me echt niet gepasseerd ofzo hoor:(

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja en dat zou ik dus zelf niet willen. ik ken de oppas dan niet en mijn zoon kent haar niet. die zou dan dus veel beter op zijn plek zijn bij opa en oma.

ts: ik zou het zelf gewoon even overleggen.peuters hebben niets aan een bruiloft. daarnaast is het in slapies tijd. dus ik denk dat als je even overlegd van joh hebben jullie er over nagedahct dat het in slaap tijd is en dat de luch best wel apart is? ik weet niet of jullie het dan handig vinden als jullie de kids mee zouden nemen?
    Maar goed mezelf kennende zou ik dus allang oppas geregeld hebben, zou ik dat niet hebben zou ik het trouwens ook geen punt vinden als je zou zeggen.. joh ik vid hetelf prettiger als er alleen volwasenen komen.en dan inderdaad uitleggen waarom.
    komt vast goed..

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Na de lunch is het feest voorbij.Het gaat maar om een paar uurtjes.
    Ik zie het gewoon echt niet zitten.Heb al eens meegemaakt dat een kind tijdens een ceremonie zat te dreinen en daar pas ik voor.
    Zeker als het er 3 zijn.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gelijk heb je. :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja dan zou ik het gewoon aangeven en dan hopen dat ze het begrijpen en niet afzeggen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dan zou ik het gewoon eerlijk zeggen dat je niet wilt dat ze meekomen.. maar zou niet raar opkijken wanneer sommige niet kunnen komen dan.

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    volgens een ongeschreven regel kijk je naar hoe de envelop is geadreseerd.
    is dit aan fam. dan zijn ook de kids uitegenodigd, is dit aan ..... en ...... dan alleen de volwassenen.

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    @ amfy ik zeg niet dat het onzin is, ik zeg dat ik het onzin vind..

Hij gaat overal mee naar toe? Dus als jij strax gaat bevallen is hij daar bij?

Er zijn genoeg gelegenheden waarvan ik vind dat een kind daar niet bij hoort te zijn (borrel op het werk, naar de bank, notaris enz enz) Ik kan me echt niet voorstellen dat als ik een heel formeel gesprek zou hebben dat ik daar met mijn kindje aankom..

maargoed dit zijn misschien een beetje rare voorbeelden maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ga het inderdaad maar gewoon tegen ze zeggen.Nu loop ik me druk te maken.Ik heb niks voor die kleintjes geregeld en wil dat eigenlijk ook niet doen.Het kost me allemaal al genoeg geld en de locatie is er gewoon niet naar.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, ik zou het denk ik ook niet zo aardig vinden overkomen als me gewoon bot gezegd zou worden dat mijn kind niet welkom is, omdat ze herrie zou kunnen maken en/of omdat er met mij dan geen zinnig woord valt te wisselen. Wij zijn in 2008 getrouwd en er waren toen 5 kinderen aanwezig de hele dag. Nou die kinderen hadden de tijd van hun leven en zijn hartstikke lief geweest. Vooral de meiden vonden het geweldig, die waren de hele dag niet bij me weg te slaan, ze vonden de jurk zo mooi :D.

Maar goed, ik ben wel van "wie betaalt, bepaalt" en als jullie de kinderen er dus echt persé niet bij willen hebben dan moet je dat eerlijk zeggen. Ik denk alleen dat de angst die je hebt mbt kinderen op de bruiloft echt niet reeël zijn...

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Doen waar jij je goed bij voelt! En dat is dus een bruiloft zonder kinderen!

Phoe, als wij ooit gaan trouwen dan komen er heel wat kinderen!
    Maar ik zou het niet erg vinden :)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Nou niet iedere kind kan zo netjes lol maken en stil zitten.

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Op de uitnodiging zetten:

Lieve mensen,

Aangezien de bruiloft de hele dag duurt en wij willen dat het voor iedereen een ontspannen en leuke dag wordt, het vriendelijke verzoek om voor de kleintjes een oppas te zoeken.

Zoiets?

Deel Deze Pagina