Hai ladies, Mijn dochtertje is nu ruim 5 weken en ze krijgt rond half 12 de laatste fles. Rond 3 uur wordt ze wakker voor weer een fles. En dan om 6 uur. Overdag krijgt ze ook om de 3 uur een voeding. Af en toe slaapt ze s'avonds al (rond 12 uur) en dan is ze niet meer wakker te krijgen voor haar laatste flesje en dat vind ik wel vervelend want dan komt ze vaker s'nachts... Hoe zit het bij jullie? Ik hoop dat mijn meisje snel wat langer gaat slapen...best slopend dit! Maar goed, het kan ook erger volgens mij..
Hee meis! Lisa kwam ook om de 3 a 4 uur toen ze zo klein was hoor! Is heel normaal Nu slaapt ze soms 6 of 7 uur maar soms ook maar 4 uurtjes.. Gelukkig hoef ik er maar 1 keer uit voor haar voeding en als ik heel veel mazzel heb geen 1 keer Nog even volhouden en dan komt het vanzelf wel goed!
Hai meid, Hoeveel ml drinkt je dochterje nu?? Ik doe mijn meisje (van bijna 8wk) eerst rond half 8 in badje, daarna geef ik haar een flesje en stop haar meteen erna in bedje. Ik maak haar dan rond uur of 12 wakker en geef haar dan een flesje van 135ml. Ze slaapt dan meestal wel door tot 5 uur/half 6 .
Volgens mij is dit niet meer als normaal? Ik bedoel dit niet persoonlijk of aanvallend, maar ik lees wel eens vaker berichtjes hier waarin een moeder 'klaagt' dat haar kindje van een paar weken oud 's nachts een flesje wil. En dat het vermoeiend is. Ja tuurlijk is het vermoeiend, maar dit kun je vantevoren ook weten. Nogmaals, bedoel het niet aanvallend of verwijtend of persoonlijk.
Ik bedoel ook niet dat ik het met tegenzin doe hoor, natuurlijk denk ik als ik wakker wordt gemaakt door haar van pff..nu ff niet.. maar als ik haar dan in mijn armen heb geniet ik alleen maar van haar hoor! en dat het vermoeiend is, tja dat wist ik van te voren. Ik bedoel dit ook helemaal niet om te klagen ofzo hoor, ik ben gewoon benieuwd hoe kindjes van rond dezelfde periode het doen. Mag toch wel erbij vermelden dat ik best wel moe ben? Is niks raars denk ik en ik maak dit rubriekje ook niet aan omdat ik denk dat ze heel vaak of te vaak komt snachts hoor. Duzz...
Ik snap je niet helemaal: je zegt dat ze de laatste fles krijgt om half 12, maar dat je haar om die tijd niet wakker kunt krijgen? Als dat nou zo is, is het misschien handig om die voeding niet te geven, je dochertje dus NIET wakker te maken, want dat wil nog wel eens helpen om je kleintje WEL de hele nacht door te laten slapen! Dat wakker maken voor een voeding kan namelijk ervoor zorgen dat je je kindje uit de diepe slaap haalt, waardoor ze zich juist gaan blijven melden elke 3 uur. Is te proberen, zou ik denken Maar verder lijkt het me eigenlijk vooral wel heel normaal. Doorslapen op deze leeftijd is snel, dus je zou mazzel hebben als dat zou lukken nu met niet meer wakker maken voor die avondvoeding
Vaak drinkt ze hem wel op hoor rond half 12. Ik heb het ook geprobeerd om haar niet wakker te maken en haar door te laten slapen maar dan komt ze vaak rond half 2,half 5 en dan ook al om half 7 meestal..
Ik denk dat TS bedoelt dat veel baby's over het algemeen na een aantal weken 's nachts 4 à 5 uur tussen de flessen laten. Ik kan me voorstellen dat je daar naar verlangt, dan kun je zelf net even iets langer slapen en bijtanken. Ik heb helaas geen tips voor je, ik denk dat je kindje daar gewoon aan toe moet zijn.
