Onze dochter heeft een wat lastige huid. Een tijdje terug opende ik hier een topic met een foto van allemaal rode vlekken. Dit blijkt nu ( volgens dr kinderarts) dus eczeem te zijn, en een aantal plekjes zijn 'gewoon' droog. We hebben het advies gekregen max eens in de 2 dagen te badderen ( dit deden we al) geen zeep te gebruiken, en we hebben koelzalf meegekregen om op de plekken te smeren. Verder gebruik ik neutral body Cream, maar dit blijft niet vet. Iemand tips voor een goed vette crème voor na het douchen? Nb: ze krijgt BV en ik ben zelf allergisch voor koemelk en soja, dit krijgt ze dus niet binnen en kan de oorzaak dus niet zijn
Ik heb van de apotheek een hele vette crème gekregen. Er zit 50% vaseline in. Ik weet zo niet meer hoe het heet. Ik zal straks eens even kijken.
Graag! De apotheek verwees mij vorige week naar de huisarts en wilde niet zomaar wat meegeven. En die koelzalf is lastig te smeren...
Hier een baby van elf weken met ook een heel droge huid, tegen eczeem aan. De echt rode plekjes zijn nu weg maar haar buikje blijft gortdroog. Ik smeer met Weleda olie, zitten geen onnodige toevoegingen bij. Daar doe ik ook een paar scheutjes van in het badje. Ik badder haar drie keer per week en was haar daarvan maar één keer per week met Weleda douchecrème, dat om het vet van de olie er een beetje uit te krijgen. Daarmee gaat het al stukken beter.
Olie heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar meer omdat ik daar zelf niet goed tegen kan. Gek genoeg krijg ik van olie zulke plekken. Dus durf dat niet goed. Ze gaat trouwens amper in bad, ik ga altijd onder de douche met haar. Kleine badje heb ik al sinds ze een maand of 2 is niet meer gebruikt.
Hier hielp het iets om nog minder te douchen: 1x per week en verder met een washandje. Verder hielden wij het inderdaad vet met o.a. olie. Maar hier was het echt alleen enorm droog voor zover ik weet, geen eczeem.
Hier het zelfde probleem gehad. Ook naar de huisarts geweest en kreeg een zalf mee met hormonen..dit werkte even maar ik merkte dat me dochtertje veel donshaartjes kreeg op de plekjes van de eczeem. De roodheid en droogheid bleef wel. Ben bij een gezondheidswinkel geweest en heb sinds een paar weken eczeem crème voor baby's en kinderen. Het heet dermalex. Het fijne is dat je het zo vaak als nodig is mag smeren! Plekjes zijn al een stuk minder rood en gezwollen en schilferig. Gevoelige huid heeft ze echt van mij. Ook een tip: hou haar nageltjes goed kort, anders kan ze zich flink open krabben wat bij ons het geval was. Dit is de website van die winkel : https://www.gezondheidswinkel.nl/producten?q=Dermalex Succes! Xxx
Ik had voor mijn dochter vaseline cetomacrogol crème, dat werkte goed en is redelijk smeerbaar. Je kunt het volgens mij zonder recept krijgen.
Bij mij was neutral de boosdoener 😬 zo ellendig!! Denk je goed te doen... Ik heb cetomacrogolcreme van de apotheek met 10% vaseline, lekker vet, smorgens een heerlijk zachte huid en plakt niet! In bad doe ik balneum extra vettend. En indd om de dag in bad, soms nog een dag extra er tussen en verder was k m dan even op t aankleedkussen.
Dit, behalve dat bij ons onze dochter 1 keer per week in bad gaat. Als ze vaker gaat springt de huid gewoon open, dus dat doen we maar niet. En dus lekker met balneum en die crème.
Veel kindjes met dit probleem zeg! Bedankt voor alle tips, daar kan ik wat mee Bizar trouwens dat neutral dus iets is waar kindjes juist op reageren.
Biologische kokosolie? Schijnt ook goed te zijn bij eczeem. En zowieso voor babies. En voor nog veeeel meer dingen. Trouwens ik weet niet of je wel eens kolft maar als je eens wat melk overhebt kun je dat in het badje gooien. Schijnt heel goed te zijn ook voor de huid.
