Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als wij door vrienden worden uitgenodigd dan zou ik er al vanuit gaan dat ik oppas moet regelen voor de kleine. Ik vind dit eigenlijk ook niet meer dan normaal. Voor zo'n kleintje is het niets, zo'n hele dag op sjouw. Ik zou me zeer zeker niet gepikeerd voelen wanneer ons zoontje niet uitgenodigd zou zijn. Ik vind het een keuze die het bruidspaar moet maken en zou het heel egoïstisch vinden als je ze zou verplichten om je kinderen ook uit te nodigen.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Mijn nichtje en neefje zijn ook wel aanwezig bij de ceremonie want ze zijn bruidsmeisje en bruidsjonker. En dat vind ik super mijn nichtje van 7 jaar is er helemaal vol van en heeft al een jurk:).
    Maar voor s'avonds hebben ze oppas en dat vind ik voor mijn zusje ook fijner. En zij heeft er geen problemen mee want zo hoeft ze niet op de kinderen of op de tijd te letten. En natuurlijk een glaasje(of10;)) drinken. maar ben blij dat ik net zo erg ben als jou:D

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderen en een mooi chique diner/lunch gaan gewoon niet samen. Er bestaat ook nog zoiets als etiquette en die is anders in een pannenkoekenhuis dan in een goed restaurant.

Leuke vrijgezellenfeestjes ook met al die mensen die roepen; als mijn kind niet welkom is dan ik ook niet...

4. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Mijn kind niet welkom? Dan ben ik er ook niet!

5. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    @TS:
    Ik zou het gewoon aangeven bij je vrienden, zeker als het voor een paar uur is,lijkt het mij niet lastig voor hen om oppas te regelen en als het echt niet lukt kunnen ze dat altijd nog met jullie bespreken.
    Eerlijk gezegd vind ik aangelegenheden zoals bruiloften en begrafenissen niet echt iets voor kleine kids, tenzij je hele rustige kinderen hebt...
    en dan nog....onze dochter was een rustig babytje maar net tijdens de ceremonie op mijn broer zijn bruiloft begon ze te brullen...(en dus net een poepbroek whaha) mijn nichtje heeft haar toen snel naar een andere ruimte gebracht.

Het ligt ook aan het 'soort' bruiloft, bij mijn man's cultuur vind er een aparte inzegening plaats (in een moskee of thuis met een imam vaak zonder kids) en het algemene feest wordt soms een andere dag gevierd met kinderen erbij van alle leeftijden (en sommige kinderen ook tot heeeeeel laat...)
    Ik vind dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken en als het zo zou zijn dat je vrienden besluiten om dan niet te komen omdat hun kids niet welkom zijn, is dat ook weer hun keuze!

Veel succes met het regelen van je bruiloft!

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind de antwoorden als "Mijn kind niet welkom dan ik ook niet" een beetje kortzichtig eerlijk gezegd.

Niet alles staat toch in het teken van jullie kinderen?
    Wat is er zo erg aan als mensen liever geen kleine kinderen bij de ceremonie of het diner/feest hebben?
    Dit is voor de bruid en bruidegom dé dag van hun leven, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn 2-jarige zoontje deze dag voor hen minder leuk maakt omdat hij tijdens de ceremonie gaat huilen oid.
    Het is nou eenmaal een feit dat veel kinderen niet echt bruiloft-proof zijn, in die zin dat ze inderdaad vaak rondlopen, huilen oid tijdens de ceremonie die vaak wel een tijdje kan duren.

Kijk kinderen vanaf 4 á 5 jaar zouden wat mij betreft prima aanwezig kunnen zijn op een bruiloft maar ik zie niet in waarom kinderen jonger dan deze leeftijd er perse bij moeten zijn als het bruidspaar dit liever niet heeft. Het is voor kinderen vaak ook helemaal niet leuk, stil zitten en moeten luisteren.
    Als er nou heel veel kinderen zijn en het bruidspaar vindt het ook leuk dat er kinderen zijn dan kan een bruiloft heel gezellig zijn voor kinderen, maar ik vind dat je het ook moet respecteren als iemand liever geen kinderen op zijn of haar bruiloft heeft. Soms draait het niet alleen om jouw wensen maar ook om die van anderen..

