nee om 9 uur maak ik geen onderscheid meer of het zondag is of niet. Daabij komt wle dat ik zeker weet dat de buren dan wakker zijn. En als ik in een rijtjes huizen plan zou wonen zou ik rond half 10 heel normaal vinden op zondag.
ik hou er helemaal niet rekening mee dat het nu weekend is of niet! de kinderen spelen graag buiten en daarvoor is de tuin en anders doen ze maar oordopjes in! dus nee, ik zou me schamen om met die vraag naar mijn buurvrouw te gaan
Half 10 vind ik ook ok, maar ik vind 8 uur 8.30 wel vroeg voor een zondag. Misschien omdat ik zelf zo ben opgevoed. dat is toch voor veel mensen zonder kinderen of met oudere kinderen een dag om wat langer te slapen en daar wil ik wel rekening meehouden als ik weet dat mijn kind heel veel lawaai maakt.
Wat heeft de dag van de week ermee te maken? Ben het eens met wat veelal wordt beschreven. Hier dump ik mijn kind als ze zin heeft om buiten te spelen of als ik vind dat ze zin heeft om buiten te spelen. Buiten spelen is heerlijk en gezond voor kinderen. En lawaai is erger binnen dan buiten. Ikzou me er niet aan storen. Nog even en dan kan de kleine lekker meespelen. Spelen ze met z'n allen lekker buiten om 8:30. Kan jij rustig ontbijten .
Ik kom voor half 9 alweer terug van school omdat ik mijn oudste 3 heb weggebracht. Mijn 4de blijft dan ook vaak lekker in de tuin spelen en maakt heus wel herrie. Sorry, maar om half 9 is de dag toch echt begonnen hoor..... Als het mooi weer is spelen de kinderen ook wel eens voor schooltijd in de tuin en dan is het gerust voor 8 uur. Moet ik dan zeggen, het mag niet want de buurvrouw ligt misschien nog op bed..?? Vindt ik een beetje ver gezocht hoor.
De dag van de week heeft er mee te maken dat de meeste doordeweeks en zaterdag wel vroeg op zijn maar zondag veel mensen wat langer willen slapen. zeker mensen die nog geen kinderen hebben en bijv. zaterdag wat later naar bed gaan. voor mij zijn het algemene omgangsvormen dat je in de buurt een beetje rekening met elkaar houdt en je dus op zondag niet je kinderen om 8 uur buiten laat spelen. maar ik ben schijnbaar in de minderheid. gelukkig in mijn eigen buurt niet
Ik ook niet hoor..Met mooi weer, heerlijk kids lekker buiten laten spelen. Ze zal heus wel vanuit de keuken toezicht houden hoor.. Mijn zoontje wil ook altijd naar buiten, maar ik heb ook genoeg te doen in huis..ik hou mijn zoontje van 3 ook altijd in de gaten. Als het al vroeg mooi is, en niet te koud, staat de deur hier altijd open.. Ik werk snachts in de gehandicaptenzorg en slaap overdag, sja dan hoor ik altijd wel kinderen....maakt niet uit hoor.. En geloof me, tegen die tijd, lig jij echt niet meer in je bed hoor Zoontje is hier echt een jaar lang om 500 smorgens wakker geweest. Gelukkig heeft hij nu een fatsoenlijke tijd, tussen 600 en 730 wordt hij gemiddeld wakker.
Onze buren zijn echt van de zwaarste kerk, maar de kids spelen al rond half 8 buiten hoor. Gaan ze rond 900 naar binnen en met zijn allen rondom het orgel liedjes zingen....met de deur open..horen wij ook... Maakt mij echt niet uit.. Dat je niet gaat grasmaaien op zondagochtend vroeg oke, maar laat kinderen lekker buiten spelen.
