temp kinderkamertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo

ik zit eigenlijk met een vraag en probleem ,
    t is te koud op de kinderkamer
    de babyfoon geeft aan 15 graden smorgens dat is dus veel te koud .
    ik heb haar verwarming wel een beetje open staan en overdag en savonds is de temp gewoon 18 a 19 gr maar als wij dan naar bed gaan en ik zet de termostaat beneden omlaag dan gaat de verwarming boven natuurlijk ook uit.
    nu heb ik m vanacht beneden op 17 gr laten staan maarja als dat dadelijk altijd moet dan kost t natuurlijk nogal wat !!!!
    wat kan ik t beste doen
    is een extra denkentje dan ook goed ??
    ze slaapt opzich wel gewoon goed en dadelijk in de zomer is t natuurlijk ook geen probleem .

gr lisa

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

extra dekentje is prima hoor, ik hou de verwarming ´s nachts ook niet aan, let ook niet op de temp ´s nachts op haar kamertje, als ze goed doorslaapt en het niet koud krijgt vind ik het al gauw best, niet te moeilijk doen.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mij hebben ze vertelt dat je dan beter een extra dekentje kan geven, dan de verwaring aan, ook overdag.
    Hier heb ik trouwens nooit de verwarming aan op de bovenverdieping (alleen de badkamer dan). Ik heb ook nooit op de temperatuur gelet op haar kamer. Als ze gewoon sliep en niet te koud had, dan vind ik het al goed. Maar goed wij hebben een meid die het heel snel warm heeft. Dus hier was de wintertijd geen probleem, maar de zomertijd zal wel anders zijn (lekker broeien en onrustig slapen van de hitte, net als mama ;)).

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bij onze dochter is het echt fris op de slaapkamer. Wij geven altijd een extra dekentje als het wat kouder is. Ze heeft ook altijd het raam een stukje open staan op haar slaapkamer, lekker fris en een beetje ventileren. Die gaat pas dicht wanneer het echt vriest buiten. Ik heb altijd het idee dat het met de verwarming aan zo muf en bedompt wordt, heb hem zelf op de slaapkamer ook nooit aan staan. Als het koud wordt kruip ik wel lekker tegen manlief aan ;)

5. adi

adi Niet meer actief

Hier staat de verwarming nooit aan op de bovenverdieping, en het badkamerraam staat altijd open, ook 's nachts. Maar toch is het altijd 20graden op de kinderkamer. Ik vind dat trouwens helemaal niet te warm.
    Met 15graden zou ik zelf bibberen van de kou, laat staan zo'n kleintje

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter slaapt gewoon met een slaapzakje onder een lakentje en dekentje. Het wordt 's nachts 14 graden op haar kamertje. Overdag loopt de temperatuur met dit weer wel op naar 22 graden, dan ligt ze alleen in een zomerslaapzakje.
    Overigens, zó duur zal het niet worden als je de verwarming aan wilt houden; we gaan immers naar de zomer toe?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar gewoon een extra dekentje geven en niet de verwarming extra aan laten staan.

Onze jongste (12 maanden, dus wel wat ouder dan jullie kleintje) slaapt bij ons op de kamer en wij hebben nu gewoon het raam open staan op een kier waar ongeveer een hand in de lengte tussen kan en snachts een hand in de breedte ongeveer ;). Staat dus gewoon dag en nacht open, en dat toch echt alweer zeker anderhalve maand. Nu net heb ik haar boven gebracht omdat ze sliep en ivm dit topic meteen even gekeken op onze klok die tegen een binnenmuur hangt en de temp ook aangeeft, die gaf 13 graden aan en vind dat niks te koud hoor. Ze slaapt nu met een maillot, romper zonder mouwen, shirt met lange mouwen, een lakentje en 2 dekentjes.

Liefs, Hanneke!

8. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Zou de verwarming ook niet aanzetten, het word nu sowieso in de nacht steeds warmer nu de zomer eraan komt, een extra dekentje is genoeg.