Mijn zoontje is even oud en komt om de drie uur overdag naar na zijn laatste fles 21:00 a 22:00 laat ik hem slapen omdat hij dan pas 02:00 à 03:00 weer zich aanmeld. Heb hem ook een paar keer rond 24:00 fles gegeven maar dan kwam hij alsnog rond dezelfde tijd. Hij heeft een keer van 23:30 t/m 06:30 geslapen alleen toen heb ik constant zijn speen lopen geven omdat hij net niet wakker genoeg werd voor echt honger hebben maar slapen deed hij ook niet echt. Ik wacht hier rustig af totdat hij de fles van 02:00 laat vallen en dan rond 06:00 pas weer zich aanmeld. Ben meestal rond 23:30 te moe ook om de fles te geven
Oke ja dat is netjes... als ze goed drinkt zou ik zeggen om in het laatste flesje iets meer te doen? Maar je zei al dat ze moeilijk drinkt he, het laatste flesje? Maar ik doe Jenaya bijna elke dag in badje ja. Ze heeft een hele goede huid, en ze wordt er lekker rustig van en slaapt heerlijk na een badje.
Mijn dochter slaapt ook pas sinds de 6 weken is langer als 3 uur. Tot vorige week kreeg ze om 23.00-24.00 uur nog een fles en kwam dan tussen 4 & 5 weer en tussen 6 & 8. Sinds afgelopen week drinkt ze tussen 20.00- 22.00 en komt dan tussen 2 & 3 weer en dan tussen 6 & 7. Ik kan nu dus 's avonds iets eerder zelf slapen. Het is inderdaad vermoeiend, alleen al omdat ik zelf vaak moeilijk weer slaap na een nachtvoeding. Maar hopelijk gaan ze vanzelf doorslapen! Je mag zeker klagen dat het vermoeiend is! Kan je je man niet om een voeding sturen? Geef je BV of FV? Succes! En probeer overdag lekker een uurtje of wat te pakken als je kan!
Hoihoi, Ik heb een klein mannetje van ruim 6 weken en kwam tot vorige week ook om de 3 uur... 23:00 uur laatste fles en dan rond 3:00 uur en rond 6 a 7:00 uur... Maar opeens sinds deze week al 3 keer tot bijna 7:00 uur in de ochtend, maar ook zo ineens 5:00 .. Dus binnen een week nog maar 1 of zelfs geen nachtvoeding. Moet wel zeggen dat hij sinds kort in een puckababy peep slaapt en dat dit enorm helpt. Die slapen loze nachten herken ik maar al te goed ( heb ik ook nog een dreumes van 18 maanden!!!) groetjes Diana
Ik heb een dochtertje van 6 week en die slaapt door sinds ze 2 week oud is. het ging niet zo goed en toen moest ik haar echt wakker maken na 8 uur slapen want anders liet ze er zo 12 uur tussen. Nu heeft ze nieuwe voeding en krijgt ze rond 21 a 22 uur de laatste fles en wordt dan rond 5 a 6 uur weer wakker voor een fles. Mijn zoontje was heel anders, die kwam om de 3 uur en dan moest ik ook nog vaak de speen er in doen! komt goed hoor! groetjes Ylona
Zeker niet raar dat je moe bent hoor, je bent ook nog maar net bevallen. Maar nogmaals, ik bedoelde het dus niet persoonlijk. Volgens mij doet jouw dochtertje het volgens het boekje Mijn zoon kwam tot en met een maand of vijf nog voor de nachtvoeding en vanaf 5/6 weken sliep hij nog heel diep om 23.30. Ik heb hem toen niet meer wakker gemaakt. Was bang dat hij dan om 01.00 zou komen, maar nee hoor. Sliep gewoon door tot 03.00. Hij ging toen om 19.00 naar bed en heb hem dus lekker laten slapen. Heerlijk, want zo kon ik ook eens om 21.00 mn bed in als ik moe was en gewoon een aantal uur slaap pakken.
mijn meisje is bijna even oud en sinds een paar dagen laat ze nu soms 6 uurtjes tussen haar flesjes snachts. ze krijgt haar laatste flesje tussen 23u en 24u. ik maak dan ook een flesje van 150+5 en ik zie wel hoeveel ze er van op drinkt. vaak is dat zo'n 140 cc totaal wat ze drinkt. ik geef me meisje trouwens altijd slapend de fles dus niet de luier verschonen maar gewoon uit bedje halen.. flesje in haar mondje stoppen en dan drinkt ze gewoon slapend. normaal kwam ze dan tussen 3 en 4 uur (ze laat 4 uur tussen de voedingen minimaal) maar zoals afgelopen nacht had ze om 23u haar laatste flesje gehad en kwam pas om 5u weer. en daarna om half 9. als je kindje er aan toe is zal ze vanzelf meer uurtjes tussen de voedingen laten. Loys drinkt overdag trouwens 120+4 en laat er 3,5 a 4 uurtjes tussen zitten.