Ik snap wel wat je zegt hoor. Maar het is ook normaal om bijvoorbeeld op een mooie zomeravond nog om een uur of tien 's avonds buiten te zitten met je vrienden. Terwijl de kinderen van de buren dan al een uur of twee in bed liggen. Dat vind ik eigenlijk net zo normaal als buiten spelen rond 8.30 / 9 uur. (8 uur 's morgens vind ik wel erg vroeg, ook al ben ik dan zelf ook altijd al wakker; bij ons geldt alles na 7 uur als uitslapen sinds de kinderen er zijn.) Keihard krijsen, daar zou ik wel op ingrijpen. Maar gewoon buitenspeelgeluid vind ik wel kunnen op zondagochtend half negen, net zoals ik gewoon buitenzitgeluid op zaterdagavond tien uur wel vind kunnen. Ook al weet je dat er dan buren zijn die dan nog slapen.
Onze buren hebben een zoontje wat elke nacht wel een keer of 4 komt. En hij is echt geen baby meer. Moeten wij dan vragen of zij hun raam dicht doen snachts omdat wij anders niet meer kunnen slapen. Ik word er altijd wakker van, maar ja, kinderen zit geen aan/uit knopje aan.. En wij hebben een vrijstaand huis! Dus niet eens aan elkaar. Aan de voorkant een dijk, en aansluitend aan onze ruime achtertuin, hofjes, dus we zitten behoorlijk vrij. Maar we horen wel de kinderen van de buren overdag en snachts. Maar wie weet hoe onze beeb gaat doen straks.
ik zie hier allemaal mensen zeggen dat je om 5/6 uur je bed uit bent met kinderen gelukkig is dat mijn ervaring weer niet , dus dat KAN ook (voordat alle zwangere straks nagelbijtend zitten haha) Onze kinderen maak ik elke dag om 7 uur wakker voor school e.d. maar ook toen ze baby waren maakte ik ze tussen 07.30/08.00 ZELF wakker, als je dat elke dag doet (ook weekend) wennen ze hier zo aan dat zelfs als ze wakker zijn even wachten tot jij komt (met een speeltje ofzo) want dat is zo voorspelbaar geworden. Hier dus nooit geen problemen eigenlijk met extreem vroeg op, en alleen de eerste 3 maanden wat nachtwerk (1 keer om 3/4 uur en dan moet mijn man zoiezo opstaan dus dat scheelt)
ik zag al die aanstaande moeders al angstzweet krijgen van de verhalen hier ik denk zal even wat neutraliseren hahaha
Triskele die ga ik er inhouden bij een eventueel volgend kindje haha. al kan die van mij zich tegenwoordig ook vermaken. Verder vind ik dat mensen die met lekker weer tot laat buiten zitten geen probleem doe ik zelf ook, maar dan houdt ik er ook rekening mee dat hoe later het wordt wij wel een normaal tot zachter volume aanhouden wanneer ik zie dat de rest naar bed is en ik ben daar ook op aan te spreken wanneer dit niet zo is. Wanneer kinderen al vroeg buitenspel gewoon gezelligzonder al teveel overlast geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat t vervelend is wanneer je wat kan uitslapen je wakker wordt door bijv. geruzie en gehuil. Wordt je snel wakker of je wilt echt lang uitslapen zou ik zelf oordopjes in doen
Um85 dat heb ik ook gelezen, maar toen alle reacties kwamen was mijn vraag of niemand onderscheid maakte tussen doordeweeks en zondag, vandaar
Hier ook niet hoor, ik maak de oudste ( 5 jaar ) altijd half 8 wakker om naar school te gaan en soms slaapt de jongste ( 16 maanden ) dan nog en die laat ik dan lekker slapen ( als papa thuis is ) Het kan dus idd ook anders
Waar wij eerst woonden mocht je op zondag voor 10uur geen burengerucht maken. Ik vond het altijd een beetje onzin maar soms heb ik zo'n zin om uit te slapen en dan wisselen manlief en ik af daarin. Al hebben wij geen last van kinderen maar van de buurman die rustig gaat staan zagen ed. Door kinderen kan ik best heenslapen maar een zaag niet En onze kinderen zijn echt niet zo vroeg wakker hoor, dat ze dat wel zijn is eerder uitzondering dan regel. Hier slapen ze tot een uur of 8 half 9 in het weekend.
toen mijn dochters net geboren waren was dat hier helaas wel het geval... dan zat ik op een gegeven moment om die tijd beneden en lagen hun alweer te slapen na hun flesje te hebben gehad van papa...