Hi iedereen, Ik wil graag even van me afschrijven. Ben inmiddels 34 weken zwanger en mijn verlof is begonnen. Sinds een week lig ik veel wakker 's nachts en bedenk me dan wat ik allemaal nog 'moet' doen. Heb al een lijstje gemaakt in de hoop dat het daardoor in mijn hoofd rustiger zou worden, maar niets is minder waar. Gisteren hele dag een zeurende pijn gehad ter hoogte van m'n schaambot en onderbuik en daarmee ook in slaap gevallen tot een half uur geleden. Nog steeds kramp/pijn t.h.v. M'n schaambot en ben vies beroerd. Wat een zwangerschap allemaal met je kan doen.. Ongelofelijk. Hoop dat 'k zo weer in kan slapen, want dit schiet ook niet erg op. Gelukkig gaat m'n wekker niet meer om half 7, dus langer blijven liggen lukt gelukkig wel. Enige nadeel is is dat ik het gevoel heb dat ik nog zoveel moet doen terwijl dat in 2e instantie ook wel weer meevalt. Ach je kan het maar beter weer kwijt zijn. Slaap lekker nog meiden.
Heel herkenbaar Zonnebloem! Het is nu 4.55u en ik kan ook weer es de slaap niet vatten. Heb dit ook al sinds een paar weken en ga dan gewoon even uit bed om even wat te drinken en zoals nu te ZP-en Heb wel gemerkt dat het totaal niet helpt om je daar druk over te gaan maken, want dan kun je straks helemaal niet meer slapen... Wel goed dat je een lijstje voor jezelf maakt van dingen die je nog moet doen. Ik denk dat dat verder ook het enige is wat je kunt doen. Wie weet geeft het je over een paar dagen wel wat meer rust.
Heb ik ook weer, had het ook in mijn vorige 2 zwangerschappen. Blijf dan wel gewoon in bed, heb een voedingskussen die wat extra steun geeft bij het slapen, zodra ik eruit kom ben ik helemaal ontregeld en kan ik echt niet meer slapen. Scheelt misschien ook dat ik 2 kleintjes heb rondlopen die me rond 6 uur wakker maken, kan dus helaas niet uitslapen.
Hier hetzelfde probleem, ik word van elke scheet wakker. En kan dan ook niet meer makkelijk in slaap vallen. Het ergste is dat ik mijn man ook wakker houd (per ongeluk) en dat mijn zoontje 's ochtends om zeven uur gewoon uit bed wil .
Herken het zeker van m'n vorige zwangerschap. Nu dik 10 weken zwanger en ook slecht aan het slapen. Heel licht en veel, vaak en enge dromen, zodat je eigenlijk niet meer wílt slapen En deze week een logeerhond die er 'smorgens rond 7u uit moet, dus lange dagen, met de gebruikelijke pijntjes en kwaaltjes. Gelukkig slaapt m'n dochter 's middags nog lekker lang, dus pik ik heerlijk een dutje mee op de bank
Herkenbaar. Slaap zo ligt. Als ik me al om wil draaien in me bed dan wordt ik al wakker want eer dat ik mezelf naar de andere zij heb getakeld Of de kramp schiet in je kuit dus hup je bed uit voeten op de koude grond zodat de kramp eruit trekt moet je weer naar de wc om te plassen van de koude grond en eer dat je dan wer in bed ligt ben je weer klaar wakker....
Hier ook heel herkenbaar. Elke draai die in maak in bed wakker. Als je slaapt dan krijg je ineens kramp en moet je uit bed. En dan kan ik niet meer slapen dus ga ik maar naar de woonkamer
Heb dit de afgelopen week al... Daarvoor ook al onrustig slapen, vaak 's nachts wakker, maar nu helemaal slecht slapen, elk half uur wakker als ik me wil omdraaien. Krijg pijn in mijn benen als ik geen voedingskussen gebruik, maar kan sowieso niet langer dan een half uur in dezelfde (zij)houding liggen, dus dan weer met kussen en al verplaatsen... En dus weer wakker... En dan moet ik nog 10 weken Hoop maar dat het een fase is, hoor ook wel eens van mensen dat ze in de laatste weken van de zwangerschap juist weer beter konden slapen. Dus daar hoop ik op...
Ik hoop het voor je maar dat is hier niet het geval Denk dat het ook gewoon een soort voorbereiding is van je lichaam op wat komen gaat. De eerste weken straks moet je ook regelmatig je bedje uit voor je kleintje dus je bent het dan al een beetje gewent...EEN BEETJE zei ik he
Nou, bij mij is het slapen de afgelopen weken alleen maar slechter geworden ipv beter. Zal ook per persoon wel verschillen denk ik... Scheelt dat ik verder nog geen kleintje heb, dus gewoon overdag een dutje kan gaan doen wanneer het me uitkomt