Kleine kinderen van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Kylie1986, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan is het alweer bijna tijd voor een middagslaap, zondagsrust vind ik meer iets voor dorpjes op de veluwe etc.

2. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Tsja, gaan ze na hun middagslaap naar buiten? Kindje van 5 doet geen middagslaap meer neem ik aan?

Ik zie het bij mijn zus. Heeft kindje van 2,5. Haar buren hebben ook kinders. Mijn nichtje is altijd heeel vroeg en wil direct in de zandbak. Mijn zus laat haar pas buiten als de buurkinderen ook buiten spelen, zo rond half 10, 10uur. Dat haar dochter om 7uur naar buiten wilt, hoeft niet te zeggen dat ze dan ook maar haar zin krijgt en vervolgens de hele buurt er onder lijdt.

En mss woont ts wel in een dorpje op de veluwe..

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    LOL, inderdaad. Half negen is hier sowieso een luxe.
    Wij hebben voetbalvelden aan de voorkant, dus op zondagochtend het geroep en geschreeuw van volwassen mannen. Maar daar wen je aan.
    Als het heel erg is, doen we het raam dicht. Scheelt al veel. Verder kan bij jullie (TS) misschien extra isolatie schelen of rolluiken?

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Echt, waarom moet ts een hoop geld gaan spenderen aan rolluiken of isolatiemateriaal terwijl het voor de buren makkelijker is om je kind 1 dag!! in de week wat later dan 'normaal' naar buiten te laten gaan. Dat kost geen geld, hoogstens een kleine moeite. Kom op zeg. Absurd dit. De hele wereld moet wijken voor kinderen. Net alsof zij slechter worden van een uur minder buitenlucht, poehpoeh.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja waarom moeten kinderen maar langer binnenzitten voor mensen die geen lawaai willen? alsof een kind er zelf zo over nadenkt en het expres doet. een kind zit niet met dezelfde gedachtengang en problemen denken als een gefrustreerde volwassene... volwassen mensen horen zich te kunnen inleven in een kind en zijn spel....

echt niet dat ik tegen mijn kids zeg als ze vragen om in de tuin te spelen smorgen, nee meisjes anders word de buurvrouw wakker... tsjah jammer dan...

maar moet wel zeggen, wij wonen dan wel in een straat waar veel kinderen zijn en er in elk huisje hier wel lawaai is en ook in de tuinen.... alle buurkinderen spelen hier regelmatig en andersom ook... dus we hebben die irritaties hier gelukkig niet!

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

De buurvrouw stond gisteren weer voor de deur, onze zoon was midden in de nacht wakker geworden helemaal overstuur, nu was hij zijn tut kwijt alleen daar kwamen we pas vrij laat achter (leuk papa en mama stekeblind zonder bril en een zoon die het heeft over toe??? ) In ieder geval hij was even aan het huilen, maar hij heeft hier wel vaker een handje van en dan wil die tussenin, we hadden afgesproken dat we dat niet meer wilden zeker niet vanaf half 1 in de nacht, dus man sprak hem even toe dat het echt tijd was om te slapen, natuurlijk zijn deze oude huizen (rijtjes) gehorig zeker midden in de nacht. Dus ze was er weer of we voortaan willen zorgen dat onze zoon niet meer zo hysterisch doet midden in de nacht, man is helemaal uit zijn slof geschoten en heeft vriendelijk vermeld dat dit de allerlaatste keer was dat hij haar wenst te zien aan onze voordeur of uberhaupt (?) overhellend op ons pad en dat de eerst volgende keer dat er ook maar iets gedaan wordt wat betrekking heeft op ons onze hond, kind tuin huis, kat en of auto hij direct naar de politie stapt. We hebben ook gemeld dat er maandag een melding bij de wijkagent komt, en dat als zij zoonlief niet aanpakt na alles van de afgelopen tijd wij het wel regelen dus dat ze kan keizen of delen. (zoon heeft naast steentjes auto (gisteren waren weer beide spiegels doorgeklapt maar goed niemand heeft iets gezien en ze zijn niet kapot) maar hij heeft ook geprobeerd onze zoon aan te rijden en de sloot in te "rijden" en nee als jij een bloedhekel hebt en het over dat k***ker jong van de buren hebt geloof ik niet dat dat per ongeluk is.) Ik weet wel dat de pleuris daarna is losgebroken de hele familie werd erbij betrokken en zoon heeft de rest van de dag woest op zijn kamer gezeten. Misschien is er nu een kwartje gevallen. (uiteraard maken we morgen wel melding bij wijkagent)

en vanmorgen heeftt onze zoon om half 9 op normaal niveau geholpen met de was ophangen( buiten).

