ik heb sinds een paar dagen een raar gevoel in mijn buik. het is net of er iemand tegen mijn buik staat te kloppen... zou het nu eindelijk zover zijn dat ik mijn kleintje voel? of is het toch weer iets anders... liefs een onzekere mama
dat kan heel goed... ik voelde de kleine ook al bij 18 weken... en dan twijfelde ik van 'zijn het mijn darmen of toch de baby?' later kwam ik erachter dat t indd de baby was omdat ze iets krachtiger werden.
het geeft een raar gevoel. maar als het echt mijn kindje is dan voelt het wel heel bijzonder. heb erg lang op dit moment moeten wachten en ik kan eigenlijk niet goed beseffen dat het eindelijk zover is...
in het begin is het indd heel licht en zachte plopjes... echt heel schattig... wacht maar tot je voorbij de 30 weken komt, dan denk je soms van 'hey moet dat nou zo hard?' haha.
Ik voelde mijn 1e zelfs met 14 weken! Al waren het toen nog maar plopjes en trillinkjes....maar ze was het wel! Met 16 weken schopjes en met 20 weken voelde mijn ex-man haar van de buitenkant af schoppen.
kan het ook zo zijn dat mijn man de kleine al kan voelen? als ik mijn hand op mijn buik leg dan voel ik het wel van buitenaf. hij zegt namelijk dat ie de plopjes al voelt. kan dat al? of zijn het alsnog mjn darmen die me nu onzeker maken...
Ik voel het zelfde. Maar als ik met mijn handen voel dan voel ik niets. Misschien komt dat omdat hij/zij niet de hele tijd bezig is en moet je precies op tijd zijn. Leuk he om het te voelen
Ik probeer me wel eens er op te concentreren of ik iets voel daar, maar echt nog nul komma nul. Zelfs niet iets wat met mijn darmen te verwarren is, terwijl je dat wel vaak hoort. Met een tweede kindje voelen ze toch wel vaak het kindje al met 15 weken?
@adriana ja het is een heerlijk gevoel om mijn kindje te voelen. (als het ook daadwerkelijk het kindje is) hahah ik dacht dat je alleen in het begin onzeker was over of het allemaal wel goed zou blijven gaan... maar nu denk ik dat je wel onzeker blijft tot het laatste moment... en door het vele gevoel van die plopjes krijg ik toch het idee dat het mijn kindje niet is.. @merleQ sorry daar kan ik je geen antwoord op geven. dit is namelijk mijn eerste kindje.
Ik kon mijn kindje elke dag voelen vanaf week zestien! De eerste keer dat ik iets voelde was rond veertien weken, errug vroeg dus! Mijn man voelde haar schoppen rond achttien weken, niet alle schopjes voelde hij dan al maar als ze doorschopte dat voelde hij wel! Nu heb ik het liefst dat ze stil ligt want het schoppen en draaien nu voelt niet meer zo aangenaam