Ik vind het niet meer dat logisch dat kinderen van die leeftijd niet bij een bruiloft zijn. Als je niet inziet wat voor belangrijke dag dit voor je naaste is heb je er niets aan, dit gaat dus zeker op voor kinderen. Ze heeft het over een zeer kleine groep en het lijkt me sterk dat deze mensen niet komen omdat ze voor een paar uurtjes oppas moeten regelen. Dat zou ik erg onbeschoft vinden als ik eerlijk ben.
Zara, het is jullie bruiloft en als de gasten daar geen begrip voor hebben dan is dat jammer. Ik zou in elk geval de mensen persoonlijk laten weten hoe jullie het feest willen vieren. Eventueel een oppasmogelijkheid aanbieden als dat mogelijk is. Alle dames die niet zonder hun kinderen naar een bruilof willen die vind ik persoonlijk behoorlijk egoistisch. Het is niet jullie feestje, je wordt uitgenodigd door het bruidspaar om samen met hun iets moois te vieren en soms kan het zijn dat kinderen niet in dit plaatje passen. Het is tenslotte het feestje van het bruidspaar. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar kijk ook even in TS onderschrift, ik kan me dan ook voorstellen dat een baby behoorlijk confronterend kan zijn op iets wat een van de mooiste dagen van je leven moet zijn. Daar zou ook begrip voor mogen zijn.
hoi dames en ts , heb niet alles gelezen !!!!! maar wij trouwen zelf in mei en kinderen van vrienden worden bij ons ook niet uitgenodigd ik zelf vind dit geen probleem en als ikzelf een bruiloft heb van iemand anders geenn familie dan neem ik de kinderen ook niet mee.(heb ze ook niet helaas). ts je moet doen wat jullie prettig vinden en als je vrienden het niet begrijpen zijn het ook geen vrienden en dan kom je er op tijd achter veel plezier met regelen
Ook al zou ik het zelf anders doen dan nog is het jouw bruiloft en belangrijk dat jullie het naar je zin hebben want daar gaat het om. Je gaat niet trouwen om alleen anderen een leuke dag te bezorgen. Ik zou dan ook de kaarten duidelijk alleen aan de ouders richten. Dus niet aan fam. Jansen maar aan Marieke & Henk ofzoiets, dan lijkt het mij heel erg duidelijk wie er uitgenodigd zijn en wie niet. En dan nog iets....misschien vinden deze ouders het wel heerlijk om naar een bruiloft te gaan zonder kinderen en weer even alleen volwassen gesprekken te voeren. Ik kan er namelijk wel van genieten zo af en toe Ook al houd ik zielsveel van onze prachtige Finn. Dus kinderen lekker naar opa en oma zodat ze daar alle aandacht kunnen krijgen die ze verdienen en papa en mama naar een bruiloft waar de ceremonie niet wordt verstoord.
Niet iedereen kan makkelijk oppas regelen. Helemaal niet als je nagaat dat bruiloften vaak doordeweeks overdag zijn. Maar goed, ieder z'n eigen idee natuurlijk. Het is idd de bruiloft van TS en ze mag zelf weten hoe ze dat wil vieren. Alleen de manier waarop ze in openingspost over de kinderen en de ouders van die kinderen praat... komt niet erg respectvol over (maar kan aan mij liggen )
Wij hebben op exact dezelfde manier onze bruiloft gevierd en ik kan je vertellen, als we het over zouden kunnen doen, dan zou ik ook vragen of de kleine kids in ieder geval 's avonds naar een oppas konden. Tijdens de ceramonie vond ik het niet zo erg en was het zelfs wel grappig om de kids erbij te hebben. Neefje en nichtje van 3 jaar hebben we zelfs de ringen laten brengen dus die hadden een prominente rol op de ceramonie. Het meisje heeft ook op alle liedjes gedanst, wat ook weer de scherpe en emotionele randjes een beetje weghaalde. S avonds was een ander verhaal. Meisje van 3 werd opgehaald. Maar jongetje van 3 was er wel bij en die had het zo gehad, dat hij eigenlijk niet meer zo te hebben was. Dat is dan jammer, want je betaalt veel geld voor zo'n dag. Daarbij was dit ook een chique locatie, dus we zaten ons eigenlijk een beetje plaatsvervangend te schamen.
