Zo, haha mijn dochtertje is 11.1 kg, (met precies 8 maanden) maar wel 13 cm korter. Ze is 75.5 cm.. Wat een verschil he die babys hihi..
Onze dochter heeft sinds ze 9 maanden is maat 4. In principe past maat 3 nog hartstikke goed, maar onze dochter is nogal beweegelijk, kruipen, draaien, rollen, optrekken.... ze lekte op een gegeven moment constant door en daarom heb ik een maatje groter in huis gehaald. Vaak vouw ik de luier aan de bovenkant nog even om. Met 10 maanden was ze trouwens 74cm en woog ze 8,5 kg.
Onze meid heeft ook een smal kontje (en vooral een smalle taille), maar ze is in verhouding wel lang. Ze past in de breedte wel nr 3, maar die zijn erg kort. Dus draagt ze nu nr 4, maar die sluitingen zitten wel helemaal over elkaar. Hier zou 3+ de uitkomst zijn...
Ons mannetje past van de pampers nog in maat 3. 's nachts doen we een 4 aan zodat hij niet doorlekt Ligt er wel een beetje aan welke luiers je gebruikt.
Hier een dun mannetje (10kg) maar hij zit al zeker een halfjaar op maat 5 omdat hij zo onwijs veel plast! Heeft wel een klein kontje hahahahaha veel mensen vragen me of hij al zindelijk is omdat het lijkt dat hij geen pamper aan heeft!
Maar volgens mij heeft het vrij weinig te maken met een 'dikke' of 'dunne' kont maar meer met hoe dik het buikje en de billen zijn & hoeveel je kindje plast! Hier dus maat 5 maar de stickers volledig over elkaar geplakt en boven een randje omgeslagen
Mijn dochtertje is nu bijna 18 maanden en draagt nog steeds luier maat 3. Voor de nachten gebruik ik wel maat 4, omdat ze anders doorlekt. Ze heeft niet echt een klein kontje, ze is gewoon helemaal klein. De laatste keer op cb (1 mnd geleden) woog ze nog geen 9 kilo, dus daar zal het wel mee te maken hebben denk ik
Jitte is 13 maanden en zit nu net 1 pak in maat 4. En eigenlijk ook alleen maar omdat ik die al had staan omdat ik die gekocht had in de aanbieding bij de Makro. (Ik dacht, tegen de tijd dat ik 2 dozen maat 3 leeg heb, kan ze wel in maat 4) Ze kan qua maat eigenlijk nog makkelijk in de 3, maar als ze wat dunnere poep heeft door tandjes of kiezen, gaat het er geheid overheen. Ik gebruik altijd pampers, die vind ik het fijnste. Ze weegt trouwens nu denk ik net 9 kilo, misschien zelfs nog iets minder. Jelle word volgende week 3 en hij zit al een hele tijd in maat 5, maar ook alleen maar omdat zijn plasjes 's nachts niet in een 4+ passen. Ik vond het zo'n gedoe om 2 verschillende maten te gebruiken. Jelle weegt nu trouwens zo;n 13 kilo, ook geen zwaargewicht, dus...
Wat een verschillen allemaal. Hier zie ik het niet snel gebeuren dat ze naar maat 4 gaat, maat 3 gaat nog prima (ook s'nachts). Hier vragen ze ook weleens of ze wel een luier om heeft, omdat het bijna niet te zien is (voor de gein natuurlijk dan). Ach ja, zolang ze nog in maatje 3 zit heb ik meer luiers in een pak zitten, scheelt ook weer wat.
Wij zijn redelijk snel overgegaan naar maat 4 (vanaf 10 maanden ofzo), maar dat was meer omdat ze zo veel plaste... Maat 4 kan wat meer hebben, wat dat betreft. Ze weegt nu, 15 maanden, nog steeds maar 9600gr en is 83cm lang. Heel erg slank dus en ook maar een klein kontje. Toch vind ik maat 4, en dan met name de Flexi-fit (paarse variant) van Pampers een erg fijn passende luier.
Kirsten zat met 7 maanden ofzo al in maat 4, ik heb nu nog 1,5 pak 4+ maar je zit wel de randjes op haar liezen zitten. Dus kan niet wachten totdat ze eruit is en ze maat 5 kan dragen. oh ja ze is nu 13,5 maand!
Mijn dochter Jitte (wat een onwijs leuke naam is het toch) is inmiddels 16 maanden 82cm lang en 9 kg zit ook nog steeds in maatje 3. Ik heb inmiddels al 3 dozen 4 op zolder staan omdat ik bij de makro aanbiedingen ook elke keer dacht, ze zal wel snel over gaan 's nachts heeft ze wel een 4-tje aan (gaan de dozen toch nog open) maar overdag is een 3-tje nog prima. Ze is inmiddels wel al 9 kg, maar omdat ze, voor het gewicht van 9 kg) best lang is is ze echt een dunne stengel. Ik ben nu net begonnen de sluiting niet meer tegen elkaar aan te doen. Bij de 4-tjes 's nachts moet de sluiting nog over elkaar heen.
Hihi.. Leuke naam hè? Ik heb net even op de namenlijst van het SVB gespiekt en er zijn in 2009 maar 8 Jitte's geboren... Daar kennen we er nu dus 2 van...
Das dan 25% van de jitte's die in 2009 geboren zijn. Probeer dat maar eens met een sofie voor elkaar te krijgen O en "mijn" jitte heeft ook 9,5 maand borstvoeding gehad. erg grappig
hier ook een klein kontje ik ben net naar maat 3 over gegaan maar dat was niet omdat maat 2 niet meer paste maar omdat ze veel plaste.