Wie heeft zelf een eetkamerbank gemaakt? Staat die los of aan de muur vast? We zijn ideeën aan het opdoen, misschien foto van jullie bank?
Wij hebben de Ikea Nornas bank bij onze eettafel. Hij staat los, want we gebruiken hem ook om parcours uit te zetten in de huiskamer voor onze zoon bijvoorbeeld. Ik kan even geen foto vinden, ze worden niet meer verkocht volgens mij. We hebben hem dus niet zelf gemaakt, maar hij is wel zo simpel dat ik hem zelf had kunnen maken zeg maar. We hebben de poten geschilderd, omdat wij hem anders wat saai vonden.
Wij hebben een houten eetkamerbank en die staat niet vast aan de muur. Zorg ervoor dat als je voor een eetkamerbank kiest je X poten onder je tafel hebt anders is het nogal lastig aanschuiven en moet je steeds je tafel naar voren en achteren schuiven.
Wij hebben er eentje van de Otto. Maar dat is ook wel een hoek. Die staat stevig vast, maar niet vast gemaakt ofzo.
Wij hebben een paar keer in vakantiehuisjes een eetkamerbank gehad. Ik vond het elke keer weer vreselijk onhandig. Als je een zware tafel hebt, zou ik voor een wat lichtere, losse bank gaan. Die kun je dan een de tafel aanschuiven. Als de tafel niet zo zwaar is, kun je ook een vaste bank nemen. Dan trek je de tafel naar je toe. Nadeel daarvan is dat als 1 iemand van de bank wil opstaan, ook de mensen die met stoelen een de overkant zitten naar achteren moeten schuiven.
Wij hebben een loodzware tafel met bijpassende bank die los tegen de muur staat met een kussen op maat om op te zitten. Geniaal voor de kinderen. We schuiven niks aan. Hij staat gewoon zo en iedereen schuift aan vanaf de zijkant en de kinderen ook van onder de tafel.