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Iemand vroeg hoe wij het dan deden als we feestjes hadden e.d. dus DAAR reageer ik op ;)

Iemand anders gaf aan hoe Willen en Maxima het deden en ik zei dat dat geen maatstaf is voor wat "normaal" is in het leven (of leef jij ook zoals hun, ik dacht het niet? ) en dat ik dat geen vergelijk vond.

Ik reageerde op iemand persoonlijk (haar vraag) niet in het algemeen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind de opmerking 'mijn kind niet welkom, dan kom ik ook niet' helemaal nier kortzichtig.

Het is ook maar net hoe het gebeurd.
    Als je letterlijk gezegd wordt dat je kinderen niet welkom zijn....

Hier is het eigenlijk normaal dat de kinderen na het eten naar een oppas gebracht worden (ook bij directe familie). Bij kennissen gaan ze natuurlijk helemaal niet mee.
    Maar als je ze wel meeneemt dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen voor ze. Dus doen ze moeilijk dan ga je weg met ze (buiten de zaal ofzo). Maar de meeste kinderen zullen zich best gedragen.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar wie zegt er nou tegen hun vrienden "Zeg, komen jullie op onze bruiloft? Maar jullie kinderen zijn niet welkom hoor" dat doet toch niemand?
    Dan leg je toch gewoon uit dat je een intieme bruiloft wil of dat je bang bent dat de ceremonie verstoort wordt en dat jullie liever geen kleine kinderen aanwezig willen? Dat je hoopt dat dit voor hen geen probleem is, dat het niets persoonlijks is maar dat jullie graag willen dat deze dag voor jullie perfect wordt en dat jullie het graag zo zouden willen? Dat je hoopt dat je hen niet in een lastige situatie brengt en dat je eventueel mee wil denken aan het oplossing als ze geen oppas zouden kunnen vinden? Dat je hun kinderen super leuk vindt, maar dat jullie je bruiloft liever zonder kleine kinderen vieren met het oog op het ideaal beeld dat jullie van de bruiloft hebben.

Ik zou denk ik zelf nooit ervoor kiezen om het zo te doen hoor, maar als vrienden van ons dit zouden zeggen dan zou ik dat begrijpen en het respecteren zonder dat ik het negatieve idee hebt dat "mijn kind niet welkom is".

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Zo goeiemiddag, even alle 53 pagina's doorgelezen maar ik ben er nog... :D

Gelukkig staan er een paar zinvolle reacties tussen. Zara, weet je al hoe je het gaat brengen? Lijkt me duidelijk dat je het besluit al hebt genomen, nu alleen nog de manier waarop vinden... Hopelijk hebben die gasten niet de instelling: als mijn kind niet welkom is, dan ik ook niet.
    Hoewel je daar misschien nog niet eens rouwig om zou moeten zijn ook, kan je dat geld mooi in je zak houden. Ik persoonlijk zou mensen met zo'n instelling niet eens op m'n bruiloft willen. Andersom zouden zij ook willen dat hun wensen op dé dag gerespecteerd worden, waarom dan niet die van jou?

Zou het in elk geval rustig ter sprake brengen, gewoon aangeven wat voor soort dag het wordt en dat het voor jullie niet goed voelt om daar kleine kinderen bij te hebben en dat je daarbij het idee hebt dat de kinderen er ook niet gelukkig van zullen worden, aangezien er verder niks geregeld is/kan worden.
    Misschien als 'goedmakertje' een kleinigheidje voor de kids kopen, dat had ik zelf wel gedaan denk ik.

