Buikband ter ondersteuning?

Discussion in 'Zwangerschap' started by s82, Jan 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Even jullie advies.
    Ben nu 25 weken zwanger maar het lijkt wel 40 weken, haha. Ben normaal vrij slank.
    Mijn buik is Dus behoorlijk groot en ik heb dan ook steeds een heel trekkend gevoel onderaan de zijkanten van mijn buik.
    Heb jullie ervaring met een Buikband die goede ondersteuning geeft en de buik als het ware een beetje optilt?

Alvast bedankt!

2. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik heb er toevallig eentje van mijn moeder gekregen maar hooguit één keer gebruikt. Het is wel fijn maar het komt er gewoon nooit van:).
    Heb ook eens gelezen dat het juist je spieren wat zwakker kan maken.

3. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Ja dat heb ik ook wel eens gehoord, daarom wilde ik er geen, maar begin nu toch wel last te krijgen. Het zeurt constant. :(

4. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi!
    De klachten die jij beschrijft had ik niet echt, maar uk heb wel een stevige buikband geleend van een een sportmaatje voor tijdens het spoeten.
    Mede hier door heb ik heerlijk tot 34 weken kunnen BodyPumpen en Bodycombatten!

De naam van deze buikband is : Belly bandit buikband

Succes en geniet van je zwangerschap! Als je kindje er is breekt er een bijzondere tijd aan!

5. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

Jan 26, 2012
    830
    0
    0
    Ook hier een slanke meid die al een big belly heeft met 19 weken...
    Ik heb een overgevoellige buik, de verloskundige kan niet eens normaal voelen waar mn baarmoeder zit omdat teveel pijn doet...
    Ik heb de Anita Bellybelt en ben er zeer tevreden over.
    Heb m dagelijks om en als ik m een dag niet om heb merk ik dat na een aantal uur al gelijk, dan zak ik weer door de grond van de pijn....

[EDIT] de belly bandit is toch juist voor NA de bevalling???

6. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Hoi,

Ik heb een belly bandit, die heb ik gebruikt na de bevalling van de eerste. Die is volgens mij niet voor tijdens de zwangerschap, ik pas hem nu in ieder geval niet.
    Ok van Anita is dus wel een fijne band, ik ga eens kijken, aangezien ik nog wel even moet. Bedankt!

7. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

Jan 26, 2012
    830
    0
    0
    1 tip, voor als je niet zeker weet of het iets voor je is...
    De Anita Bellybelt kost nieuw 40,- beetje zonde van je geld als blijkt dat het toch niets is voor je....
    Ik heb eerst op marktplaats gekeken en had zo voor 7,50 incl verzendkosten een babybelt gekocht...

8. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18

Ik ben al aan het kijken, scheelt een hoop inderdaad bedankt!

9. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik was ook aan het kijken voor n buikband.
    Heb zon band voor 40 euro van anita al eens aangepast maar vond het niet fijn zitten aan de rug kant. Heb idd ook gehoord dat het de spieren zwakker maakt.

Ben nu aan het kijken voor een soort buikband van carriwell. (op site prettymum)
    Tis een soort verstevigend stuk.
    Voor een 10tje per stuk wil ik dat nog wel een keer proberen.

10. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

Jan 26, 2012
    830
    0
    0
    De eerste dag vond ik de anita band ook niet lekker zitten...
    Kwestie van wennen.

Ondanks dat ik m eerst niet lekker vond zitten, voelde ik wel meteen de verlichting.
    Nu is hij bijna vergroeid met me.

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Geen last van het gevoel dat jij beschrijft, wel van jeuk en buiten de zwangerschap om soms rugpijn. Bij mij helpt het om hema corrigerende hemden te dragen. Biedt een ietsiepietsie steun, maar heeft niets corsetterigs. Het houdt je warm en zorgt voor een aangename houding. Kost bovendien weinig en blijft na de zwangerschap bruikbaar.

12. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Bedankt voor de reacties!

13. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik heb vandaag (eerder te lezen in n.bericht van mij) de iets verstevigende band van carriwell besteld. Als het goed is krijg ik m morgen al binnen.
    Zal je dan van t weekend laten weten wat ik er van vind.

Ik draag idd ook ondergoed vd hema. Maar dat is niet echt corrigerend.
    Wel lekker voor de warmte want alles is bedenkt.

14. tumtum

tumtum Bekend lid

Mar 23, 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom net terug van een paardrijritje, en zou net op zoek gaan naar een buikband want draven is echt te pijnlijk nu, zie ik dit topic bovenaanstaan, wat handig!

Die Belly bandit buikband lijkt me wel wat voor het sporten. Ik weet trouwens niet meer waar, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het je eigen spieren helemaal niet verslapt. Ik heb geen idee of daar een wetenschappelijke studie aan ten grondslag lag, want kan het niet meer terugvinden :(

15. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Ik had ook zo'n Anita band maar meer ivm bekkeninstabiliteit, ik noemde het The Magic Belt (en een vriendin van me inmiddels ook), hemels zo'n ding!! Natuurlijk niet teveel dragen en vooral bij activiteiten etc, maar damn! Wat zit dat heerlijk. Stuk minder pijn en je kan gewoon wat meer doen dan!

16. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Ik heb inmiddels een Anita babybelt besteld, ben benieuwd!
    Anders kan ik ook nog de Carriwell band proberen.

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    bij lydia heb ik ze ook gebruikt en dan vooral als we eind gingen lopen of winkelen of boodschappen doen ofzo. Thuis probeerde ik het zo lang mogelijk uit te stellen

18. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Jammer, ik zie dat jullie al besteld hebben. Ik heb er hier ook nog 1 liggen van mijn vorige zwangerschap maar ik heb hem bijna niet gebruikt... Je had um zo mogen hebben!

19. s82

s82 Actief lid

May 10, 2011
    451
    18
    18
    Ik heb een babybelt maat S besteld, misschien ook nog een m, zit ook nog naar zon carriwell band te kijken.

20. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zal even kijken welk merk en welke maat ik hier heb liggen.

Share This Page