dosering losec/omeprazol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben benieuwd welke dosering jullie kleintjes krijgen van losec/omeprazol. Mijn jongste krijgt per dag 10 mg maar sinds deze week lijkt hij weer veel meer last te hebben van zijn reflux. Ik wil dus als dit aan blijft houden het met de kinderarts bespreken, maar nu las ik de bijsluiter (die sowieso al niet is gericht op kinderen onder de 2 jaar) en daar staat dat pas bij een gewicht boven de 20kg er meer dan 10mg mag worden gegeven.

Nu ben ik dus benieuwd of er wel kinderen zijn die meer dan 10mg krijgen (willen jullie ook het gewicht van jullie kind noemen?).

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter is 8 maanden. en sinds zij 6 maand is krijgt zij losec omeprazol,

na 2 weken scheen dit niet genoeg te zijn en kreeg ze 2 keer dag 10 mg losec,

in de ochtend 1 en 1 voor het slapen gaan.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

oh het gewicht : mijn dochter woog toen ze met 6 maand begon met de losec 7 kilo, en weegt nu met 8 maanden ongeveer 8 kilo.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    vanaf 3 maanden oud een gewicht van ong 10 kilo
    2x per dag losec. 1x s'morgens en 1x s'avonds

was eerst echt een drama met geven.steeds kokhazen en uitspugen. tegenwoordig vind ie het gewoon lekker. hij gaat er helemaal voor zitten met zn mond open, gek kind :p

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt al vanaf dat hij 3,5 maand is omeprazol, eerst 1 keer per dag 10 mg, maar na 2 weken hielp dit al niet meer voldoende en krijgt 1 keer per dag 10 mg, 1 s'ochtends en 1'savonds voor het slapen gaan.
    En hij woog met 4,5 maand net 7 kilo...
    Ok kreeg hij 3x per dag motillium maar daar is hij sinds 3 weken vanaf gelukkig!!!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oke, dus allemaal toch 20mg :)

@ silly88: haha :D Mijn zoontje vindt het nog steeds helemaal niets. Over 2 weken gaat hij bij mijn moeder logeren. Ben benieuwd of ze het wel naar binnen krijgt... ;)

Deel Deze Pagina