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het toch wel een kwestie van leven en leren leven met elkaar.
    Je kan niet altijd maar verwachten dat een ander zijn leven maar indeelt naar jou behoeftes.
    Ik kan me nog herinneren dat ik net in een winkelstraat woonde in Den haag, echt boven de winkels.
    Nou dat was ook wennen, maar op den duur sliep ik er allemaal dwars doorheen hoor en ik vond het zelfs gezellig al die geluiden en alles. Ik kon moeilijk gaan zeggen dat de winkels maar is even 2 uur later moesten gaan openen omdat ik me zondag slaapje wou. En ja dan moetje maar ergens anders gaan wonen, ja niet iedereen heeft die optie, dat houd dus maar in dat je eraan moet wennen en ermee leren leven.
    Ik heb bijvoorbeeld nu onderburen die paffen en de stank vandie gore bende komt bij mij dus gewoon dwars door de vloer heen!
    Dat is ook echt niet leuk, als ik thuiskomt ruikt mijn huis gewoon naar paf dus he.
    Nou, ik zie mezelf al aanbellen 'ja buurvrouw wil jij is stoppen met paffen want ik ruik die ranzige stank van jou gewoon door heel mijn huis!' sorry maar dat kan toch niet?
    Ik heb er maar mee te leven, dan had ik maarniet in zoeen k.u.t flatwoning moeten gaan wonen.
    Aangezien we dat zwaar zat zijn gaan we ook over 6 maanden naar ons vrijstaande paleisje. (yay! :p)

8. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Rekening houden met elkaar is wederzijds. Niet alleen ts met de kinderen, maar ook andersom.
    En ik weet zeker dat als ze normaal spelen het geen probleem is. Maar schreeuwen, tieren en ruzie maken? Dan mag de gedachtengang van een kind wel anders zijn, maar als je dat als ouder toelaat ben je ook niet helemaal goed wijs. Opvoeding heet zoiets. Als ik de hele buurt bij elkaar schreeuwde mocht ik binnen gaan zitten mokken tot ik weer normaal kon doen.

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Gaat tie lekker.....

Heien gebeurt niet op zondag omdat de meeste mensen dan dus weekend hebben en op heel veel plekken zondag nog een rustdag is. ( hier niet trouwens).

Dat je man op onregelmatige tijden werkt is fijn, en? Wat heeft dat dan te maken met rekening houden met je buren door je kids op Zondag een uurtje later naar buiten te doen? Je man zal op maandagochtend weinig last hebben van schreeuwende kids onder zijn raam en anders vind hij dat vast geen probleem, toch?

Jij mag 9 uur een normale tijd vinden, ik mag dat niet vinden. En dat vind ik dus ook niet. En wie heeft het hier over tot 11 uur in je bed liggen rotten?!

Ik persoonlijk ben altijd al eerder wakker als mijn dochter............helaas......maar voor 10 uur laat ik haar echt niet buiten schreeuwen hoor. Dat vind ik dus gewoon echt aso.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou daar woon ik dus echt niet. Gewoon in de randstad. Een van de drukst bevolkte gebieden van nl. Gelukkig houden we hier gewoon rekening met elkaar.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En ik maar denken dat er niet geheid werd op zondag, omdat ze in de normale bouw niet werken op zondag... :p

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou maar 9 uur, is dat zo schandelig vroeg.. De hele gedachte achter de zondagsrust is toch niet dat je tot 11 uur in je bed blijft liggen? De mensen die vasthouden aan de zondagsrust gaan dan als het goed is toch al naar de kerk :p

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou ik zeg tegen mij kind dat ze best mag buitenspelen alleen geen gegil, geruzie, geratel enz. En daar ging het hier volgens mij toch om?
    Geluid mag men maken, lawaai niet.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat je als ouder ook de plicht hebt om je kids te leren rekening te houden met anderen.

