Kleine kindjes met blikjes cola...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door void, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoon is bijna 6 maar heeft het ook nog nooit gehad, hij wil ook niks met prik erin dus hij zeurt er ook niet om .
    hij krijgt wel gewoon ranja, appelsap of ice thea, maar is ook gek op water.
    als hij cola zou lusten zou hij weekends best een glaasje mogen hebben.

de jongste is 2 en krijgt het natuurlijk niet, al wil die alles wel hebben wat ik zelf neem, maar dan zeg ik gewoon nee.
    als ze een jaar of 4 is mag ze weekends best eens wat hebben.

maar geen hele blikjes mee naar buiten hoor, gewoon af en toe thuis of op een verjaardag ofzo.

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ze had er ook nog een flink ijsje bij en een blik cola van 330mls is toch echt wel andere koek dan een half glaasje ik zou toch zeggen dat het wel het dubbele is.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zag laatst op fb een foto langskomen van de 5 jarige dochter van een vriendin die trots haar flesje jilzz 0,0 aan het leegdrinken was. Ik weet dat het alcoholvrij is, maar vond het maar een vreemde foto..

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Onze oudste krijgt op haar opblijfavond ook een klein glaasje fris. Ze kiest dan vaak cola of sinas. Tsja... Ik vind dat geen probleem met zulke hoeveelheden, maar dat moet ieder voor zich weten.

5. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons dochter 3 en half vind niet eens lekker drinkt liefst melk water jochie

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ken dat drankje niet maar het klinkt niet echt gezond voor kinderen.. Doet me een beetje denken aan foto's van vooral jonge kinderen met de pakjes sigaretten van hun ouders... ;)

7. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen zijn 6 en 8 en hebben nog nooit iets met prik gedronken en dat hoeft ook niet. Ze drinken voornamelijk water of siroop. Als mn dochter er nu om zou vragen zou ze op feestjes en dergelijke wel
    Een glaasje mogen maar verder niet dus ja vind een 5 jarige met cola in de hand nieg normaal

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zou mijn keuze niet zijn. Maar ja, ik zie ook weleens kinderen in een buggy zitten met een halve Hema rookworst in de hand. Of een frikandel om 10 uur 's ochtends. Of een (grote!) zak chips. Tsja....

Hier geen frisdranken voor de kindjes. We drinken zelf ook alleen koffie/thee/water dus dat maakt het nogal makkelijk. Oudste mag twee keer per week een pakje mee bij het overblijven en verder krijgen ze incidenteel een glasje sap op een verjaardag ofzo. Cola helemaal nooit, fanta een keer een slokje van mijn glas tijdens een barbecue op vakantie.

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Oh, Manchester. So much to answer for...

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn kinderen krijgen ook geen cola of andere priklimonade (8, 6 en 2), maar die van mijn vriendin wel en die zijn 4 en 5.
    Ik ben trouwens verder niet heel moeilijk hoor, ze mogen van mij geregeld een glas sap of siroop, maar prik vind ik gewoon niet zo'n goed idee en ze zijn al druk zat van zichzelf zonder cola te drinken, haha.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hij krijgt absoluut geen cola.
    Wel krijgt hij heeeeel soms bij uitzondering een blikje sinas samen met mij,dus daar doen we samen mee en krijgt hij een paar slokjes.
    Thuis drinkt hij vooral water,aanmaak,vers sap of melk

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje drinkt kinder cola, een slokje van een blikje cola van ons mag die ook weleens en afentoe een sinas glas

voor de rest drinkt die graag yogi, ijsthee, sapjes en water en limonade en uiteraard chocomelk, ik vind het prima hoor,. waar ik wel van op kijk is als ik kinderen tussen de 7 en 14 jaar energieblikjes zie drinken :$

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #33 amdaa, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    Hier ook niet, nooit zelfs aan gedacht.

Maar nu ben ik heel nieuwsgierig, ik lees hier dat kleuters vanaf een jaar of 5 wel 'bij uitzondering, op feesten ed een glas cola mogen'

Daarmee wordt geïnsueerd dat cola een bijzonder drankje moet zijn en een speciale traktatie voor kinderen. WAAROM?
    Prikhoudende, uit vrijwel puur suiker bestaand drankje is qua smaak voor een kind toch niet lekkerder dan sinasappelsap of appelsap?
    Wat is daar eigenlijk speciaal aan dat kleine kinderen er zo'n bijzondere relatie met cola of prik aangeleerd krijgen? Je krijgt er hooguit een opgeblazen gevoel van..

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier loopt een kind van 4 regelmatig rond met een of ander energy drankje.... Bizar wat sommige ouders normaal vinden!

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Meis van 4 en een half krijgt nog weleens een slokje cola, ze vindt het helemaal deftig als ze mijn blikje mag hebben om uit te drinken, en ja natuurlijk heb ik het dan al grotendeels leeg gedronken, maar het blijft stoer he, uit zo'n blikje drinken.

Zelfde geld heeft dit meisje ook een bijna leeg blikje mee gekregen, en misschien ook niet, maar het is niet mijn kind dus eigenlijk ook niet mijn probleem (erg he)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Mee eens...ik snap niet waarom dit als lekkers wordt voor gehouden.

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hier is dat simpel te verklaren, ik haal zelf (bijna) nooit cola in huis, omdat ik het zelf te lekker vind. Dus met verjaardagen heb ik het wel in huis, of op "bijzondere" dagen en ja dan vind ik het zelf ook lekker.
    Ook op verjaardagen van andere mensen heb ik dan een ow ja lekker cola moment, en drink ook een glas.
    Voor mij is het speciaal, dus ergens logisch dat mijn dochter het ook een super speciaal drankje vind.

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Mijn kinderen mogen beide wel eens een slokje van papa's sinas
    Maar dat is zeker niet wekelijks, misschien 2 keer in de maand.
    Niet mijn keuze maar hij is ook papa :)

19. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Maar vooral van die mega geweldige moeders die alle moeders zo wat afkeuren wanneer de kinderen wel cola krijgen. Jeetje wat een truttengedoe :D leven en laten leven dames

Ik zou mijn kinderen ook geen cola geven. Mijn nichtje van 4wou pas proeven maar krijgt het ook niet van mij. Maar als ze dadelijk een paar jaar ouder zijn mogen ze heus wel een keer een glaasje cola.

20. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    #40 mnonc, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    Mijn ding zou ht ook niet zijn. Dochterlief krijgt nog langgggg geen cola.
    Hier alleen thee water en limo. Met een dagje uit dubbelfris ijsthee (zonder prik) of wicky.

Deel Deze Pagina