Nou....volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik dat raar vind....Wat anders wel heel raar zou zijn aangezien ik hier vaak voor 80 man een uitgebreid buffet maak, dus ook hier lang niet altijd chips en snoep.... Al zal ik nooit bleekselderij met een dip neerzetten, dat vind ik verre van feestelijk, maar dat is mijn mening. toch vind ik iets lekkers, zoals een stuk taart of luxe koeken, schalen bonbons of cupcakes wél bij een feest horen.
Gruwelen? Joh, hier krijg ik dus gewoon spontaan honger van, lekker zeg ! En een leuk idee voor mijn verjaardag binnenkort
Op zoontje z'n verjaardagen nog geen patat, pannenkoeken of pizza gegeten maar ik sluit het niet uit en ik snap wel dat mensen dat als iets feestelijk zien, net als taart en chips op een verjaardag...tussen een verjaardag met alleen fruit/rauwkost of alleen vette happen zit nog een heleboel lekkers! Uiteindelijk denk ik dat we het niet eens zo heel veel anders doen
Dat komt vanzelf Tegen de tijd je aan kinderfeestjss gaat beginnen enzo Op grote-mensen-feestjes hebben wij ook weinig tot geen chips... Wel broodjes, smeerdels, hapjes etc. Avondeten slaan we die dag dan gewoon over. Buikjes zitten wel vol tegen etenstijd Hier nu 3 kinderfeestjss achter de rug: 1x high tea voor kinderen (sandwich met pindakaas, pannenkoekrolletkes met pasta, stukjes fruit, druiven... Nog wat van dat soort dingen) Kinderen hebben nog net de tafel er niet bij opgegeten Ze werd toen 5 en wilde graag een prinsessenfeest... En prinsessen lunchen natuurlijk wel in stijl. Op een studiedag, vanaf lunchtijd tot 3 uur Keer erop heb ik alle kinderen zelf pizza laten maken. (ok.. Allemaal een stuk pizzabodem met tomatensaus en versieren maar) Onder andere omdat ik geen zin had in "dat luuuust ik nieieieieiet..." En uiteindelijk heeft er toch nog iemand dr pizza laten staan omdat hij toch niet lekker was. *zucht* En toen ze 7 werd.. Wilde ze heeeeel graag naar plaswjjckpark dus hebben we daar de dames aan een kindermenu gezet. En wIj zijn normaal helemaal niet zo van de patat en dergelijke.. Maarja je bent maar 1x per jaar jarig en dan heeft ze zelf inspraak in wat we doen op dr feestje en dus ook in het eten
Ja mijn kinderen mogen wel eens een glas (of 2) cola. Ze zijn 4 en 6 jaar. Dit mogen ze dan op een weekend dag of op een verjaardag. Ze weten dat ze het niet altijd mogen en is er niks aan de hand als wij eens nee zeggen. Hiermee bedoel ik dus ook niet dat ze elk weekend cola drinken. Ze drinken ook graag water uit een pet flesje. Dat vaak nog liever dan cola. Daar tegenover eten mijn kinderen graag groente. Nadat hun bord leeg is, weten ze niet hoe snel ze de; spruitjes, boontjes, broccoli, wortelen enz enz enz uit de pan moeten vissen en ze lekker nog op moeten eten. Nog even terug te vallen op een eerdere opmerking, als mijn kinderen, voor mijn idee de juiste leeftijd hebben, heb ik inderdaad liever dat ze beginnen met bier proeven van hun vader, dan wanneer ze "stoer moeten doen met vrienden" en zichzelf een alcoholvergiftiging zuipen als ze (wettelijk) de juiste leeftijd hebben.
