Spinnen verjagen, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jughi, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Dames, wellicht een herkenbaar issue... Ik ben echt als de dood voor spinnen! Binnen heb ik een held, manlief genaamd, die ze voor me killed(sorrie maar de angst zit echt diep)

Nu heb ik het volgende probleem... Ze zitten ook buiten ;)
    Buiten mogen ze van mij blijven leven hoor! Maar liever niet met web en al op mijn tuinmeubelen... Want dan durf ik er niet meer te zitten :$
    We hadden een spinnenverjaagspray gekocht bij de Boerenbond, voor op de meubeltjes. Helaas trekken ze zich er niks van aan!
    Iemand een middeltje wat echt werkt, waar ze niet (perse) dood van gaan, waardoor ze zich niet op mijn stoelen huisvesten maar wel in de rest van de tuin?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ik heb ook een spinnenfobie maar niet zo erg als bij u. Heb wel alleen een fobie voor huisspinnen:)

Elke dag de webben wegdoen met een stokje. Ze zullen het ooit wel beu worden om telkens opnieuw te moeten beginnen en dan zullen ze wel verhuizen :D

Niet echt tips dus

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Haha never nooit dat ik met een stokje in de buurt kom! :$ ik wacht nog wat tips af voor ik dit aan ga durven ;)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb er ook nachtmerries van. Op mijn werk laat ik ze allemaal zitten. Kan me niet schelen of ze boos worden, maar ik krijg het al benauwd als ik er 1 op tv zie.
    Ik gebruik zelf een elektrische vliegenmepper. Alleen bij kleintjes want hele grote laat ik aan mijn vriend over:)

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    met de ragebol een rondje om het huis. geef ze een zwaai en dan leven ze iets verderop.

6. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Gelukkig dat het herkenbaar is :p

Maar ze komen gewoon terug als ik ze een zwieper laat geven... Dat is nou juist t probleem :$ en dan ook nog eens in 1 dag!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Stuur ze naar mij! :p

Kan je niets aan je angst laten doen? Lijkt me veel effectiever en ik vind het echt sneu dat mensen spinnen doodmaken omdat ze er bang voor zijn. Ze doen je namelijk niets ;)

Wij hadden een spin bij het keukenraam, ideaal met die fruitvliegjes! Helaas heeft hij zelf besloten te verhuizen ;)

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hoge druk spuit... Ik was ooit heel bang, ging een keer bij een vriendin slapen met 8 tarantula's in d'r kledingkast nu valt het wel mee.. Alleen moet ik ze niet in m'n slaapkamer hebben

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk dat het haast niet te doen is ze weg te krijgen uit de tuin en van meubels etc. Zitten ze er niet op (zichtbaar aan de bovenkant), dan zitten ze wel in een hoekje aan de onderkant: sorry, misschien niet wat je wilt horen.

Zou ook eerder kijken of je iets aan de angst kunt doen. Ze hoeven geen vriendjes met je te worden en je hoeft geen spin als huisdier, maar met zo'n angst moeten leven lijkt mij heel vervelend.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dit kwam toevallig voorbij op fb:

Verjaag alle spinnen voorgoed uit je huis!
    Breekt het angstzweet je ook uit wanneer je een spin ziet voorbijkruipen? Je bent zeker niet de enige. Eén op de vijf vrouwen en één op de tien mannen maken zich liever snel uit de voeten wanneer ze een spin gespot hebben. Ook al zijn de beestjes heel nuttig, toch houden veel mensen ze liever buiten. Klik verder om te achterhalen met welke simpele truc je alle spinnen uit je huis verjaagt!
    Dé oplossing is: pepermunt! Spinnen kunnen de geur van pepermunt niet luchten omdat ze die veel intenser ruiken. Zorg er dus voor dat je huis naar pepermunt riekt en de spinnen zullen wegblijven.
    Voor het meest effectieve resultaat vul je best een verstuiver met 500 mililiter warm water. Voeg daar 5 tot 10 druppels pepermuntolie aan toe. De olie is verkrijgbaar in de meeste drogisterijen. Sluit de dop goed en schud de verstuiver zodat het water en de olie goed mengen. Besproei daarna alle openingen en kieren waar spinnen naar binnen komen. Denk aan ramen, deuren, scheurtjes, etc.
    Dit simpele trucje moet je wel regelmatig herhalen om het gewenste effect te bereiken. De geur van pepermuntolie blijft niet heel de tijd in je huis hangen, gebruik daarom minstens één keer per week de verstuiver en je zal eindelijk een spinnen-vrij huis hebben!

11. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik zou niet weten hoe ik van die angst afkom... Tips? ;)

Pepermunt kan ik eens proberen!
    Ze hoeven niet uit de tuin! Ze mogen gewoon in de tuin zitten, als ze maar niet steeds hele huizen bouwen op mijn stoelen... :p

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vergeet nooit dat mijn moeder buiten aan het spuiten was en hoppa zo'n grote engerd op d'r borst. Haha heb 'r nooit zo hard zien rennen.

13. Melief

Melief Niet meer actief

Ik was ook zo vreselijk bang voor spinnen, gilde het echt uit :)
    Toen mijn dochter geboren werd heb ik mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven omdat ik niet wilde dat ze het overnam. Vind het nog steeds absoluut niet prettig maar het gaat wel beter!

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij gebruiken hg insectenspray :D
    Werkt als een tierelier
    Je spuit het naar de spin en de spin gaat kronkelen en valt dood uit zijn web.
    Wij hebben er gigantisch last van en als ik dat niet zou gebruiken zou ik niet buiten kunnen zitten.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit vind ik dus echt heel zielig. Die spin is banger voor jou dan jij voor hem. En terecht blijkbaar, vind dit echt wreed. Tuurlijk kan je wel buiten zitten als er ook spinnen zijn.

Hoe komt het toch dat mensen zo bang kunnen zijn voor spinnen???

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben kippen. Alle spinnetjes die we op het tuinmeubulair etc spotten die suikerspinnen we met een stokje op en geven we aan de kippen. Kippen blij, kids blij want die durven nu weer buiten te spelen.

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoe minder spinnen hoe meer muggen....

Ik ben er ook panisch voor, verschrikkelijk die dingen.
    Ik zuig ze weg, met de stofzuiger en buiten veeg ik ze weg. Brrr.
    We wonen bij water, dus enorm veel spinnen hier. Elke ochtend als ik naar de auto loop, heb ik weer een spinnenweb in mijn gezicht... zucht en gatver

18. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ze zijn hier vaak een hapje voor mijn aquariumvissen, zolang ze niet al te groot zijn. ;) Anders bonjour ik ze gewoon naar buiten.

19. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Die Hg insectenspray kan wel, maar hoopte eigk op wat diervriendelijkere methoden... Binnen gaan ze dood, buiten is hun terrein. Zou een klein bordje werken met verboden voor spinnen ;)

Deel Deze Pagina