Ik doe met je mee hoor... Vind het in het weekend ook te vroeg om herrie te schoppen... TS geeft aan dat ze lopen te krijsen en elke dag dit zo is. Dat vind ik (zonder kinderen) niet normaal. Ik hou ook rekening met de kinderen van mijn buren als ik 's avonde buiten zit, dan mag ik hetzelfde toch andersom verwachten? Overigens vind ik buiten speel geluiden iets anders dan krijsende kinderen elke dag... TS; ik vind dat je best eens mag vragen of je buurvrouw er rekening mee kan houden hoor. Als je normaal vraagt is daar toch niets mis mee?
Ik vind dat sommigen wel een beetje flauw reageren op ts. Ook altijd dat bijna triomfantelijke "wacht maar tot je kindje er is". Er is naar mijn idee een verschil tussen speelgeluiden en hysterisch krijsen, ik merk dat in mijn buurt ook. De kinderen naast ons spelen met mooi weer ook graag buiten, af en toe schreeuwen ze dan, prima, daar heb ik geen last van, hoort bij het spel Ik heb helaas achterburen die hun kindje nooit geleerd hebben om te praten zonder zjn stem te verheffen, dus die is altijd op luide toon aan het zeuren, gillen en krijsen, tsja, dat vind ik dus asociaal. Heeft niets met dumpen in de tuin of met mijn eigen kindje te maken. Je kunt je kind toch leren om zich normaal te gedragen, zoals Bri zegt, het is nu eenmaal een beetje geven en nemen in een dichtbevolkt gebied. Overigens, als wij laat in de tuin zitten letten we ook een beetje op ons stemgeluid, zo kun je gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
Eventjes flauw hoor, maar kan het niet laten. Als het om kinderen gaat is het allemaal heilig en moet alles maar kunnen. Wat als ik iedere ochtend een paar hondjes in mn tuin zou laten die lawaai maken, hoe tolerant zijn jullie dán nog?
Voor 9 uur mogen ze van mij ook niet buiten spelen hoor! En als ze gaan gillen buiten, dan kunnen ze weer naar binnen. Het zelfde geldt voor de honden: Naar buiten, prima! Maar gaan ze irritant lopen doen en luisteren ze niet, dan kunnen ze naar binnen. Ook wil ik niet dat er harde muziek gemaakt wordt, op de blokfluit oid voor 10 uur! Ik wil niet de ene buurvrouw zijn die zorgt voor overlast in de ochtend. Wat een ander doet, moeten zij weten... Dus ik zou netjes vragen aan de buurvrouw of ze het een probleem zou vinden de kinderen een uurtje langer binnen te laten
Oh gelukkig ben ik dus toch niet de enigste! Fijn te weten dat er meer zoals ik denken. Enne Fijne Wedstrijd nu!
Het lijkt wel of we in het zelfde blok wonen... hier ook bijna iedere morgen worden de kinderen buiten gedumpt. Als het mooi weer is op een doordeweekse dag zelfs om 7:30 uur! Vindt dit persoonlijk niet kunnen of het nou om 7:30 of 8:30 is, je woont er met zijn allen en dan kan er toch wel een beetje rekening gehouden worden met elkaar. Als je de desbetreffende buurvrouw tegen komt zou ik gewoon een scherpe opmerking maken van nou pfff vroeg zeg of iets in die richting
Kijk dat vind ik dus persoonlijk een beetje kinderachtig. Je kan gewoon op een normale toon aan een buurvrouw vragen of hier rekening mee gehouden kan worden. Neem aan dat we allemaal volwassen mensen zijn en zoiets ook op een volwassen manier opgelost kan worden.
Ik vind 8:30/09:00 ook te vroeg. Ik vind vanaf 10 uur normaal. We eten weleens eerder buiten maar dat doen we dan rustig.
Hahaha, kinderen met een paar hondjes vergelijken! Lol. Verder: speelgeluiden horen erbij. Kan me voorstellen dat het niet leuk is als je ongewenst gewekt word. Kinderen die continu gillen vind ik ook niet normaal. Ik zou ook mijn kinderen daar op aan spreken.
echt serieus? Maken mensen zich hier druk om geluiden om 08:00/08:30 ???? Sjonge jonge! Als het nou 06:00 of 07:00 was oid, maar 08:00/08:30??? Doe ff normaal zeg. Ik weet nog van vroeger dat mijn broer en ik om 06:30 waren en het liefst meteen naar een vriendje in de buurt renden om daar aan te bellen om te mogen spelen. Dit mocht niet van onze ouders natuurlijk. Maar rond 08:00/08:30 speelden wij in de zomer echt allang buiten in de wijk hoor.... Gillen en of schreeuwen vind ik wat anders, maar spelende kinderen om 08:00/08:30.....als je daar al niet tegen kunt! En anders moet je 's avonds misschien eerder naar je bed gaan?
Ik vind het een belachelijk topic sorry! En kids in de tuin 'dumpen' omdat ze er niet constant bij zit? Mijn zoontje speelt ook wel eens vroeg in de tuin (nouja wat isvroeg; 07:00 is qua slapen een prima tijd dus vind 09:00 buiten heel normaal) en daar zit ik echt niet altijd bij hoor.
@TS: Je schrijft dat een buurvrouw al eens had verteld dat de kids herrie maakten, maar je kon je er niets bij voorstellen tótdat je in je nieuwe slaapkamer bent gaan slapen. Heb je dan werkelijk tot dát moment nooit iets gehoord in de tuin? Als het geschreeuw en lawaai echt zo erg is zou je dat toch elders in huis ook moeten horen? Heb je er niet aan gedacht eens 'op proef' in die kamer te slapen vóórdat je bent verkast? Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ermee eens dat, als je in een woonwijk woont, je rekening met je buren dient te houden. Ik ben het absoluut niet eens met de instelling dat 'kinderen nu eenmaal herrie maken' en je daar als buren dus 'rekening mee moet houden'. M.I. is het aan de ouders om ervoor te zorgen dat je kinderen zo min mogelijk overlast voor de buren veroorzaken. Dan hou je ze maar eens wat vaker binnen. Maar ik geef toe dat het makkelijk praten is vanuit mijn hutje op de hei. M.i. kun je e.e.a. best bespreekbaar maken met je buren, maar als dat niets oplost, waarom niet terug verkassen naar je vorige slaapkamer, desnoods met de baby in jullie slaapkamer? (Ons zoontje heeft ook een maand of 6 uit praktische redenen bij ons op de kamer geslapen. Het was nog gezellig ook!
Ik vind dat je je kinderen op zondagochtend best kunt leren dat ze in de tuin rustig moeten spelen. Als mensen de hele week werken is het prettig als ze dan even uit kunnen slapen. Mijn meiden mogen voor 10.00 niet naar buiten en binnen mogen ze niet op de loopauto's voor die tijd. Beetje rekening met elkaar houden mag best. Als je zo'n baby als mijn meiden krijgt lig je op dat tijdstip nog heerlijk in je bed..
Ach ja...het zou overal zo fijn kunnen zijn als we nét wat meer rekening houden met een ander. Dus doe ik het wel, leer ik het mijn kinderen wel te doen en hoop ik dat zij het hun kinderen ook zullen leren
Erg flauw van je zeg... Typisch geval als iemand die een huis koopt grenzend aan een speelplein/basisschool en dan gaat klagen over overlast. Als jij straks een kindje hebt welk een vroege vogel en een buitenluchtliefhebber is, ga je het dan ook steevast binnen houden omdat de buurvrouw wil uitslapen? Op een zondag kan ik het begrijpen maar kom zeg, mag een kind kind zijn?