Over een half uur komt de mevrouw voor t intakegesprek van de kraamzorg.moet ik daarvoor iets speciaals doen of papieren ofzo in huis hebben?wat gaat ze doen en wat gaan we bespreken?wie weet dit?
Vragen over je gezinssituatie, de aanwezige schoonmaakmaterialen, veiligheid in huis, je wensen t.o.v. kraamzorg, aantal uren die je krijgt. Je krijgt als het goed is een kraamzorgdossier waar ze tijdens de kraamtijd alles in noteren. De vragen verschillen nog wel per kraamzorginstantie. Je hoeft iig zelf niks vooraf te doen of op te zoeken.
die gaat controleren of je alle spulletjes in huis hebt zodat de kraamverzorgster aan de slag kan als het nodig is. Ze zal je nog advies geven als je vragen hebt over de kraamzorg en bespreekt ws jouw situatie met betrekking tot de hoeveelheid zorg die je gaat krijgen. Groetjes Arielle
verzekeringspasje en papieren moest ik bij de hand hebben liggen. Verder bespreekt ze gewoon vanalles met je
het ging heel goed.. ze nam idd wat dingen met me door hoefde alleen mn menzis pasje te hebben.tkomtnu allemaal erg dichtbij hoor!
Dat doen ze lang niet allemaal meer hoor! Volgens mij is het tamelijk ouderwets als ze alles gaan controleren. Bij mij kwam ze binnen, en het eerste wat ze zei was "ik ga niets controleren hoor!". Ze wilde wel het kamertje zien, maar gewoon omdat ze het leuk vond om even te kijken. Naar de spulletjes heeft ze verder niet gekeken.
Er zijn zelfs organisaties waar ze het telefonisch doen, die komen niet eens meer bij je langs. Ben benieuwd hoe ze het bij de organisatie doen waar ik me heb ingeschreven. Kreeg gisteren op 'pufklasje' trouwens de tip om te zeggen dat je BV gaat geven (ook al weet je nu al dat je fles gaat geven), want als je zegt dat je fles gaat geven krijg je gelijk 4 uur minder hulp. Vond het wel een goeie tip.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik helemaal geen intake gehad! En dat van die borst of fles voeding is onzin, ik heb gewoon het aantal uren gekregen dat een borstvoedende mama ook zou krijgen!
wat leuk en niet zakelijk van haar om dat te vragen, ik hoor alleen maar allemaal van die zakelijke dingen, en dat vind ik zo jammer. er is zoveel verandert wat kraamzorg betreft. ik kan me er echt geen voorstelling van maken
Zeggen dat je borstvoeding gaat geven ipv fles gaat niet werken hoor, want zodra zezien dat je fles gaat geven krijg je minder uren
Bij mij hebben ze echt gecontoleerd ze zei bij nummertje 1 doen we echt alles goed controleren bij nr 2 enz weet je het wel. Gelukkig had ik wel alles in huis maar ze had nog wel wat tips waarvan ze zoiets had van haal daar nog maar 2 van en koop dit ook evetjes zodat je papa niet iedere keer weg hoeft te sturen voor een boodschap. Verder was het een super lieve vrouw.