Een dwarsligger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jansen87, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Zodat ik misschien met andere meiden in contact kunnen komen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Zoals de titel al zegt zijn we er vorige week achtergekomen dat onze kleine man in een stuit ligt. De vorige controles zeiden de verloskundigen dat het kindje al ingedaald was, al zei mijn gevoel altijd al anders. Dus vorige op controle een liggingsecho gehad, en ja hoor zijn hoofdje lag boven.
    Ik was en ben erg teleurgesteld omdat op de een of andere manier ik hier altijd al bang voor was! En het liefst natuurlijk wil bevallen.
    Nu hebben we gisteren een uitgebreide echo gehad om te kijken of ze het kindje uitwendig kunnen draaien. Deze was positief. En morgen hebben we een gesprek met een verloskundige die hem evt zou kunnen draaien.
    Alleen nu twijfel ik hier zo ontzetten over. Hoor zoveel verhalen. Dat het erg pijnlijk is en dat de slagingskans niet heel groot is. Maarja een keizersnede is natuurlijk ook niet alles. Ook ben ik al 36 weken en lijkt het me heel laat. Aangezien ik morgen pas dat gesprek heb en dan moet er nog een afspraak gemaakt worden om hem te draaien.
    Wie van jullie heeft voor dezelfde keuze gestaan? En hoe zijn jullie daarmee omgegaan?
    En ook ben ik benieuwd naar de verhalen van vrouwen die een keizersnede gehad hebben. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik hoop voor mezelf een beetje meer duidelijkheid te krijgen, omdat het me toch best wel bezighoud!
    Bedankt alvast voor jullie reacties!

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ons kindje ligt momenteel ook nog in een stuit. Ik kan me je gevoel/angst voorstellen. Zelf ben ik ook aan het twijfelen of ik het eventueel zou willen laten draaien (mocht ie in een stuit blijven). ook door lage slagingskansen, veel gedoe, pijn, etc..

Ik heb onder het topic: ''bevalling'' een topic geopend over ervaringsverhalen van mensen met een keizersnede. Zijn veel reacties op gekomen. Dus daar zou je het kunnen lezen!! De meeste verhalen zijn positief en ze zouden het zo weer doen.
    Persoonlijk zie ik zelf niet op tegen een eventuele keizersnede, maar baal wel van het lange herstel. 't is natuurlijk niet niks!

Deel Deze Pagina