Ik vraag mij dan idd wel af wat jullie doen als het regent dat het giet, er ijzel ligt, stormt enz............waar spelen de kinderen dan?

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wie heeft het hier dan over 11 uur?
    En wie zegt dat je tot 11 uur in bed blijft?

Ze mag hier naar buiten als ze rustig spelen kan. Zo niet dan gaat ze naar binnen, simpel.

Geschreeuw, geruzie, geratel enz accepteer ik overdag niet eens.........
    Ik vraag mij werkelijk af wat de moeite is om de kids een uurtje langer binnen te vermaken?

Ik denk persoonlijk dat veel ouders daar geen zin in hebben. Dat het hier niet om de kids gaat maar meer om de ouder die geen zin heeft om de kids op dat tijdstip te vermaken. Als ze buiten zijn is dat lekker makkelijk. Jij er van af en de kids hebben lol.........alleen de buren niet maar ja ach boeiend want tja 9 uur op zondag is een hele normale tijd........

Als de buren nu ineens een feestje houden om 8/8:30 in de tuin..........maakt het dan ook niet uit?

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gelukkig maakt niemand er hier in de buurt een probleem van dat kinderen evt om 9 uur buiten spelen in het weekend. Net zoals niemand het ook een probleem vindt dat iemand een feestje houdt dat voor nogal veel geluid zorgt rond middernacht. Moet een keer kunnen..
    Persoonlijk heb ik zelfs nog veel meer last van het buurjongetje dat binnen rondrent als dat hij buiten loopt te schreeuwen.

Maargoed TS kan altijd vragen of de buren rekening met hun willen houden op zondagochtend..

Wij ontbijten trouwens met mooi weer ook gewoon buiten en dan gaan we niet daarna weer naar binnen.. Van die paar mooie momenten wil ik lekker genieten en mijn kinderen ook door lekker buiten te spelen. En dat daar soms wat herrie bij komt kijken.. Tja.. Kinderen zijn mijn inziens gewoon niet altijd even stil. Optreden doe ik wel als het 'te' is, maar verder mogen ze lekker hun gang gaan. Zelf kan ik ondertussen doorslapen door het kindergekakel en mijn man ook, weet dat de buurvrouw weleens oordopjes gebruikt als ze langer wil slapen. (En nee niet voor onze kids, maar het geluid van 26 achtertuinen waar gemiddeld zo'n 30 kinderen in spelen bij knap weer).

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ik heb er geen idee van want heb niet eens een tuin, maar ik vind 9 uur gewoon geen rare tijd.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een feestje om acht uur/half negen is natuurlijk belachelijk, wie doet dat nou. Van mij mag het hoor..
    Van het weekend was hier een heuse houseparty aan de gang in de straat. Er zijn hartstikke veel jongeren geslaagd dus er zullen nog wel meer feestjes met ongelofelijk veel herrie komen. Ook wanneer het mij over een paar weken niet uitkomt omdat mijn tweede net geboren is. Het zij zo.
    En als mijn jochie van 18 maanden de volgende dag om acht uur met papa de tuin in gaat en hij gilt of brult eens een keer van enthousiasme dan zeuren die mensen die dan net een paar uur in hun bed liggen door dat feestje ook niet. Wij wonen echt in een fijne buurt als ik dit van de meesten zo hoor :).

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik heb het andersom juist hier. Als ik om half 11 ' avonds wil gaan slapen dat de kinderen hier uit de buurt hier nog op straat luidruchtig praten en gillen omdat ze blijkbaar nog straat mogen spelen. Maar goed ik woon in een
    volksbuurt van normen waarde en rekening houden met elkaar hebben zre hier nog nooit gehoord. Gelukkig gaan we volgende week verhuizen....

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! :)

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230