Kleine kinderen van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Kylie1986, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Helemaal mee eens! En ik vind ook dat wij als degene zonder kinderen daarbij best rekening kunnen houden met degene met kinderen, dus niet 'savonds overlast maken:) als kinderen op bed liggen:D

Everyboddy happy

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

#182 Triskele, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2012

ja als je chronisch ziek bent en moet slapen dan kan (overdadig) gelach en dergelijk irritant zijn ECHTER ik zeg er niets van want MIJN slaapgedrag is niet normaal (een normaal gezond mens gaat niet zo vroeg naar bed) dus je zal er mij niet over horen ECHTER als iemand anders dan gaat zeuren over normaal speelgedrag dan kunnen ze hem wel terugkrijgen.

En wie geeft aan wat "abnormaal" is aan spelen, wat normaal gelach en geschater kan zijn kan iemand anders irritant vinden terwijl het normaal is, ik denk dat het grote verschil is of jezelf kids hebt, dan weet je meer wat normaal gedrag is omdat je het dan ook gewend bent)

Het is een beetje hetzelfde verhaal als mensen die niet roken, die zullen rokers en roken vaak irritant vinden, maar als je zelf rookt zie je dat heel anders en kan je veel meer hebben.

3. Triskele

Dus iemand anders moet zijn kinderen gaan binnenhouden omdat je zelf geen kinderen hebt? omdat jij wil uitslapen?

Ik vind helemaal niets er staat duidelijk in de onderzoeken dat het zoiezo ongezond is om uit te slapen (hieronder word verstaan langer dan je normaal opstaat doordeweeks) maar goed daar kies je zelf voor maar moeten dan andere mensen hun kinderen binnenhouden totdat jij klaar bent met slapen (en weet ik veel welke buurman die nachtdienst heeft gehad dan ook maar meteen)

Kortom voor alle andere mensen moeten de kindjes dan maar gewoon binnen gehouden worden.

Ik vind als je daar niet tegenkan dat je niet in een buurt vol met kinderen moet gaan wonen, dan kan je dat incalculeren.

Verder ben ik het er uiteraard wel mee eens dat je als moeder zijnde het gedrag in toom kan houden, maar elke vorm van spelen brengt geluid met zich mee, kinderen gillen nu eenmaal wel eens een keer en ook al zeg ik er wat van het gebeurd wel eens.

Ik heb heel veel overlast van onze buren maar omdat het op een normale tijd (vanaf 8 tot 22 is in NL gewoon normaal) gebeurd zeg ik er eigenlijk nooit wat van, omdat ze onze kinderen ook tolereren en die maken ook wel eens herrie.

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Gedeeltelijk eens met Triskele;

Kinderen maken lawaai, doen de mijne ook, zelfs al zeg ik 100 keren dat ze stiller moeten zijn of geef ik ze een straftime-out.
    Het hoort er gewoon bij en dat moet je maar voor lief nemen in een buurt. Overigens zijn kinderen kampioenen om op afschuwelijke uren op te staan (tijdje geleden waren de mijne er al om halfzes op een zondagochtend) Dus wat voor de ene een normale tijd is, is dat voor de andere niet.
    Buurman begint hier te klussen tijdens de middagsiesta, bouwvakkers staan hier om 7u en opgeschoten pubers hangen het haantje uit met hun brommertjes. Is gewoon normaal en idd tss 6u en 22u is het zelfs wettelijk geen lawaai-overlast.
    Trouwens een paar kinderen kunnen echt zo geen klereherrie maken (is wat anders als er een opvang/speelplaats van een school oid tegen je achtertuin ligt).

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja elke vorm van spelen brengt geluid met zich mee en dat is logisch. Daarom spelen we hier in het weekend niet voor dag en dauw buiten in de tuin waar de buren op nog geen 3 meter vandaan in bed liggen na een drukke werkweek. Niets ergs aan om ook bij mooi weer even tot een uur of half tien/tien binnen te spelen, kan je de heeeeeeeele dag nog buiten spelen. Ik snap werkelijk niet waarom kindjes zouden MOETEN buiten spelen om 8.00uur.:( Soms mag iets gewoon niet hier en daar gaan we dan geen drama om maken.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsjah je kunt kinderen niet verplichten om hun mond te houden. ( schreeuwen ze nou is het wat anders ) Maar lachen of praten kun je niet verbieden.

Wij wonen in een extreem gehorig huis. En mijn zoontje heeft af en toe schreeuw momenten ipv huilen.
    En hoevaak mijn buren al niet aan mijn deur hebben gestaan of ik wil zorgen dat mijn kind niet schreeuwt want ze hebben er last van..

