Kleine kinderen van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Kylie1986, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Helemaal mee eens, onze buren hebben drie herrieschoppers (hondjes). Maar ik vind het geen vergelijk omdat je honden gewoon kan leren hun snater te houden. En kinderen die spelen maken geluid.

Daarom ook: speelgeluid = ok, overmatig gegil zonder ingrijpen= niet ok.

(trouwens: honden die af en toe blaffen= ok, honden die overmatig blaffen= niet ok.)

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dus dat!

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    op zolder een extra bed zetten,zodat je kunt bijslapen overdag(babyfoon mee) of voor je man

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoe leer je een hond dat? Kan ik de buurvrouw tips geven...*zucht*

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Voor zover ik begrijp heeft TS geen huis grenzend aan een speelplein of basisschool gekocht? Of is het tegenwoordig al zo dat je niet mag klagen over burenoverlast omdat je een 'huis grenzend aan buren' hebt gekocht? ;)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Duchess; ik overweeg regelmatig een folder van een paar hondenscholen door de bus te gooien, en dan tips mbt overmatig blaffen geel te markeren ofzo....

Maarja, ik ben een schijterd en wil altijd de lieve vrede bewaren waardoor ik het gewoon neem. Mijn kinderen maken vast ook eens herrie denk ik dan maar, en daar klagen zij ook nooit over ;)

7. beauty01

beauty01 Actief lid

4 feb 2011
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi
    ik vindt het ook niet z'n rare tijd...en tja kinderen zijn kinderen ze kunnen en maken lawaai...schreeuwen is een andere verhaal..
    maar goed straks ook als je baby er is tja tis heel vervelend als je gebroken nachten heb en de kinderen zijn buiten aan het spelen tja ze kunnen moeilijk alles en iedereen binnen houden omdat jullie moeten slapen!!ga anders met de moeder praten vindt het best lullig als je met de moeder praat om erover te praten als ze alleen maar spelen!nogmaals schreeuwen is een ander verhaal..
    fijne avond groetjes beauty

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goh, dan lijken we daarin erg veel op elkaar.:)
    Ik zit wel altijd binnen te vloeken, maar verder???
    Jammer genoeg hebben ze ook luidruchtige kinderen.......;)
    Al met al hebben wij maar besloten om beter te isoleren, want het is hier ook wel heel erg gehorig. Maar best erg dat dat moet door geluid van je buren.
    We hebben al eens aangegeven dat het ons fijner leek als zij de gordijnen dicht deden als ze weg gingen omdat de hond altijd voor het raam zit te blaffen, maar dat doen ze ook niet....:(

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

M.i. begrijpen kinderen Nederlands (of om het even welke taal). Die kun je dus nét zo goed (en een stuk makkeljker als honden die nou eenmaal niet onze taal spreken) leren hun snater te houden wanneer het burenoverlast veroorzaakt.

Het zou al een hoop schelen wanneer wij moeders in kunnen zien dat onze koters niet dezelfde tolerantie/vertedering etc. oproepen in anderen als in onszelf...

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook een normale tijd. Misschien zou op zondag wat later voor de buren fijner zijn, maar het ligt er ook aan hoe laat de kindjes wakker zijn. Als ze om 6:30 wakker zijn vind ik 10 uur wel erg laat voor kindjes om naar buiten te gaan. Veel kindjes willen nu eenmaal graag naar buiten.

Ik kijk eigenlijk niet zo naar de tijd dat de kinderen naar buiten gaan, ik denk dat het meestal rond 8 uur is, ook in het weekend. Ze spelen dan vaak op de trampoline, maar dan wil ik wel dat ze niet gillen. Dan waarschuw ik een paar keer en als ze doorgaan, moeten ze eraf. Lachen mag wel, maar doen ze dat te hard, zeg ik er ook wat van. Ik geloof niet dat de buren er last van hebben, mocht dat wel zo zijn dan hoor ik het wel. Dus ja, ik zou het wel even aangeven, vooral omdat de kinderen echt lawaai maken (spelen met ratels, ruzie). Misschien dat de buren helemaal niet weten dat jullie er last van hebben.

