Wanneer lichtere zwangerschapstest na miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suuzzuus, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hoi,

Donderdag 24 sept. heb ik een erge bloeding gehad, vervolgens op maandag begon het weer en heb ik een week gevloeid.

Vorige week bij de verloskundige geweest en was bijna alles schoon.

Nu heb ik gisteravond een zwangerschapstest gedaan en die gaf echt nog een hele duidelijke streep, is dit normaal?
    Wanneer zou deze lichter moeten worden of wanneer moet ik aan de bel trekken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Suuzzuus,

je kunt wel tot 3-4 weken na een miskraam positief testen. Ligt er oa aan hoe ver je was ten tijde van de miskraam en hoe het verloop van de miskraam is geweest. Ik denk dat je op maandag dan uiteindleijk alles bent verloren, dus als je dan rekent vanaf die dag (dus 28 sept), dan zou je nu 2 weken later zitten. Dan kun je nog positief testen. Ik zou niet meer testen tot over 2 weken, mocht je nog niet ongesteld zijn geworden. Eerder testen kan alleen maar vragen oproepen en onrust zaaien. Over 2 weken verwacht je toch wel dat de test negatief is mocht je niet opnieuw zwanger zijn.

groetjes Brigitte

3. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je antwoord!

Vandaag heb ik wel ineens wat bloed bij het afvegen, verder nergens last van. Twee dagen terug wel last van mijn buik en het gevoel dat ik ongesteld ging worden, maar dat lijkt me nog wat vroeg.

Is het wel mogelijk om nu zwanger te worden ondanks dat het hormoon nog in mijn lichaam zit?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

je kunt inderdaad wel zwanger worden deze cyclus. Je weet alleen soms niet helemaal wanneer je ovulatie is. Zeker als je lijf er iets langer over doet om de zwangerschap (en het zwangerschapshormoon) kwijt te raken. Dan kan je eisprong later zijn en je NOD dus op zich laten wachten. Houdt dus een ruime vruchtbare periode in gedachten bij gemeenschap.

Groetjes BRigitte

5. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Al een paar dagen heb ik bij het afvegen een beetje bloed, is dit normaal of kan ik beter de verloskundige bellen?
    Ik heb wel elke avond last van kramp rond mijn maag/darmstreek, ik weet niet of dat toeval is of er iets mee te maken heeft.

6. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Gister een stuk stug slijm verloren en nu weer bloed alsof ik ongesteld ben. Heb het gevoel dat er nog iets zat en dat er nu uit is.
    Hopelijk worden pijn testen nu weer lichter en kunnen we weer verder.

Deel Deze Pagina