Ja, de een vindt het niet getuigen van respect als je je kinderen niet mee mag nemen, de ander vindt het niet getuigen van respect als op een belangrijk moment in het leven van het bruidspaar de aandacht naar een jankend, jengelend, of door de ceremonie pratend kind uitgaat i.p.v. dat de aandacht naar het bruidspaar gaat.
ja maar je hebt zelf ook respect en loop je dan even naar biuiten toch? Hier was mijn dochter soms aan het kletsen tijdesn de bruiloft...nou de mensen vonden het juist grappig...zo kan het ook he
Maar als een vriendin van jou trouwt, en ze wil geen kindjes op HAAR bruiloft. Ik bedoel, jij hebt gekozen voor jouw kindjes, zij niet (dat jij kinderen zou krijgen). Moet ze hen er dan maar gewoon bijnemen, omdat jij ze toevallig hebt? En ik kan me mateloos irriteren aan 'aanwezige' kinderen, zeker als ze niet van mij zijn, want dan kan ik er niks van zeggen.
Nou ik ken ook mannen die zwaar irritant zijn en domme grappen maken, die dan ook maar niet uitnodigen en de kaart maar uitdrukkelijk verzenden enkel aan MEVROUW Jansen haha?
Ja maar dan nog snap ik de hele heisa niet van kinderen op een bruiloft.... Ik zorg heus wel dat mijn kinderen geen speciale momenten gaat verstoren.. Als ik ooit ga trouwen hahaha ik hoop dat ik ooit ga trouwen, dan vindt ik het helemaal niet erg als eens een kindje wat kabaal maakt tussendoor.... Idd van die aanwezige kinderen zijn niet leuk...dat snap ik wel maar dan nog vindt ik het nu geen ramp
Maar ik denk dat dat de clou is, JIJ zou dat niet erg vinden (ik ook niet btw, zeker nu ik eigen kindjes heb, wil ik gewoon een geweldig feest met zoveel mogelijk kindjes erbij, dan houd je er ook rekening mee dat ze lawaai kunnen maken), maar TS wel. En dat begrijp ik ook wel. En ik vind dat als zij daar problemen mee heeft, dat ze dat mag vragen. Bijv jij bent zo netjes om even naar buiten te gaan, maar niet iedereen doet dat. Ik zou dan persoonlijk geen risico's nemen op mijn bruiloft als ik me daar aan zou irriteren.
Het is jullie dag en die mag je indelen zoals jullie dat willen, ik begrijp heel goed dat je het zo wit doen en zou het helemaal niet erg vinden om mijn zoontje thuis te laten. Ik doe hem er ook echt geen plezier mee om hem mee te nemen want hij gaat liever lekker spelen bij opa en oma, dat weet ik zeker.
Ja ik begrijp het idd wel....maar ik zou het echt niet leuk vinden als een vriendin dit zou zeggen.....maar nu hebben we het alleen over de dag zelf en niet het feest? Tja moeilijk hoor....ik kan het wel begrijpen natuurlijk....maar ik zou wel beledigd zijn
Ok in de eerste plaats: ik heb niet alle antwoorden gelezen dus geheid dat ik hier iemand tegen zijn/haar hoofd stoot Mijn broer trouwt ook in juni en voor hem is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Klein maar er zijn mensen met kinderen (mijn andere broer en vrouw en wij namelijk). Wij hebben samen met mijn andere broer besloten om alle kinderen thuis te laten voor de ceremonie. Onze dochter is wel bij de rest aanwezig, hun kinderen niet (ivm lange reistijd blijven die lekker bij opa en oma daar). Ik ben het helemaal met je eens dat kleine kinderen niet op een bruiloft horen. Mijn dochter bijvoorbeeld is echt een schatje maar kan niet stil zitten of haar mond houden. Ze zou eigenlijk alleen maar een stoorzender zijn dan en dat haalt de romantiek gewoon weg. Let wel: mijn broer heeft hier niet om gevraagd! Takhaan en ik vinden dit gewoon zelf en mijn andere broer dus ook. En daar komt bij, wat heeft zo'n kleintje daar te zoeken? Ze hebben er zelf toch ook niets aan om een half uur oid stil te moeten zitten en mondje te moeten houden? Ikzelf zou gewoon die stellen aanspreken, het uitleggen en vragen of ze een oppas kunnen regelen. Ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom ze dit niet kunnen snappen. En het gaat niet eens om een volle dag dus swa
Hoi Zara75, Op de manier waarop jullie je bruiloft willen vieren lijkt het me inderdaad niet handig om zulke kleine kindjes erbij te hebben. Ik neem aan dat de 20 man die uitgenodigd zijn behoorlijk close met jullie zijn. Dus ik zou gewoon even persoonlijk aan ze vertellen hoe de dag gaat verlopen en daarbij duidelijk aangeven dat er voor kinderen niet alleen geen bal aan is maar dat het een echte grote mensen bedoening zal zijn. Ik ga ervan uit dat ze daar geen probleem van zullen maken op jullie dag. Trouwens, iedereen vindt zijn eigen kind het toonbeeld van goed voorbeeld (mezelf incluis). Helaas is een kind op zo'n leeftijd nog te jong om zich te conformeren aan eisen als drie kwartier stilzitten en netjes aan tafel blijven zitten tijdens een lunch waarvan hij nog geen hap zal eten. Hij gaat zich vervelen, moeder/vader moet erbij komen en daar gaat je goede gesprek! Kinderen zijn je dierbaar maar horen nu eenmaal niet overal bij. Vraag maar aan je moeder/Oma En voor iedereen hier die alleen loopt te zeuren over het feit DAT TS geen kinderen op haar bruiloft wilt, moet even haar eerste bericht opnieuw lezen. TS vraagt hier naar een MANIER WAAROP ze het de vrienden kan uitleggen, niet OF ze de kinderen wel of niet moet laten meebrengen. Een bruiloft is voor een ieder persoonlijk. De een wilt het zo chique mogelijk en de ander doet het lekker laagdrempelig. Prima moet allemaal kunnen! Maar als je daarover wilt bakkeleien dan moet je een ander topic starten!
