dan vinden ze mij ook asociaal,want joshua heeft adhd en is erg druk. en luisterd best slecht . ik wordt er wel een beetje verdrietig van hoe jij dit hier neer zet. groetjes
Ach nee meid, ik wil je echt niet een rot gevoel geven, excuses als het verkeerd overkomt. Ik vind jou juist heel sociaal omdat jij je zoontje later laat buitenspelen en dus rekening houdt met de buren! Jouw zoontje heeft een beperking en zijn gedrag heeft dus niks met jouw opvoeding te maken! Ik doel hier echt op ouders die het "allemaal wel best vinden" en totaal niet geboeid zijn door de (geluids)overlast die hun kinderen eventueel veroorzaken. En dat allemaal onder het mom van "het zijn nu eenmaal kinderen en die maken per definitie veel herrie". En dát vind ik dus onzin, je kan een "gemiddeld" kind prima leren rekening te houden met anderen en het speelgeluid binnen bepaalde fatsoensnormen te houden. Maar soms hebben ouders daar geen zin in want opvoeden kost tijd en energie.
Ik ben vaak al half 7 beneden en om 8 uur hebben we gegeten en zijn allemaal aangekleed. Als de kindjes dan buiten willen spelen mogen ze dit hoor en nee ik ga dan echt niet altijd mee naar buiten en als ik buiten ben is het vaak niet lang. Kindjes kunnen de plaatst niet af en durf ze daar wel alleen te laten spelen. Deur is dan open en ik kan tijdens het opruimen hun prima in de gaten houden. De buren tja jammer hoor. Probeer zachtjes te doen maar laat ze echt niet verplicht binnen zitten terwijl het bij mooi weer om 8 uur prima te vertoeven is buiten.
Maar ook dan is de vraag wat is opvoeden dat is voor elk mens anders. En wees blij dat ze in de tuin spelen en herrie maken en niet dat ze over straat slenteren en de boel kapot maken.. Dát is pas asociaal!
Ik lees zovaak gezeik en gemiep over buren. Sorry hoor maar mijn bovenburen hebben en klein jochie van bijna drie en die hoor ik ook altijd om 7 uur al spelen en rennen. Hij is daar toch ook kind voor?? Soms draaien ze ook wel eens muziek tot half 11 ik maak daar ook geen probleem van andersom staan ze ook nooit op de stoep als wij eens tot laat buiten zitten met vrienden of als we eens muziek opzetten. Waar is de tolerantie gebleven onderling?! Als leefgeluiden je zo storen moet je maar in een losstaand huis gaan wonen zonder andere huizen in de buurt. Ook dat geklaag over klusgeluiden irriteerd me. Ik heb het nu echt over leefgeluiden. Dus niet over muziek tot 2 u snachts.
O en mijn kinderen gillen als de schommel hoog gaat, gillen als ze van de glijbaan afglijden en roepen en zingen op de trampoline. Tja ze zijn blijkbaar slecht opgevoed want echt associaal hoor kinderen die gillen van plezier
Ja dat kan. Maar een kind van 2 of 3 weet niet wat rekening houden met andere inhoud. En die kan in zijn of haar enthousiasme wel herrie gaan maken tijdens het schreeuwen.
Ja opvoeden, maar die kinderen spelen gewoon buiten! Daar moeten ze toch ook gewoon lekker kunnen rennen en hun energie kwijt kunnen? Maar goed misschien ben ik een van de weinige die dit niet erg zou vinden.
Is inderdaad misschien de trieste conlusie die je dan moet trekken ja. Ik heb een peuter en een kleuter en die weten héél goed wat ze wel en niet mogen, maar ik ben dan ook heel consequent en redelijk streng wat dat betreft. Ik sluit mij aan bij wat Bosi in het begin zei.
Een kind van 2 kun je wel zeggen rustig te doen maar onthouden het niet zo goed . Die van mijn niet tenminste. Die van bijna 5 kan prima rustig spelen
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens. Moet je dan maar als een muis in huis ( of tuin ) leven. De hele dag door ssssssshhhht roepen naar je kindjes omdat het volgens de buurman/vrouw te hard is. Nee sorry dan ben ik misschien een asociaal iemand en een egoïstisch iemand maar dat doe ik niet. Tenzij het echt om schreeuwen gaat buiten het spelen om.
Ik doel dan trouwens op de OP waarin TS aangeeft dat die kinderen continue ruzie maken, schreeuwen en met ratels (!) spelen op de vroege ochtend. Dat is natuurlijk gewoon volstrekt onnodig!
Haha, nou hier dan ook een moeder met een aso kind... Sorry hoor, maar kinderen maken nou eenmaal lawaai af en toe. Mijn dochter als ze een bij ziet, of een vlinder. Dan giert ze het uit. De buurkinderen gillen ook als ze plezier aan het maken zijn.. Vervelend? Nou nee, vind het wel gezellig die geluiden. Kijk, als het gillen om het gillen is, zou ik er ook wat van zeggen. Dat mag mijn dochter ook niet. Maar je kan niet van andere mensen verwachten dat ze hun kinderen binnen laten omdat jij er last van hebt, of omdat er iemand verderop wil uitslapen..
Wat je nu zegt is echt B*llSh*t.. jij weet niet wat ik herrie vindt. Zoals eerder gezegd... ik stoor me helemaal niet snel aan andersmans kinderen, maar vindt het wel kunnen dat je vraagt aan elkaar om rekening met elkaar te houden... Jij kunt niet voor anderen bepalen wat ze wel of niet vinden... Dat ik geen kinderen heb, betekend niet dat ik niet weet hoe kinderen kunnen zijn hoor... genoeg kleintjes om me heen om te zien dat je als ouder niet altijd iets kunt doen aan je enthousiaste kinderen... maar daarom mag TS toch wel vragen of er rekening kan worden gehouden met haar/haar man... wat is er mis met vragen of rekening houden met elkaar?
Nou ja, anyhow. Discussie waar je toch niet uitkomt. Ben blij dat er in mijn buurt rekening met elkaar wordt gehouden en dat dit ook totaal geen probleem is, zowel vanuit onze kant als vanuit de buren hun kant En ja, ook in onze buurt kunnen de kinderen rustig buiten spelen zonder dat de kindloze mensen lopen te zeuren over hun geluidsniveau
dat zou kunnen als er wederzijds respect is dus dat betekend dat ik hun ook kan vragen na 23 uur niet meer de tuinkachel aan te doen en buiten te gaan zitten, dat kan bij hun ook niet dus dan bij mij ook niet. Ik leef in mijn eigen huis en ik ben geen tokkie, maar mijn buren staan pas laat in de middag op daar ga ik gene rekening mee houden echt niet. gewoon op "christelijke tijden" houdt ik er rekening mee, maar net wat ik eerder al aangaf ik ga er niet voor binnen zitten, dus ik ontbijt in de zomerdag ook buiten en dat is idd soms om 8 uur. ja en we gillen niet de hele buurt bij elkaar.
Jij slaat de spijker op zijn kop. Mijn buren zeuren om alles, maar hij gaat wel sávonds om 23 uur in het pikke donker zijn zaagtafel tevoorschijn halen en uitgebreid zijn houtvoorraad aan staan vullen. gedurende een dik uur, moeten wij daar dan ook continue voor aan de bel gaan trekken. Ik denk dat mensen meer moeten leren accepteren van elkaar. geven en nemen dat is het hele leven.