Wat betreft het uitslapen van je man, laat hem lekker oordoppen in doen, kan hij gewoon lekker slapen. En straks met de kleine, ik vermoed inderdaad ook dat je dan eerder op bent dan je buurkinderen ;). Maar je kleine zal er waarschijnlijk geen last van hebben, die is die geluiden wel gewend.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Duchess, ik moet eerlijk zeggen dat we hier in de zomer het meeste last hebben. Dan blaffen ze zich helemaal gek bij elke voorbijganger, en de buurvrouw schreeuwt er dan keihard overheen...te erg. Verder is het alleen als ze weg gaan maar ze laten ze nooit lang alleen (goed).

Maar we gaan helemaal offopic, sorry mensen.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mee eens, daarom zei ik ook al, overmatig gegil = niet ok. Kan iets aan gedaan worden. Of voorkomen worden nog beter ;)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vind ik ook...

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik maak me er eerlijk gezegt niet zo druk om wat mijn buren doen of ze nu herrie maken of niet in de ochtend ben iktoch al om 7 uur wakker en als de kindjes lekker buiten speln heb ik daar niet zo vee last van
    moet natuurlijk niet na 23.00 gaan worden dan vind ik het wat minder en zou ik er misschien wel wat van zeggen
    snap dat het erg vervelend kan zijn en misschien toch even naar de buurvrouw of het misschien wat zachter kan omdat je man bv graag om wat langer wil slapen;)

15. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Bedoel het niet raar hoor, gewoon benieuwd naar mening van mensen die 7:00/8:00 niet te vroeg vinden... Als je situatie omdraait en na 23:00 nog lawaai produceert in de tuin? Wat vinden jullie daarvan? Dit vinden de mensen die 7:00/8:00 te vroeg vinden, misschien helemaal niet laat...

Gewoon klein beetje rekening houden met elkaar hoeft niet zoveel moeite te kosten toch?

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het is een beetje ongelukkig geformuleerd, maar ik begrijp wel wat ts bedoelt.

Het is nu eenmaal vervelend om niet gewoon te kunnen slapen, als je dat even nodig hebt en dan telkens het irritante geschreeuw van kinderen van andere mensen te moeten horen. Die irritatie zou iedereen hebben. Het probleem is alleen dat je behalve te vragen of het wat in de gaten gehouden kan worden, er niks aan kunt veranderen.

Wat wij deden was omstebeurt oordoppen in, tussendoor zoveel mogelijk slapen (bij de eerste dan) met een tweede is dat een leuk voornemen maar daar blijft het dan ook bij, bij een voornemen :p.

Succes hoor!

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hier ben ik het mee eens.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou aan de buurvrouw/man vragen of er op zondag rekening mee gehouden kan worden.Het kost hun waarschijnlijk heel veel moeite zeker met goed weer de kinderen tot 9.00-9.30 binnen te houden.Snap dan ook dat het voor jullie vroeg is maar een gezin met 3kids is dan waarschijnlijk al paar uur wakker.

En verder heb ik altijd herriestoppers (oordopjes) in huis,zeker nu je nog geen kids heb kun je die altijd gebruiken,heerlijk hoor!

19. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik vind dat dit er bij hoort. Mijn zoontje mag ook naar buiten als hij wakker is. Die geluiden wen je wel aan en de kans op uitslapen wordt toch klein als je zelf ook een kleine hebt straks.

Ik zou mijn buren hier dus niet op aanspreken (hebben 5kids) en verwacht ook niet dat mensen dit bij mij doen.

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nee daar maak ik geen onderscheid tussen. Klaag andersom ook niet als mijn kinderen wakker worden van mijn buren oid.

Deel Deze Pagina