Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Leuke kinderen he ;):D

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als TS liever heeft dat er geen kinderen bij zijn is dat toch haar goed recht? En als je dit op een normale manier aan je vrienden uitlegt dan moet dat toch ook geen probleem zijn?

Als wij uitgenodigd worden voor een bruiloft dan vragen we trouwens altijd even aan het bruidspaar of het ook de bedoeling is dat de kinderen meekomen. Tot nu toe nooit een probleem geweest, maar was het wel zo dat hadden we ze mooi thuis gelaten. Een dagje zonder kinderen is trouwens af en toe best lekker!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb niet alle reactie's doorgelezen (eigenlijk alleen de eerste pagina :cool:)

Maar goed het is jou goed recht om aan te geven dat je je bruiloft zonder kinderen wil vieren.

Het is inderdaad zo dat veel mensen zichzelf en hun kinderen als 1 eenheid zien en de kinderen dan meenemen als ze een uitnodiging krijgen.
    Tenminste zo werkt het bij mijn tante en mijn nichtjes wel

Zelf vind ik dat er dingen zijn voor volwassenen, zoals een bruiloft, begravenis, een avondverjaardag.
    En voor kinderen, kinderfeestje of een volwassene verjaardag waar je ook overdag kunt komen.

Misschien is het een idee om de kinderen van je vrienden ergens anders voor uit te nodigen om op een kindermanier de bruiloft te vieren..b.v om over een bepaalde tijd de stellen met kinderen uit te nodigen voor een middag of morgen spelen in een binnenspeelparadijs of zoiets. Op die manier zien ze ook dat je de kinderen niet bent vergeten .

Groetjes Anita

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

vind het een beetje vreemd dat mensen nu ineens niet aangevallenworden als ze ts benoemen met het feit dat wat als zij kinderen zou hebben maar goed dat ter zijde!

Verder als ik een meidenstapavondje heb gaat mn dochtertje natuurlijk niet mee. maar ik persoonlijk vind dat heel wat anders als een bruiloft ;) waarom? omdat een bruiloft een feest is waarbij een kind gemakkelijk mee genomen kan worden en ze hoort bij mij.. dat is totaal wat anders als een avondje uit..

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    bij ons in de familie is het heel normaal dat kinderen niet overal mee naar toe gaan, en ik vind dat heel normaal eigelijk.
    bij mijn eigen bruiloft heb ik ook niet alle kinderen uitgenodigt, zat daar niet op te wachten, alleen van de buren, en van 1 neef, en dat omdat die kinderen altijd bij ons logeerde en ik hun oppas was vanaf de geboorte, verder geen kinderen op de bruiloft gehad (gelukkig)

en laatst had ik een feestje waar de kids wel waren uitgenodigt, en omdat het smiddags was heb ik sven meegenomen, maar poeh, je bent een stuk beperkter hoor met een kind wat niet kan lopen, je mist zelf heel veel op zo`n middag, nu is dat niet erg maar als hij niet mee had gemogen had ik het niet erg gevonden en gewoon oppas gezocht,

mensen die niet begrijpen dat een dag die duizenden euros kost, het dan ook zo moet gaan als het bruidspaar het wil, en daar dan moeilijk over gaan doen, dan denk ik dan kom je maar niet. tja wat dat aangaat ben ik heel makklijk.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Amen!

Er waren btw wat vragen over hoe ik het zou aanpakken als ik zelf een kind zou hebben.Dat vind ik niet relevant want ik heb ze nu eenmaal niet.Heb daar dus ook totaal niet aan gedacht.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had geen zin om 50 pagina's door te lezen, maar ik ben het wel met Fullhouse eens en krijg een beetje kriebels van mensen die zeggen, zijn mijn kinderen niet welkom dan ik ook niet...;)
    Sommige dingen zijn voor volwassenen en sommige dingen voor kids&volwassenen.
    Zelf zou ik mijn zoontje niet eens mee willen hebben,want wat is er nou leuk aan voor een peuter?! Die kinderen vervelen zich vaak alleen maar.

Het kan bij sommige kids ook wel goed gaan, dat geloof ik wel! Niet alle kinderen zijn jankerds en zeurderig, maar ik zou ook niet willen dat mijn mooiste dag erdoor verpest werd!

