Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou hier is dat dus het geval. Laatste keer dat ik alleen even naar de supermarkt ging ofzo is al ruim een jaar geleden, nog nooit samen even met mijn man ergens geweest..

lijkt me ook heerlijk hoor, even een half dagje voor mezelf, maar heb gewoong een oppas.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Eerlijk gezegd ik zou geeneens vrienden kunnen zijn met iemand die dat aan mij zou vragen, en ook op deze toon, ergernis?? Pffff kinderen zijn het mooiste van de wereld en samen delen maakt de wereld mooier..

Een trouwfeest is een familiefeest je deelt dat samen met vrienden en familie.

Ik zou iets minder geld uitgeven aan "decadent" eten en eerder wat regelen voor wat voor de kindjes (eten, spelen e.d.) dat is wat een goede gastvrouw doet, wat je ook bent als je gaat trouwen. Ik vind jouw houding erg ongastvrij eigenlijk en heel erg egoïstisch, natuurlijk JIJ gaat trouwen maar een leuk iemand wil dat graag delen met haar vrienden en bij hun horen hun kids...

Waar mijn kids niet welkom zijn zet ik geen stap meer binnen ik vind het ronduit beledigend eigenlijk..

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja nogmaals mee eens..

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk inderdaad dat het jullie dag is, maar ik zou het even met die vrienden bespreken.
    Zeggen dat jullie het klein houden en dat het voor kinderen minder geschikt is!

Om eerlijk te zijn vindt deze mama het heerlijk om haar dochter af en toe bij oma te brengen (gebeurt hooguit 2 keer per jaar) en dat ik dan zelf kan uitslapen met manlief..
    Dochter geniet geweldig bij oma en wordt heerlijk verwend!!!!
    Dus ik zou niet beledigd zijn;)

c'est le ton qui fait la musique;)

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Fijn dat je me nog eventjes inwrijft hoe mooi en geweldig kinderen zijn.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh da's balen idd. :( Hebben jullie geen familie of zo die af en toe willen/kunnen oppassen? Wij (ook) niet helaas hoor, moeten het echt van een betaalde oppas hebben, maar is een schat van een vrouw! De kleintjes zien haar echt als hun lieve tante. :) En dat geeft ons/mij de ruimte om af en toe ook wat alleen te kunnen doen, heb ik echt nodig. Zou anders een hele chagrijnige moeder worden...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    En het lijkt me nogal logisch dat ik het op een vriendelijk manier zal zeggen.En hoe ik mijn bruiloft wil indelen is míjn zaak.Dus als ik dat decadent wil doen zonder huilende kindjes is dat mijn goed recht.
    Maar ben ook niet zo dat ze als ze geen oppas kunnen regelen ze dan niet welkom zijn.Maar liever niet nee.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind dat TS helemaal zelf mag weten hoe ze HUN dag in willen vullen. En als ze daar geen kinderen bij willen hebben, om wat voor reden dan ook, is dat hun goed recht. Ik vind dat ze dat dan ook moeten kunnen zeggen tegen hun gasten. Ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die zeggen 'als mijn kinderen niet welkom zijn, dan kom ik ook niet'.. Sorry, maar das wel erg egoistisch..

@TS; Als je het er gewoon over hebt met je vrienden/familie, je zorgen en redenen uit, dan komt er vast een prima oplossing!

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    huh.. waar doe ik dat dan?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou zo zou ik het gewoon zeggen hoor, geen big deal van maken.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Auw meis. :) Ben zelf een 9x IVF/ICSI mama en alhoewel ik zielsveel van mijn kids hou is het echt niet altijd een roze wolk hoor. Sorry, ff off-topic. Maar geef niet op, het gaat jullie ook lukken hoor, blijf positief! :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk hij gaat wel eens een paar uurtjes weg maar. dan is echt uitzondering. een avond uit gaan we weinig.

uit eten minimaal eens per maand en dan gaat hij mee.
    verder dagjes uit vind ik veel leuk met fynn dan zonder.
    belangrijke dingen ja dan moet hij even naar de oppas.
    maar een bruiloft moet hij gewoon mee kunnen.

tijdens de 20 weken echo gaat hij naar de opas en met de bavalling ook ;) nee hij mag mij niet zien bevallen hij zou bang van mij worden ;)

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    volgende is niet lullig bedoelt hoor..
    Maar ik denk niet dat jij de ts kunt voorschrijven hoe zij haar dag moet regelen..
    Minder decadent eten enz.. waarom?
    Als zij het op deze manier wil dan moet zij dat doen!
    Zij trouwt en haar vrienden niet;)

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier idem.. Vond het juist wel lekker om even geen omkijken te hebben naar Esmee. Die heeft zich geweldig vermaakt bij opa en oma! :D

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Opmerking van iemand anders. Kan me voorstellen dat dat in het geval van TS in het verkeerde keelgat kan schieten..