tja.. nogmaals de manier waarop?! en sluit me ook aan bij caithlin. weet zeker dat mijn echte vrienden zelfs beledigd zouden zijn als ik mijn kinderen thuis laat.. maar goed dat terzijde. dat jij ze er niet bij zou willen is je goed recht maar ik val een btje over de termen tis geen kinderfeestje! Het kost me al genoeg ik heb er geen zin in! Nu ken ik die ouders niet. weet niet hoe ze met die kinderen om gaan. maar in zo'n situatie zou ik altijd iets meenemen voor mijn kindjes. en als iemand bij mij zo zou komen zouden het mijn vrienden niet zijn. zeg je echter meer. ik zou het vervelend voor je kinderen vinden als ze constant stil moeten zitten want er is weinig gelegenheid tot spelen voor ze. misschien vind je het prettig om oppas te regelen en zelf een dagje te genieten zonder ze .. KOMT bij mij al heeeeel anders over. (misschien als tip)
Dan kan ze daar beter eerlijk over zijn, als het daarmee te maken heeft. Gewoon uitleggen aan desbetreffende ouders, zonder gelijk met een vinger naar de kinderen te wijzen. Denk dat er heel wat begrip is wanneer iets op een genuanceerde manier en persoonlijk wordt gebracht.
Ik begrijp jou wel hoor. Ik heb inmiddels zelf kinderen en zou niet beledigd worden als ik zonder kids uitgenodigd word. Ik zou het wel jammer vinden, maar het is de keuze van de bruidspaar en als ze het netjes vragen zou ik gewoon een oppas regelen. ook omdat het voor mijn kindjes niet veel aan zou zijn, en ze toch om 20.00uur naar bed gaan. En ik zal eerlijk zeggen dat ik heel wat ergenissen heb doorstaan tijdens mijn eigen bruiloft door een stel wilde kleuters. Tijdens onze eerste dans op het feest hebben 5-6 kleuters om ons heen gerend en de dansvloer als de glijbaan gebruikt. De ouders deden niks, want de jongens zouden schreeuwen als ze moesten zitten, en dat wilden we ook niet Vervolgens gebeurde hetzelfde tijdens het taart -snijden. Als mijn vader niet had ingegrepen stonden wij op alle 'taart-fotos' met andersmand kindjes om onze benen. Daarnaast waren er een aantal meisjes van 3-4 jaar die constant bij de bruid op schoot wilden. Heel schattig natuurlijk, maar na een uur wilde ik ook met andere gasten praten, en toen gingen die 2 meisjes keihard huilen en kwam de mama ze weer bij me brengen, want 'ze vonden het zo leuk' enz enz enz (ik kan je dus echt begrijpen )
Dát vind ik dan persoonlijk weer een beetje "ongezond", moet er zelf niet aan denken. Maar ieder z'n ding.
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de eerste twintig berichten ongeveer. Maar hoezo: 'als mijn kinderen niet welkom zijn, kom ik ook niet'? Ik weet van vroeger dat ik met geen enkele bruiloft meeging, omdat alleen mijn ouders waren uitgenodigd. En dat vonden wij heel normaal. Bij de bruiloft van vrienden van ons laatst hebben we ons zoontje ook niet meegenomen. Hij was gezellig bij oma, wij hadden een dag feest. En de volgende dag zien we elkaar weer... Ik vind het allemaal niet zo gek.
Wij hadden op onze bruiloft 1 kindje "lopen" (+-13 maanden) en heb me stiekem wel een beetje geergerd dat ik de helft van de ceremonie niet heb verstaan En toen dacht ik nog, wie weet kan ik het wel verstaan op de dvd die was gemaakt, maar daar verstond je echt bijna niets op Dus wat er precies voor verhaaltje is verteld, geen idee haha heb maar ergens een keer ja geroepen nee geintje hoor toen was het stil, maar het hele verhaal die eromheen was gemaakt dus bijna niet verstaan en dat vond ik erg jammer..