Ik zou het gewoon aankaarten bij de vrienden/familie die kinderen hebben en vragen hoe zij er tegenover staan en of zij uberhaupt hun kids wel mee willen hebben.
    Succes!

8. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    #508 mamanu, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
    Ik heb niet alles doorgelezen.
    Ik heb de mensen ook vantevoren gevraagd om zonder kinderen te komen. Ik had zelf op dat moment ook een kind van 13 maanden en hij is NIET bij ons bruiloftsfeest (ceremonie wel) geweest. Ik heb zelfs ruzie gekregen met een tante want zij reageerde ook ' mijn kinderen niet (4 en 6 jr overigens) dan ik ook niet'. Prima!
    Ik zou absoluut niet weten wat een kind van 4 en 6 (en waaronder mijn kind destijds van 13 maanden) op een volwassenen ' zuip' feest moet doen tot 2 uur in de nacht.
    Dus ik vind het niet raar dat er wordt gevraagd zonder kids te komen. Ik zou het zelf niet prettig vinden als mijn kind begint te huilen bij bijv de ceremonie van mijn beste vriendin. Inderdaad je kunt dan met je kind weglopen, maar wat als je getuige bent? plus als je dat niet bent en je loopt weg met je kind dan mis je de helft. Is toch ook niet de bedoeling?

Wat ook meespeelde wij hadden een bepaald budget voor bijv daggasten 20 man en avondgasten 80 man. Als ik de kinderen mee had gerekend hadden we dus onderhand meer kinderen gehad dan volwassenen en ik zat niet te wachten op een kinderfeestje.

9. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind de voorbeelden die jij geeft ook geen gezinsuitjes, dus dan gaat mijn dochter niet mee. Net zoals ik het geen probleem vind als mijn vriend met een groepje collega's naar een bruiloft van een andere collega gaat. Dat vind ik allemaal prima. Ik heb in 1 van mn eerste reacties ook al aangegeven, dat het bij mij bij echte vrienden en familie wel in het verkeerde keelgat schiet. Met echte vrienden bedoel ik dus geen kennissen, maar vrienden waarmee je lief en leed deelt. Van vage bekenden verwacht ik ook niet dat zij mijn kind uitnodigen. Maar ts gaf al aan dat het een select gezelschap is, dus ik ben van familie en goede vrienden uitgegaan.

ts, heb je al navraag gedaan bij je vrienden??

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    je kunt toch een paar weken na de bruiloft nog een kinderfeestje geven als je wel iets voor de kinderen zou willen doen. Lekker een middagje pannekoeken bakken. Dan zeg je tegen je vrienden; Ik wil een bruiloft zonder kinderen omdat de locatie zich daar niet voor leent en ik die dag ook volop van jullie wil genieten. Later doe ik een middagje pannekoeken bakken voor jullie kids om ook met hun te kunnen vieren.

11. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou zou gewoon zeggen waar het op staat en zeker niet een kinderfeestje achteraf geven... Maar goed dat is mijn mening! Jouw feestje toch?!

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    vind het echt superlief klinken hoor, maar waar zou je het voor doen. Die kinderen lopen toch geen trauma op omdat ze ergens niet naar mee kunnen?

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Laat ik nu nog erger zijn dan jij.. ;) Ik denk dat als ik ga trouwen ik oppas zou regelen voor mijn zoontje. Natuurlijk zou ik willen dat hij er tijdens de dienst etc bij is. Maar tijdens het feest zou ik me toch een stuk prettiger voelen als iemand anders voor hem zorgt.. En die er rond kinderbedtijd voor zorgt dat hij naar bed kan gaan etc.
    Ik heb ook niet het gevoel dat mijn zoontje en ik een zijn. Ik ben Lotte en hij is ... , natuurlijk horen we bij elkaar. Maar hij is een eigen persoontje, hij is niet ik. En hij hoeft niet bij alles wat ik doe aanwezig te zijn.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    oh nee zeker niet, maar het zou een idee kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat, zelfs goede vrienden, kunnen gaan twijfelen of het bruidspaar zich aan hun kids "ergert". Als je het dan allemaal moeilijk vindt omdat je je vrienden niet wilt kwetsen dan heb je zo een leuke decadente bruiloft en later nog een leuke middag. Het was maar een suggestie.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Maar waarom heb je er dan moeite mee dat echte vrienden er voor kiezen dat hun een sjieke ( weet niet hoe je het schrijft) decadente bruiloft willen. Dus lang aan tafel waarschijnlijk een sjiek luxe hoe je het noemen wilt lunce met dus meerdere soortenbestek ( en hun willen dit omdat dit hun droom bruiloft is ) waarom heb je er dan moeite mee dat hun zeggen we willen graag dat je zonder kinderen komt. Wat is daar zo erg aan ( Of tja je moet van die Titanic kinderen hebben )

16. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Ik had eigenlijk een ander idee. Zorg voor een leuke 'bedankje' of cadeautje voor de kinderen die er niet bij waren. Geef dat mee aan de ouders. De volgende ochtend hebben de ouders dan een souvenir van hun uitstapje voor de kinderen. Zouden ze zeker geweldig vinden!

Niet dat ik vind dat je het moet 'goedmaken'. Maar moest je toch iets willen doen, is het een idee.

17. tulip

tulip Niet meer actief

omdat ik verwacht dat zij deze dag met mij dus ook met mijn kindjes willen delen. Ik heb er trouwens nog maar 1 en zeker geen titanic kind, meer alla pietje bell.;)

Maar dat is gewoon mijn gevoel erbij. Die sjieke lunch kan dan alsnog hoor, mijn dochter eet wel een broodje kaas.:D

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lastig zeg, ik begrijp je wel een klein beetje. ( klein hoor!) Toen wij gingen trouwen hadden wij ook nog geen kinderen en ik maakte mij er ook zo druk om, maar eigenlijk was het helemaal geen probleem.
    Je weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zal zijn, je kunt niet op de zaken vooruit lopen.. misschien gedragen ze zich wel goed.
    Aan de andere kant, die kleintjes horen toch bij je vrienden?

En de meeste moeders ( althans die ik ken en ook ikzelf!!!) zijn zelf heel erg gebrand op dat hun kids niet een dienst ofzo verstoren... je voelt jezelf tenslotte ook niet erg fijn met gillende kids.!

Toen mijn zwager trouwde, zijn mijn kids van toen 2,5 en 1 meegegaan, eerst het stadhuis en later de luncht.. de kerkdienst hebben we geskipt op de reden dat ze echt geen 1 uur stil gaan zitten!!
    Daarna met het eten was het informeel dus was niet zo erg, want daar waren ze wel vervlened, ze waren doodop natuurlijk.
    Voor het feest hadden wij oppas geregeld.

Als het zulke goede vrienden van je zijn, dan zeg je toch gewoon waar je je druk om maakt? of je informeert zijdelings eens of ze wat geregeld hebben etc

19. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Dit is niet aanvallend bedoelt maar, dit is JOU mening die heb je meerdere malen te kennen gegeven, laat de rest hun mening hebben!
    Ik respecteer dat jij daarvoor kiest maar een ander misschien niet,
    Is het dan aan Jou om Jou mening op een ander toe te passen? Nee dus
    Respecteer de mening van een ander ook, iedereen maakt een bruiloft anders mee
    En we leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving waarin iedereen weer iets anders gewend is omtrent bruiloften waar of niet?
    Zo is mijn tante getrouw met een turkse man... wat een bruiloft zeg pf zo groot zou ik het niet willen en kunnen betalen....dus voor ons iets anders. Zoals voor Jou weer iets anders zo voor ts ook RESPECT! Voor elkaar en hun mening!
    Met of zonder kinderen, decadent, spontaan,saai het is DE dag van het bruidspaar niet van Jou of willem alexander of maxima

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ja of zoiets. Je laat de ouders weten dat je niks tegen hun kids hebt maar ze op je bruiloft niet rond je wilt hebben. Maar je moet idd niks goedmaken, het zijn maar ideetjes om het wat zachter te maken wat hard opgevat kan worden.

Deel Deze Pagina