Kleine kinderen op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee je begrijpt mij verkeerd.

ik geef een reactie op een stelling die iemand maakte.
    die gaf aan dat als ik niet kwam dat het dan einde vriendschap was.

tuurlijk ga ik mee naar de bios en neem ik mijn kind niet mee.
    en een feestje weer geen kinderen bij kunnen zijn ga ik ook heen het ging mij om een bruiloft. we hebben sinds fynn er is 5 bruiloften gehad en hij is gewoon mee gegaan en iedereen vond het leuk. en begon fynn te muiken dan ging ik gelijk naar buiten.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een exclusief diner, maar er kunnen zeker kinderen mee eten, dat is toch niet zo moeilijk te regelen een pannenkoek ofzo??

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    :D hihi ja zit helemaal snor!

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij gaan in september trouwen en er komen ook een aantal kinderen overdag en tijdens het diner (stuk of 10). Wij vinden het leuk en hebben dit ook tegen de ouders gezegd. Wij houden er rekening mee, hebben onze locatie er op aangepast.
    Maar TS heeft duidelijk een heel ander beeld van hun trouwdag, en daar passen geen kinderen bij. Dat kan toch?

5. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, dat kan zeker, dat zei ik in mijn reactie naar adi ook al. Maar ze zegt zelf (ts) dat ze niet snapt als mensen dat onrespectvol vinden, ik probeer uit te leggen dat ik mij wel kan voorstellen dat mensen beledigd zijn.

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oke.... Niet om te rellen... Maar menen jullie nou serieus dat je de kinderen van vrienden DUS ook leuk moet vinden? Ik heb schatten van vrienden, waarvan een aantal er etterbakjes van kinderen hebben. Natuurlijk respecteer ik dat die kids bij die vrienden horen, maar ik haal wel opgelucht adem als mama in al haar wijsheid besloten heeft dreiner(ella) thuis te laten. Ik dacht dat onvoorwaardelijke liefde alleen op je eigen kids sloeg... Moet ik de rest nu ook al perse altijd leuk vinden?
    (reactie op de posts van een blz of 2 terug... Jemig wat gaat snel!)

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik denk dat dat vooral afhangt van de manier waarop je zoiets brengt..

8. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik ben een halfjaar geleden getrouwd. Wij hebben zelf 2 kinders van 2 en 5. Voor die twee hebben wij voor de hele dag oppas gehad met als stelregel; wordt er tijdens de ceremonie gejammerd/gejengeld/geroepen/een broek vol gescheten/of wat dan ook dan gaan ze uit de ceremonie tot het ja-woord de ringen en de rest van de riedel. Dan gebeurt er wat en is het voor hen ook weer leuk. Bij ons ging het heel goed!

Het is júllie dag en júllie moment dat je niet weer over kan doen. Als je je hier echt zorgen om maakt zou ik het zeker eerst bespreken met de ouders van de kinderen en kijken hoe zij erin staan. En misschien is het een optie om een oppas/nanny te vragen die in een andere ruimte iets met de kinderen onderneemt en ook bij het eten apart gaat zitten met een bak friet?

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

...:D

10. tulip

tulip Niet meer actief

dat denk ik ook wel, ik verwacht ook geen problemen voor ts eigenlijk als ik hier het percentage zie dat het geen probleem vind. ;)

11. danip

danip Niet meer actief

Ik snap echt niet waarom iedereen zo per se kinderen mee wil nemen naar een bruiloft. Wat hebben ze daar nou zelf aan? Is het dan zo zielig voor die kinderen dat ze een bruiloft missen? En als degenen die gaan trouwens liever hebben dat de ceremonie rustig verloopt, dan is dat toch prima. Snap de hele ophef niet, het is maar net hoe je het wilt zien. Echt kippenhok gedrag zeg. Als je vrienden geen kinderen (van wie dan ook) bij hun trouwen willen dan zeggen ze daarmee echt niet: dat ze je kinderen vervelend vinden, dat ze jou niet respecteren, dat ze jullie als gezin niet waardeerd, en ook niet dat ze een hekel aan je kinderen hebben. Als je dat zo ziet, dan maak je dat er zelf van.