Ik zelf zou me er niet zo druk over maken als dit de wens van het bruidspaar was. Iedereen wil dat die dag gevierd wordt op een manier waarop het voor hun prettig is, en of dat nou met of zonder kinderen is, is mij om het even.
    Om eerlijk te zijn krijg ik, na al die 53 pagina's, het idee dat sommige mensen niet perse die beslissing veroordelen maar dat ze gewoon het liefst jullie dag willen inrichten en bepalen hoe jullie het moeten doen... dus zonder dat "decadente lunchje van je" (las ik ergens, heel volwassen ;))

Leven en laten leven, het is één dag, een paar uurtjes zelfs, laat die dag in het teken staan van het bruidspaar en respecteer hun keuzes, dat zou je zelf ook willen.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Als dat is wat jij wil op jouw dag zeg ik DOEN! Wat idd het is JULLIE dag!
    En als het echt goede vrienden zijn begrijpen zij het.

Persoonlijk zou ik het niet doen.
    Vind een beetje rommelig erbij wel gezellig en kindjes brengen vaak humor in.
    Mijn vriendin is laatst getrouwd en die had iemand ingehuurd om de kindjes te vermaken (kleien, tekenen, spelletjes etc.)
    En bij het eten was er voor de kids patatjes met kipnuggets.
    Helemaal leuk!

12. Alita

Alita Niet meer actief

Misschien is het ook wel wat je gewend bent? Zij hebben nog geen kinderen en dan denk je anders;)

Ik vindt het ook wel leuk kids erbij...en we zijn het wel gewend ondertussen al die kindjes;)
    Ook ligt het er gewoon helemaal aan wat voor een bruiloft je wilt...

@TS Maar je had al besloten.....heb je al wat gezegd tegen je vrienden?

13. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Daar sla je de spijker op z'n kop, je kunt dat niet verwachten! Het draait op zo'n dag niet om jou.. maar om het bruidspaar. Dat je het niet leuk vindt kan ik wel inkomen.

14. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Hier is dat gebeurd, een vriend van mijn man trouwt dit jaar. Het is hun keus dat ze geen kinderen op de bruiloft willen. Hun keus, direct geaccepteerd! Normaliter altijd welkom, nu niet! :D En ik geef ze 100% gelijk!!! WAAROM? omdat ik mijn ceremonie echt 70% gehuil was ;)

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar schrok wel van de felle reacties, zoals: dan kom ik ook niet! Wat een onzin! Toen wij trouwden hebben we er ook over nagedacht hoe het nou moest in het stadhuis met die jengelende kinderen. Mijn beste vriendin vroeg zelfs of ze de kinderen wel mee moest nemen, omdat ze best irritant kunnen zijn. Vond absoluut van wel, omdat ze er bij horen. En heb toen besloten om aan te geven dat wij het moment in het stadhuis erg belangrijk vonden en of ze, als de kinderen vervelend gingen doen, naar buiten wilde gaan. Niet om iemand te kwetsen, maar omdat het onze dag was en wij op dat moment het belangrijkst waren.
    Ik heb er verder niet moeilijk over gedaan en wilde de kinderen er absoluut bij hebben (waren er ong. 6), maar niet dat ze ons moment verstoorde. En dat is ook niet gebeurd, ze zijn nog nooit zo braaf geweest :p.

Dus TS: gewoon doen waar jij je het best bij voelt, want het is JULLIE dag! En wie niet wil komen, komt maar niet.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Moet eerlijk bekennen dat ik anders ben gaan denken door dit onderwerp....in eerste instantie dacht ik ook nou lekker dan...dan kom ik ook niet...maar nu begrijp ik het wel dat het bij de speciale ceremonies niet zo handig is idd......

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ NooNoo: Even off-topic: ik heb werkelijk helemaal in de KREUKELS gelegen om jouw profielfoto en onderschrift :D:D:D. Zo komischhhh!
    Verder onderschrijf ik trouwens volledig jouw reactie. Leven en laten leven!

Deel Deze Pagina