Hoi meiden, onze zoon slaapt nu sinds drie weken in een slaapzak van 110 cm. Maar als ik het goed gezien heb is dit de langste en zijn er hierna geen grotere slaapzakken meer... Nu wil ik hem onder een dekbedje gaan leggen straks maar hoe moet ik dat aanpakken? Hij gaat zn hele bed door en ligt op de raarste manieren en plekken in zn ledikant. Dat is ook de reden dat hij nog inb een ledikant ligt. Hij zal waarschijnlijk dus niet onder zn dekbed blijven liggen. Is dit te oefenen? Wat trek ik hem aan als hij naar bed gaat? ligt nu in winterzak maar met dekbed erover heen is dat te warm..maar als hij er toch onder vandaan gaat is alleen pyama weer te koud. Heb ook het idee dat het een probleem gaat worden, hij wil namelijk als we 's ochtends in mijn bed nog even tv kjijken voor we opstaan ook niet onder mijn dekbed liggen .... Iemand die mij kan helpen? xx
slaapzakken gaan tot veel groter...wel aparte sites bestellen dan, en zijn wat duurder vond ik toen. Mijn oplossing....dochter in groot bed gedaan zonder slaapzak met dekbed...en ze bleef stil liggen! (in ledikant zag ze alle hoeken!! elke slaap) Enige nadeel...ze was nu groot in groot bed...dus geen dagslaapje meer........
Kinderen trekken van zelf hun deken/dekbed over zich heen als ze het koud krijgen in de winter een lekkere dikke pyjama en in de zomer shot.s of iets. De meeste kinderen blijven nog niet op een plek leggen in hun bed. Maar hij is 2 jaar geweest zou toch eens naar een vervolg bedje kijken. Ja je hebt kans dat ze er uit vallen. Daar kan je een val scherm voor zetten. Maar ik zou als ik jou was die slaapzak gaan afschaffen.
onze dochter slaapt als ruim een jaar in een groot bed en gaat vanaf dag 1 goed. ze slaapt wel in een slaapzak want zonder is echt drama. heb een paar keer een dekbed geprobeerd maar ze wil er echt niet onder liggen,gilt alles bij elkaar. maar ja die slaapzak word ook idd een keer te klein dan zal ze dr toch echt aan moeten denk ik. dekbed ligt wel altijd bij haar voeteneind voor het geval dat hoop ook dat ze hem vanzelf gaat pakken als ze het nodig heeft
echt heel grappig, maar ijn zoontje ging ook heel zn bed door..eindstand...bleek gewoon ebter te slapen in een normaal bed...en blijft gewoon normaal recht liggen met zn dekentje lekker.. sowieos kun je al smiddags oefnen..met bijv lekker dekentje op de bank en als hij bivj even een dvdtje mag kijken.. mn moeder bleef een x slapen op een luchtbed, zoon was ineens paar dgn drama in de nacht...is hij een x op dat bed gaan slapen en nooit meer wakker snachts...dus sindsdien hup peuterbedje..
Mijn zoontje wou ook altijd zijn slaapzakje aan in het ledikantje. Op een dag is ie overgegaan naar een 1persoonsbed, en sindsdien nooit meer een slaapzakje gebruikt. Hij heeft er ook nooit meer naar gevraagd eigenlijk. Over dat alle kanten opgaan in zijn slaap, ook dat deed ons zoontje. Nu ligt ie vrijwel altijd stil in zijn bed! Ik denk altijd dat die kleintjes onbewust weten dat ze toch niet uit een ledikantje kunnen vallen, want ik hoor eigenlijk niks anders.
Ik heb zo'n bedje waar de zijkant uitkan dat willen we een dezer dagen eens gaan proberen. Wilde het eerder niet omdat ik hoogzwanger geen zin had om nog meer slaapgebrek te hebben door het steeds terug te moeten leggen van peuter maar wil daarom eerst die slaapzak eruit hebben en hem.leren onder een dekbed te slapen....
Hier is het vanzelf gegaan door de zomer. In de zomer was het een periode warm genoeg om alleen een pyjama(of minder) aan te hebben.. Daarna begonnen met lakentjes. Hij is steeds beter blijven liggen. Nu is hij 5, en ligt best nog eens gek op zijn bed. En ook niet altijd onder zijn dekbed, maar hij trekt het dekbed nu al 2 jaar zelf wel op als hij het koud krijgt..
Mja gister lag dochter ook nog overdwars in bed... Best knap in een peuterbed Maar ik heb swinters altijd van die ouderwetse flanellen pyjama's. Dan blijft ze zonder dekbed zelfs nog warm. Haal ze altijd bij de zeeman overigens.