@ TS; ik zou gewoon bij ze persoonlijk langs gaan om het uit te leggen. Als je gewoon vriendelijk uitlegd waarom is het prima toch.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Toevallig vind ik de kinderen van mijn vrienden erg leuk. En dan nog, al moet je ze niet, dat betekend niet dat je ze respectloos kan behandelen. En dat is nou precies wat ik lees in de OP van TS.
    Als ik te horen zou krijgen dat mijn 'vrienden' mij irritant vinden omdat ze geen fatsoenlijk woord met mij kunnen spreken omdat ik kinderen heb, dan kunnen die 'vrienden' van mij de rambam krijgen.

13. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    als jij zelf een kind had wilde je die er toch ook bij hebben? je moet het gewoon accepteren en ouders zullen vast wel ingrijpen als ze niet stil zijn tijdens de ceremonie!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    AL had ik onze zoon moeten verschonen in mijn jurk en de mevrouw van de gemeente op pauze moeten zetten had ik dat nog gedaan, mijn kind gaat voor alles, we zijn ook met zijn drietjes getrouwd en hij heeft onze ringen om gedaan, en de andere kindjes gaven de boeken aan en mochten blaadjes strooien e.d.

Ik zou me geen ceremonie kunnen voorstellen zonder mijn kind eerlijk gezegd..

Over het wel of niet "mogen" van andermans kinderen, daar gaat het me nog geeneens om het gaat erom dat ik om mijn vrienden en familie geef en alles wat bij hun hoort ook respecteer... als hun van hun houden dan doe ik mijn best om hun het ook naar hun zin te maken..

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben gewoon van tevoren aangegeven dat als kinderen door de ceremonie gaan praten, gillen of huilen, hun ouders ze even de zaal uithalen.
    Verder had ik een simpel kindertafeltje met wat kleurboeken en potloden neer laten zetten, dus ze vermaakten zichzelf wel prima tijdens de receptie.
    Ja, en als iemand er geen kinderen bij wil hebben, begrijp ik dat best hoor, ook van een goede vriendin of familie. Dan zoek ik wel oppas, het is hun dag en als zij dat zonder kinderen willen doorbrengen, prima.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Heb niet alles gelezen :), maar waarom zou je de kinderen moeten 'uitnodigen' dan? :(
    Ik vind het wat anders als het de kinderen van je broer of zus zijn, maar dan nog, het is JULLIE feestje!

Stel, wij zouden een bruiloft van vrienden hebben de hele dag, dan zou ik mijn dochtertje niet perse de hele dag mee willen hebben. Ben je gek, dat kind heeft er niets aan. Die laat ik dan liever een dagje verwennen door opa en oma :D Bruidspaar blij, pappa en mamma blij, kindje blij, opa en oma blij, dàt is nog eens een win-win-win-win situatie! ;)

17. vive2

vive2 Fanatiek lid

Nou geweldig joh. Wat ben jij een goede moeder. Chapeau.

18. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy is zelfs meegeweest naar de Crematie van mijn oma.. ik kreeg complimenten van iedereen dat het zo goed ging! (mijn man was even op de gang een boertje laten doen..)

Straks heb ik ook een bruiloft.. van mijn zusje.
    Gewoon lekker mee!

Maar als je zelf anti-kind bent, dan moet je dit zelf met je gasten overleggen/vertellen. Ieder zijn eigen keus ;)

19. danip

danip Niet meer actief

:D haha!

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hallo, je eigen kind of het jengelende kind van een vriendin is toch heel wat anders. En TS heeft ( jammer genoeg) geen kindje dus een kromme vergelijking niet?;)

Hoezo moet iemand accepteren als een ander een kindje heeft. Ik accepteer het als iemand vraagt om met partner te komen en kindje evt naar een oppas te brengen.

Deel Deze Pagina