Hier houden ze gewoon niet zo van pizza . Vinden het leuk om te versieren en eten er wel een beetje van, maar nee het is niet hun ding zeg maar. Oh en ze zeggen dat ze het wel lusten, maar ondertussen
Nouja, ze zijn niet de enigen dus Meisje in kwestie heeft uitekndelkjk brood met pindakaas gegeten trouwens. dus niet met honger naar huis
Mijn man heeft de neiging om ons zoontje (2) weleens een slok cola te geven. Ik ben hier zelf niet echt een voorstander van maar kan het gelukkig wel relativeren, wat is 1 slok . Hij drinkt voornamelijk water maar dat is ook omdat ik dat zo lekker makkelijk vindt. Op de verjaardagen staat hier gewoon snoep, chips, koekjes, patatjes, pannenkoeken, toastjes en noem maar op. Dit jaar had ik hier ook nog fruit spiesjes bij gemaakt en deze gingen bijzonder snel. Ook had ik worteltjes, selderij, komkommer, tomaatjes en ja, ook dat vinden we lekker . Ik heb zelf een allergie voor mensen die zo spastisch kunnen reageren op zoetigheid.
De oudste heeft dat ook..maar weet je waar zij dus wel verzot op is..als ik zo'n afbakpistolet met saus doe en dan lekker kaas erover smelten en wat paprika of stukjes ananas bv. Noem dat pizzabroodjes en dat valt super in de smaakm
Ik heb zelf een allergie voor mensen die zo spastisch kunnen reageren op zoetigheid.[/QUOTE] Dat heb ik ook inderdaad. Alles met mate, daar kom je volgens mij het verst mee. Mijn oudste (5jr) heeft 1x een slokje cola geproefd en vond het gelukkig erg vies. Ook de colaflesjes (snoepjes) vind ze vies, dus zij blijft voorlopig wel van de cola af. Mijn zoontjes (2jr) hebben nog nooit cola gehad. Laatst wel een slokje rivella. De één vond het heerlijk, de ander vies. Van mij zullen ze niet snel cola krijgen, maar heb ook geen plan wanneer het wel mag. We zien vanzelf wanneer ze er om gaan vragen.
Ken jij die dan..ik ken alleen mensen die er heel bewuste keuzes in maken en afwegen. Ik ken niemand die hysterisch wordt als een kind zoetigheid binnen krijgt.
Ik heb het nog nooit iemand echt zien doen.. Maar hier op het forum.. Zou je denken dat ze er echt zitten hoor In ieder geval verbaal spastisch
Tsjonge doe toch niet zo moeilijk. Je snapt heus wel wat er bedoeld wordt en dit soort opmerkingen is nou precies waar ik niesbuien van krijg.
Precies. Als ik naar de werkelijkheid kijk en naar wat hier vaak geschreven en beweerd woord dan zou ik niet geschikt zijn als ouder. Praat ik met mede moeders op school die maken zich net zoals ik niet overal druk om. Heb mij zelfs bezwaard gevoeld met het feestje van dochterlief pannenkoeken versieren en bewust proberen rekening te houden wat andere ouders er van zouden vinden van alle ouders kreeg ik een GO van ze mogen alles eten en snoepen. Toen dacht ik van oke !! Geen cola hoor kinderfeestje wel chocolade melk en yogi smarties slagroom en wicky bij het buiten spelen met een zakje chips toe. Zelfs met traktatie had ik er echt rekening mee gehouden mini snoepje met cadeautje stiften en kleurboekje ect ect. Werkelijkheid hier en schoolplein andere ouders het klopt voor mij gevoel hier soms NIET>
Gezondheid dan maar. Ja ik snap niet waarom sommige dingen spastisch genoemd moeten worden. Nee mijn kinderen ook de oudste van 6 krijgt absoluut geen cola...en om een ander voorbeeld te noemen, tot een jaar of 2/2,5 vind ik de mac oid gewoon geen optie. Ben je dan spastisch...nee gewoon een keuze die je maakt.
Daar zal ik dan vast wel bij horen. Voor mij voelt het niet als spastisch maar als heel overtuigd van iets
Dank je. Waar ik dan wel weer om moet lachen is dat iemand die zo overtuigd is van haar goeie eetgewoontes een Tuc-koekje als avatar heeft...
Tja waarom niet...goede gewoonten gaan gepaard met lekker zondigen...en daarom ga ik vanmiddag met de kids een lekker ijsje halen.