Uhh tsjah denk je dat ik niet wil dat hij niet schreeuwt ik vind het ook niet leuk maar kan moeilijk duck-tape op zijn mond plakken zodat niemand het hoort.

Overigens zorg ik straks wel dat hij niet kei hard gaat stampen oid niet met deuren gaat smijten of heel hard gaat praten. Want daar kan hij wel wat aan doen.

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    #187 1steXmom, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij hebben buren 1e klas zeikerds. Ik hield rekening met ze tot een bepaalde hoogte en daar zijn ze vorige week heel ver overheen gegaan, als onze zoon s'nachts wakker wordt van onweer of wat dan ook wordt er direct op de muur gebonkt (moet ik duktape op zijn mondje plakken ofzo?) ik moet er s'nachts vaak uit om te plassen daar heb ik ook commentaar op gehad of ik er niet wat minder vaak uit kon gaan in de nacht, ik heb alleen gezegd als jij mijn lakens wast elke dag wel wil ik best in mijn bed zeiken.

in de weekenden zijn wij vroeg op 8 uur ofzo, zoals laatst met dat mooie weer ontbijt ik graag buiten, hun slapen uit maar niet tot 10 uur maar tot 14 uur moet ik dan de hele dag binnen gaan zitten, ik vraag toch ook neit of ze binnen gaan zitten en die verdomde terraskachel uitdoen in de avonden. Hun zoon is helemaal gestoord 16 jaar heeft het voorzien op onze peuter. vorige week waren zij een avond weg en heeft heel veel vrienden uitgenodigd ze hebben zich tegen de regels van pa en ma in klem gezopen maar ze hebben aan onze auto gezeten niet kapot maar wel spiegels dichtklappen dat soort grapjes briefjes aan de antenne gebonden sloeg nergens op tevens hebben ze tot 2 uur in de nacht vreselijk veel kabaal gemaakt en stenen tegen de ruit van onze zoon gegooid. jullie snappen mijn respect voor hun is weg, zeker voor de zoon laat hij nu achter slapen wat aan onze tuin grenst, geen probleem maar bij mooi weer zitten wij buiten de hele dag voor mijn eigen respect en voor de andere buren doe ik tot half 10 rustig daarna als wil die heel hard het wilhelmus zingen ik hou zoonlief niet meer tegen.

bah op je tenen lopen voor de buren (het leuke is diezelfde zoon is 9 maanden lang een huilbaby geweest en heeft de hele buurt dag en nacht wakker gehouden):D

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ach meid... ik denk dat je beter niet meer kunt reageren want lezen is niet je beste kant en sociaal zijn ook niet... Of misschien ben je wel heel erg gefrustreerd doordat je buren s'avonds geen rekening houden met jouw chronische ziekte (was je mijn buurvrouw geweest had ik daar nl. echt wel rekening mee gehouden dat jij wat eerder dan anderen in je bed ligt en zou ik ook ruim van te voren netjes bij je komen melden dat we een verjaardag vieren).

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Overigens heb ik niets tegen kinderen hoor, sterker nog, ben er gek op en stoor me niet snel aan het geluid dat ze produceren... Maar waar ik me in deze discussie aan stoor is dat mensen zonder kinderen zich maar moeten aanpassen aan degene met kinderen. Waarbij degene met kinderen duidelijk de normen van 'normaal' bepalen... En dat vind ik niet terecht.
    Als ik last zou veroorzaken zoals TS dat aangeeft, doordat mijn kinderen dit doen en ze zou het aangeven bij mij, zou ik daar rekening mee houden. Net zoals ik nu dus rekening houdt met haar kinderen.
    Vind ik een vrij normale zaak in een buurt om rekening te houden met elkaar... met of zonder kinderen...

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.226
    113
    Home
    normaal is voor iedereen anders, dat beslist niemand voor een ander!

met wederzijds respect kom je een stuk verder dan middelvingers opsteken en gaan schreeuwen.
    gewone sociale buren houden rekening met elkaar lijkt mij...
    maar als ik sommige reacties hier lees is dat zeker niet meer van deze tijd.

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    @triskele: volgens mij roept niemand dat je je kinderen maar binnen moet houden. Maar is het nu zoveel gevraagd om je kinderen in toom te houden? Leuk spelen is wat anders dan hysterisch krijsen.
    Mensen die de luxe kennen van kunnen uitslapen hoeven niet te lijden onder andermans onopgevoede kindertjes..

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

je kan heel duidelijk lezen wie er zelf kindjes hebben en wie niet, soms is het niet zo makkelijk om ze in toom te houden hoor, en dan ren ik echt niet gelijk naar binnen met hem. Dan laat ik hem ook eerst even tieren en als die na 5 minuten niet rustig is kan die even binnen gaan spelen, maar kinderen zijn nu eenmaal enthousiast en onze zoon zit momenteel in een ik kan heel hard gillen fase. Ja gaat weer over vervelend voor nu, maar ik blijf echt niet hele dagen binnen daardoor.