16. adi

adi Niet meer actief

Sorry hoor, maar ik vind dit zwaar overdreven. Er zijn zat gelegenheden die nou eenmaal niet voor kleine kinderen zijn, en een chique bruiloft vind ik daar één van. Als jij een bruiloft een familiegelegenheid vindt, betekent niet meteen dat het dan ook IS voor iedereen.

Als een kindloze stel ons uit eten vraagt in een restaurant die niet geschikt is voor kleine kinderen ga ik daar niet beledigd over zitten wezen. Als ik geen oppas kan vinden, of geen zin heb om zonder kinderen te gaan bedank ik ervoor, maar dan meteen roepen dat je geen vrienden meer bent, vind ik nogal histerisch.

Hetzelfde vind ik met bruiloften. Ik kan toch niet van iemand verwachten om zijn menu (?) aan te passen aan het feit dat ik perse mijn kleine kinderen mee wil nemen???

Ik doe persoonlijk mijn kinderen ook geen plezier mee om ze de hele dag op een stoel te houden en stil te laten wezen. Uiteindelijk heeft niemand een leuke dag, bruidspaar niet en kinderen niet...

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wij gaan in mei trouwen en als alle daggasten hun kinderen mee zouden nemen dan zou het meer op een kinderfeestje lijken als onze bruiloft. onze eigen kinderen, die van mijn zus, van mijn lief zijn broertje en van mijn zn zus komen al en alles is onder de 3, deze kinderen zijn heel speciaal voor ons

de kinderen van vrienden zijn ook speciaal maar toch iets minder als mijn eigen neefje en nichtjes

Ik vind het heel logisch dat kinderen er niet automatisch bijhoren. En vind het heel gek als mensen zeggen als mijn kind niet mag komen dan kom ik ook niet? waarom dan niet?
    zeker bij een bruiloft als van de ts die gewoon niet geschikt is voor kinderen en ze wil het niet om welke reden dan ook, als belangrijke gast respecteer je dat toch?

18. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    vind dit al een hele andere manier maar nogmaals ik denk dat de ophef voornamelijk komt door de toon waarop je het nu brengt.

Jij hebt het recht om de bruiloft op jouw manier in te rechten. Jij kent ook de mensen die je uitnodigd dus vermoedt ik dat je een btje weet hoe ze het vinden als je het vraagt en weet je ook hoe je het moet vragen.

Je vraagt het hier aan een groot forum van mensen met allemaal verschillende achtergronden en opvoedingen.
    WIj zijn altijd meegeweest naar bruiloften ed. zo ook onze kinderen.
    Maar lees hier ook vrouwen die als kind nooit meegeweest zijn en dit weer normaal vinden.

Dus nogmaals op die toon die jij gebruikt heb zeg ik nee. ik vind het niet normaal zoals je het vraagt en ik vind het ook aanstootgevend.

snap ook niet waarom je de vraag hier niet genuanceerder heb gesteld. dan was het waarschijnlijk nooit zo'n discussie geworden. (maar dat komt misschien weer mede doordat het geschreven woordt is)

Als je naar mij toe komt meid je weet hoe dol ik ben op je kinderen. alleen de locatie die we hebben gekozen leent zich er niet voor. Ook weet je mijn achtergrond met betrekking tot kinderen. ik zou het fijn vinden als het voor mij op die dag zo min mogelijk confrontatie is.
    etc etc. dan zou ik waarschijnlijk zeggen natuurlijk meid. alle begrip.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja precies. Het gaat erom dat het bruidspaar in dit geval een onvergetelijk leuke dag heeft en het draait op deze dag dan ook niet om de kinderen van familie en vrienden. Hoe leuk de kids een trouwerij misschien ook vinden, of niet natuurlijk. Maar daar gaat het dus niet om. ;)

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Om eerlijk te zijn zou ik geen vrienden kunnen zijn, met iemand die deze gedachtengang heeft. Je hebt als gast de wensen van het bruidspaar te respecteren. En mocht je geen oppas kunnen of willen vinden, dan kun je met het bruidspaar tot een oplossing komen..

Deel Deze Pagina