Ik zou mijn kind gewoon uit mezelf al niet meenemen. Een goede vriendin van mij ging trouwen vorig jaar en wij hadden gewoon oppas geregeld. De kinderen die er waren gingen tijdens de ceremonie rennen en gillen enz. nou ik was blij dat mijn zoon er niet bij was. Ten eerste voor mezelf niet want ik wilde echt van die dag genieten en ten tweede voor de andere gasten.
Ik regel sowieso oppas als ik een bruiloft heb.. Dus mij maakt het niets uit om een uitnodiging te ontvangen waar alleen onze namen opstaan.. Eigenlijk best normaal.. Niet alleen bij bruiloften zie je dat vaak.. ook bij jubilea
tja dat word moeilijk ikzelf neem mijn kinderen nooit mee regel een oppas want voor kinderen is het idd moeilijk om zolang stil te zitten/zijn. Maar ikzelf zou niet zeggen dat ze de kinderen niet mee mogen nemen,ik doe het uit mezelf niet.
Toevallig kreeg ik gister een uitnodiging voor de bruiloft van mijn nichtje en op de envelop stonden onze voornamen. Dus maar even gemaild of onze kinderen ook mee mogen. Anders krijgen we een probleem. De mensen die altijd oppassen komen allemaal ook op de bruiloft..
Het is niet goed, het is niet fout, het is gewoon ANDERS Met zo'n instelling hoeft hier helemaal geen discussie over te zijn. Er zijn geen regels en wetten in dit geval! Iedereen doet het gewoon op zijn eigen manier. Respect!
Het zeker wel persoonlijk aan de ouders vertellen hoe je het liefst je bruiloft ziet. Dus het leifst zonder kinderen dan he gewoon eerlijk zeggen
Hier spuit elf: ( heb nét niet alle 48 pagina's gelezen ) Om te beginnen heb je helemaal gelijk als je zegt, dit is mijn feest, ik bepaal wie er komt. Dat is ook zo! Persoonlijk zou ik het ook helemaal niet erg vinden als mij gevraagd zou worden om de kinderen thuis te laten. Zou het me niet persoonlijk aantrekken en waarschijnlijk zelfs begrijpen ( en hoop ik dat jou vrienden dat ook doen) Ik lees dat veel mensen hier erg "zwart/wit" denken. Mijn kinderen niet, dan ik ook niet, alsof er geen grijs gebied is. Ik zou dat negeren en je gevoel volgen. Ik kan je vertellen dat als je je er nu al druk over maakt, dan zal dat op je bruiloft nog erger zijn en zal je op alles gaan letten en waarschijnlijk irriteren. Niet handig voor een bruid . Succes met je beslissing en ik hoop dat je vrienden je zullen begrijpen als je besluit het zonder de kids te doen! Oja, een een super dag gewenst
Ik heb niet alles gelezen, maar wil alleen even zeggen dat ik het heel erg logisch vind wat je zegt! Het is jouw dag en ik kan me er alles bij voorstellen dat je die klein en intiem wilt houden, zonder kinderen erbij. Ik vind ook eerlijk gezegd dat niemand daarover mag oordelen, want het is JOUW grote dag en jij moet die invullen zoals jij dat wilt, zonder dat je achteraf spijt hebt!! Persoonlijk zou ik het ook helemaal geen gekke vraag vinden, sterker nog; ik zou het waarschijnlijk precies zo doen! Hoe netjes kindjes ook zijn opgevoed en hoe goed ouders ook hun best doen; ze zijn duidelijk aanwezig. En als je als ouder wegloopt tijdens de ceremonie omdat je kind huilt of lawaai maakt, verstoort dat toch de ceremonie en bovendien is het voor het bruidspaar ook niet leuk als goede vrienden een deel van de ceremonie missen daardoor. Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat je een heel duidelijk en goed verhaal hebt en ik vind het ook helemaal geen gekke vraag!! Oja, goede vriendin van mij heeft het net zo gedaan, alle begrip van iedereen
Zo héhé... Ik heb me door dit hele topic heen geworsteld en wil ook nog even graag mijn mening spuien Ts het is jou bruiloft en jij kiest er voor om dit met een select gezelschap te vieren. Dat je dit liever doet zonder kinderen is toch helemaal jou keuze lijkt mij. Er zijn wel 144.356 manieren om een bruiloft te vieren en als dit die van jullie is wie ben ik dan om daar als buitenstaander over te oordelen of om nog een stapje verder te gaan een vriendschap voor te verbreken? Persoonlijk zou ik voor mijn kleine terroristje al een oppas regelen. Zo hebben papa en mama ook eens een dagje samen uit en ik weet ook zeker dat ik mijn zoontje er geen plezier mee doe door hem statisch op een stoel neer te zetten en zijn mond te laten houden. Ik zie het ook een beetje zo: jullie besluiten om te gaan trouwen en willen dit met een aantal mensen delen. Het kost jullie een hoop geld en ik zou het dan een beetje raar vinden als de gasten nog eisen gaan stellen terwijl jullie hen een gunst verlenen. Ik zou het dus niet raar vinden als mij werd gevraagd zonder kindjes te komen. Ik wens je alvast een hele mooie (en rustige ) dag toe. Liefs Michelle