Heb niet alles gelezen dus sorry als dit antwoord al eerder is gegeven! Gewoon de enveloppe aan alleen de ouders richten en niet familie ......! Zo is het bij ons in de familie altijd duidelijk of de kinderen wel of niet welkom zijn! Jullie bepalen zelf of jullie je bruiloft met of zonder kinderen willen vieren dat beslist ieder voor zichzelf. Ik zou zelf absoluut niet beledigt zijn als mijn kinderen van 1 en 2 jaar niet welkom zouden zijn, ik zou me zelfs ontzettend opgelaten voelen als ze steeds aan het huilen zouden zijn Ik vind een bruiloft dan ook geen gelegenheid waar mijn kinderen ook perse voor uitgenodigd moeten zijn, zijn ze wel welkom ook helemaal prima en nemen we ze ook graag mee. Maar ik vind wel dat je de wensen van anderen moet respecteren. En anders (als het zo niet duidelijk is) zou ik inderdaad als het wel gevoelig ligt voorzichtig zijn met hoe je het brengt!
Dit ging niet over hun kinderen maar over kinderen in het algemeen.Ondanks dat ik ze zelf niet heb weet ik wél hoe ze kunnen zijn.En zeg nou eerlijk: Hoe leuk is het voor een kind om 3 kwartier te moeten stilzitten? Over mijn onderschrift gesproken: Ja, het is best confronterend om tussen al die kindjes te moeten zitten en gesprekken te moeten aanhoren die alleen maar gaan over groeistuipjes, luieruitslag, borstvoeding etc etc. Maar dit is niet in de 1e plaats de reden dat we ze er liever niet bij hebben hoe lief ik ze ook vind.
Hier ben ik dus zo bang voor. Kan toch moeilijk zeggen dat ze dan met hun kind ff buiten moeten gaan staan?
Ik heb niet alles helemaal gelezen dus zeg misschien iets wat al gezegd is, maar ik denk dat het ook een beetje aan het soort kinderen ligt! Als het van die vervelende onopgevoede terroristjes zijn zou ik ook vriendelijk verzoeken of ze misschien oppas kunnen regelen, aan de andere kant kinderen zijn wel onderdeel van een gezin en ik kan me voorstellen dat mensen het vervelend vinden of gewoon geen oppas kunnen regelen! Een babytje, ligt ook weer helemaal aan hoe die gevoed moet worden, als het kindje enkel de borst krijgt kan die niet zon lange tijd bij zn moeder weg zijn en niet iederene kolft. Ik zou het gewoon is bespreken met de ouders, nog en rustig uitleggen dat het voor de kinderen niet eens een leuke bruiloft zal worden omdat jullie daar geen rekening mee kunnen houden omdat het heel kleinschalig is suc6!
waarom ongezond?moet ik hem dan voor het minste of geringeste bij de oppas dumpen? hij slaapt altijd thuis. wij zijn zijn ouders en horen er gewoon voor hem te zijn simpel. hij gaat wel een een middag/avond ergens spelen hoor.maa ik vind het niet nodig om mijn kind bij een oppas te dumpen omdat ik ergens heen zou moeten
Tsja ik ben ook wel heel erg van mening dat wij als ouders 24/7 voor ons kind klaar moeten staan, komt het een keer zo uit dan komt het zo uit, maar liever niet
Oh oke, misverstand. Je bedoelt alleen dat hij altijd bij jullie thuis slaapt en niet uit logeren gaat. Ik dacht dat je bedoelde dat jullie nooit ergens heen gaan zonder hem, ook niet voor een dagje of zo. Dát zou mij heel erg benauwen, vind het heerlijk om ook af en toe een halve dag of dag met mijn man alleen iets leuks te doen. Naar een bruiloft gaan bijvoorbeeld!