Hier het zelfde probleem, ook rode vlekjes, droge plekken. Heb geen ventje met een mooi zacht baby huidje zeg maar.... Ik heb in het begin veel geprobeerd met verschillende zalven. Uiteindelijk ben ik bij vaseline van de Hema blijven hangen, werkt voor mijn ventje prima. En VOOR het douchen masseren met amandelolie. Verder, zodra het warm weer wordt dan is het kansloos. Dan helpt niets meer. De zon en warmte zijn een drama voor droge eczeem huiden.
Mijn dochtertje heeft ook een heel droge huid. Heb van de huisarts extra vettende vaseline gekregen.(witte tube met groene dop). Babyolie smeren na het douchen helpt ook goed hier!
Ik ben verrast dat je niet doorverwezen bent naar een eczeempoli of dermatoloog. En dat je het vervolgens zelf maar uit moet zoeken. Vraag je aan 100 mensen advies, dan zal je 101 verschillende tips krijgen. Eczeem is een medische aandoening die goed te behandelen is met professioneel advies, de juiste zalf en een degelijk smeerschema. Helaas is daar nog niet iedere arts van op de hoogte waardoor een doorverwijzing soms niet gegeven wordt of een half advies wordt gegeven. Mijn ervaring met ons zoontje: de huisarts schreef alleen een lichte hormoonzalf voor zonder smeerschema en met het advies vooral niet te lang te smeren. Daarmee ging de eczeem niet over. Uiteindelijk zijn wij op de eczeempoli van de kinderafdeling gekomen in het ziekenhuis. Daar bleek de hormoonzalf veel te licht voor zijn ernstige eczeem en moesten we heel anders smeren. Bovendien was het belangrijkste dat er een basisszalf nodig was, om structureel 2x per dag te smeren om zijn huid vet te houden. Wij smeren daarvoor cetomacrogolzalf zonder vaseline 2x per dag. Bij heet weer cetemacrogolcreme. Dat trekt sneller in waardoor warmtebultjes voorkomen worden. Geen vaseline, want dat sluit de huid af en kan daardoor eczeem nog erger maken. Als alleen vette zalf nier voldoende is, is hormoonzalf nodig. Dat moet je een tijdje doorsmeren omdat de eczeem onder de huid aanwezig blijft als het net weg is. En als de eczeem weg is, moer over het algemeen vet smeren blijven , om de huid in goede conditie te houden en de kans op eczeem te verkleinen. Mijn advies is vooral: krijg professioneel advies. Dat is en het beste voor je kindje, en je krijgt de zalf gewoon vergoed uit de basisverzekering. Als ik zie hoeveel zalf hier doorheen gaat is dat geen overbodige luxe
Mijn zoontje sinds dat hij twee maanden is ook eczeem/droge huid. Vind het raar dat je huisarts geen hele vettende zalf voor schrijft! Cetamonogol zalf FNA is zeer vettend. Werkt goed. Van de dermatoloog in het ziekenhuis kregen wij ook de lichte versie van hormonen zalf mee. Je hebt crème en zalf. Zalf is vetter en blijft langer zitten werkt dus beter
We hebben ook zalf meegekregen. De reden dat het koelzalf is geworden omdat dit ook verkoelend werkt. Dat andere spul ga ik maandag eens halen. Kan je daar het hele lijfje mee insmeren?
Probeer zo goed als geen zeepproducten of olie met parfum producten te gebruiken. Daarnaast raad ik je heel erg aan om van La Roche Posay de Lipikar baume + te gaan smeren. Hier een week elke avond goed insmeren en alle eczeem was weg. Nu smeer ik preventief elke avond nog heel lichtjes in en er is nog geen eczeem te bekennen. De gene waar ik het ook bij aangeraden heb zijn ook na een week al compleet eczeem vrij. Het is echt een top middel!
Cetomacrogol crème en zalf gekocht. Eens kijken wat het beste werkt. De koelzalf werkt super voor de eczeemplekjes, die zijn veel minder vurig alleen nog wat verdikt. Die la roche crème vond ik wel duur zeg! Dus eerst dit maar eens proberen.