(en die van ons zeuren om alles dus dat scheelt )

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    En als ik als buurvrouw aan je vraag of het mogelijk is dat je op zondag de kinderen een uurtje later naar buiten kunt laten krijsen (09:30 ipv 8:30), wat zou je daarvan vinden dan? Want dat ik toch wat TS aangeeft, niet dat je meteen hele dagen binnen hoeft te zitten, maar dat je de kids een uurtje later naar buiten laat gaan...

15. Triskele

Kinderen maken nu eenmaal "herrie" als spelen ze lief dat hoor je gewoon, overdadig gillen accepteren wij ook niet van de kinderen, maar lief en leuk spelen gaat gewoon gepaard met lachen, naar mama roepen of naar elkaar dingen (per ongeluk) laten vallen, een gil van geluk.

Als ze van TS een uurtje later mogen buitenspelen wie zegt dat er dan straks geen buurman komt waarvan ze smiddags niet mogen buiten spelen, je kan gewoon niet overal mee rekening houden want dan is het eind zoek (en dan kan je net zo goed hele dagen binnen zitten)

16. Triskele

ja dat verschil merk je gewoon heel duidelijk, vriendinnen zonder kinderen snappen wel vaker heel veel dingen niet (ja totdat ze zelf kinderen hebben en dan ineens valt het kwartje) zoals bv op een kinderverjaardag komen om 19 uur ofzo (voor een 1 jarige) haha ook echt iets wat een niet moeder zou doen, dat had mijn vriendin, toen ik vertelde dat de jarige al op bed lag was ze helemaal verbaasd uuh duh... hij is 1 jaar...

17. Triskele

Dat is juist het punt (lezen kan jij blijkbaar ook niet ;) ) dat HOEFT van mij niet andere mensen hoeven geen rekening te houden met mijn keuze om vroeg naar bed te gaan (of mijn keuze om evt uit te slapen) dat is asociaal als je dat van andere mensen verlangt want dan draait juist alles om jou, dat zie je mij niet vragen, ECHTER (nog 1 keer dan ;) ) ALS andere mensen gaan klagen over normale geluiden op een normale tijd dan kan je die bal terug verwachten en ga ik ook klagen over dingen .

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En hier sla je precies de spijker op z'n kop! :D Het gaat niet om het tijdstip van buitenspelen en ook niet om buiten spelende kinderen an sich lijkt mij. Het gaat om ONOPGEVOEDE kinderen die buiten zodanig veel onnodige herrie maken dat buren daar last van hebben. Asociaal dus. ;)

19. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

mijn zoontje van bijna 8 jaar speelt ook ,smorgens buiten wel pas vanaf 10 a half 11 ,want hij heeft adhd en is zwak begaafd en heeft erge moeite met zich inhouden als hij zit te spelen,zodra ik zie dat de buren de deur open hebben en hun hond blaft laat ik mijn zoontje ook naar buiten gaan.
    groetjes

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.206
    113
    Brabant
    heerlijke discussies zeg. Het blijft een beetje afhangen van wat je referentiekader is. Wat vind je normaal en wat vind je abnormaal.

Ik vind het normaal dat kinderen buitenspelen en dat dat gepaard gaat met geluid. Ik vind het niet normaal dat dat gepaard gaat met gekrijs en vervelend gedrag. Of dat nu in de ochtend of avond is.

Ik vind het behoorlijk hinderlijk als de buren muziek aanzetten in de tuin en hoogst irritant als de buren verderop een feestje geven en je dus de hele dag in de herrie zit..

Ik probeer met wat we doen, toch rekening met de buren te houden. Maar daarbij wel binnen het kader van wat ik acceptabel vind.
    Dus bv: de kinderen mogen gerust buitenspelen en ja, die maken lawaai. En dan mag het misschien niet om 800, maar om 900 vind ik het toch wel mooi geweest hoor. En tja, als je 900 vroeg vindt, dat mag, maar je kunt ook denken: fijn dat de buuf haar kinderen tot 900 binnenhoudt.
    Ander voorbeeld:
    de buurman is aan het klussen (al 2 jaar) en schuurt van alles. Echt heel irritant (de trap met name, en die zit aan onze woonkamermuur vast) en gaat door merg en been. Op een gegeven moment kon ik het echt niet meer aan horen. Maar: hij hield altijd om 2030 op! Voor onze kinderen. Kijk, en dat waardeer ik! (al gaan ze om 1900 te bed, maar goed)

geven en nemen..

Deel Deze Pagina