Ik geef mijn zoontje ook een extra dekentje, heb gemerkt dat hij het zo veel behaaglijker vind om te slapen dan met 1 dekentje. En de verwarming staat in de slaapkamers uit, heb zelfs een ventilatie klepje open staan s'nachts voor de zuurstof/frisse lucht. Hij slaapt in een rompertje en katoenen pyamatje en nacht-sokjes aan, en daar bovenop lakentje en 2 dekentjes en hup slaapt als een roos.

groetjes wolkjuh

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik dacht dat het advies voor de babykamer tussen de 15 en 18 graden is. Leg er een extra dekentje op, dan heeft je dochter het zeker niet koud. Bij mij is het met deze nachten op de babykamer ook 15 graden. Alexandra krijgt dan een extra deken en slaapt als een roos.

Toen het zo koud was van de winter, werd het wel 13 graden. Omdat ze toen nog zo jong was, heb ik bijgewarmd met een kruik.,

10. happymama

dank je voor alle reackties ik ga er gewoon een extra dekentje op leggen !!!!!!!

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij hebben boven de verwarming nooit aan. Ik vind het zelfs jammer dat het bij ons niet koud wordt boven...heerlijk toch een extra dekentje en een lekker fris gezicht.
    Bij ons blijft het 20 tot 22 graden, goed geisoleerd.

12. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Inderdaad is het advies tussen de 15 en de 18 graden, dit is ook tegen wiegendood de beste temperatuur. Ik zou dus goed aan het nekje voelen of ze te koud is of niet, als haar temp goed is zou ik niet te snel extra dekens gaan gebruiken ivm het risico op warmtestuwing.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook een erg koud kamertje. Overdag word het zelfs niet warmer dan 16 graden en snachts is het helemaal koud! Brrr
    In de rest van het huis is het trouwens 3 graden warmer!
    Tis gewoon een erg koud kamertje. De zon komt daar niet.

Maar ik leg er 2 kruikjes bij bij Owen.
    Is dat te warm?

14. mammavan2kids

9 apr 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier maximaal 20 graden, maar in de zomer wel eens warmer

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Mamzie, dat hangt echt een beetje van Owen af.. Mijn eerste reactie is dat twéé kruikjes wel wat veel van het goede is, maar ik weet niet in hoeverre Owen zich goed op temperatuur kan houden natuurlijk. Het nekje en de voetjes moeten lekker lauwwarm aanvoelen (dus niet te warm of koud), dan ligt je kindje goed qua temperatuur.
    Mijn dochter is net als haar mama een kouwkleum; in dat (gevoerde..) slaapzakje en onder dat dekentje plus lakentje heeft ze ook nog een rompertje aan en een pyjama.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Owen kan zich eigenlijk heel goed op temperatuur houden. Al vrij snel na de geboorte.

Ja soms denk ik ook wel dat ik het te warm maak voor hem ;)
    Hij ruikt vaak zo naar zweet, vooral op zijn hoofdje.
    Zal eens wat vaker in zijn nekje voelen en alleen maar 1 kruikje erbij doen.

Net als nu is het 18 graden op zijn kamertje en dan doe ik geen kruikje.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eigenlijk heb ik alleen in het begin goed op de temperatuur in Kenji's kamertje gelet.
    Maar ja, hij was dan ook prematuur, en hij kon zichzelf toen nog niet warm houden.
    Toen ie dat goed onder de knie had, legde ik een extra dekentje op zijn bedje, als ik vond dat de temperatuur te laag was.

Sinds een paar maanden doe ik dat ook niet meer, omdat ik merk dat ie het zelf heel goed kan aangeven als ie het te koud of te warm vindt. Volgens mij heeft ie het net als zijn papa snel warm, want koud heeft ie het sowieso nooit.

18. happymama

nou had er een extra dekentje opgelegd en wat denk je hahhaa
    moest lachen toen ik op haar kamerkwam
    ze had t denk ik warm want ze was helemaal naar boven gekropen en lag lekker rond te kijken en te duimen hihi

Deel Deze Pagina