Meer kindjes die "ziekig" zijn, spugen en slecht eten momenteel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lillibit, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mijn zoontje van twee maanden eet al drie dagen wisselend. Hij is wel heel vrolijk, daar is niks mis mee, maar dinsdag had hij na zijn fruit gespuugd. Daarna gng hij wel weer vrolijk verder spelen.
    S middags weigerde hij de fles, en het avondeten kwam er ook weer uit. De avondfles wel half op.
    Gister ging het eigenlijk goed, wiegerde de middagfles, at avondeten goed op, maar kostte vervolgens alles weer uit. De avondfles wel weer op.
    Vanmorgen ook de fles op, maar nu weigert hij zijn fruit en koekje weer.
    Hij zit wel gewoon vrolijk te eten.. wat dit nu weer is..
    Ik hoor wel dat er van alles heerst, partner heeft ook twee dagen ziek thuisgezeten...
    Zijn er meer kindjes die dit momenteel hebben?
    Heb geen zin om meteen naar de dokter te rennen omdat hij gewoon heel vrolijk is.....

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft het ook, spugen en diarree en niet eten en heel weinig drinken. Ik ben wel naar de huisarts geweest omdat ze al meer als 12 uur geen plasluier had, maar gisteravond begon ze weer te drinken gelukkig...

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier al 2x gehad. het schijnt te heersen. niets te ziek aan kind en ineens gooien ze alles eruit en daarna weer vrolijk verder spelen. flesje half, eten half en alles er weer uit.
    neefje had het ook. even wat minder eten, en alles eruit en weer verder spelen. en daarna nog een paar x.

4. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Mijn advies:
    Even langs de huisarts gaan en een potje vragen om de ontlasting in op te laten vangen. Er heerst momenteel een darmparasiet. De klachten hiervan zijn overgeven, vooral 's avonds en 's nachts. Weinig eetlast. Afwisselend diaree en wat vastere poep. Mijn dochter heeft nu voor de 2e maal deze parasiet en in mijn omgeving nog een boel kinderen meer. Je krijgt er antibiotica voor. Veel succes en beterschap ermee.

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het vanaf afgelopen zaterdag. Zaterdag kwam alles eruit. Zondag veel diarree,weinig eten en drinken. De diarree is gelukkig al een stuk minder,maar de melkflessen worden hier ook niet gedronken helaas. Alleen de papfles van de ochtend lust hij. Hopelijk komt de eetlust snel weer terug

6. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier op de opvang heeft het ook al geheerst, alle ukken op 2 na hebben het gehad.
    Oh en ik en vriendlief als laatste ook nog, het heerst behoorlijk;)

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, zo te lezen heerst er van alles! Ik en mijn vriend hadden het in de kerstvakantie al, vervolgens weer even beter en van de week zat mijn vriend zelfs ziek thuis! Nou, die is zolang iuk hem ken nog nooit een dag ziek thuisgebleven. Ook hij zei geen eetlust te hebben en constant het gevoel te moetenm kotsen. Maarja...bij hem maak ik me toch stukken minder zorgen dan bij mijn kleine uk! :)

Apart dat ik hier meer lees dat ze de melkfles laten staan maar de papfles wel eten....hier dus ook!

Ik heb net de dokter toch maar ff gebeld voor de zekerheid en die belt zo terug voor telefonisch overleg.

8. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fruit ging net wel goed,bijna heel potje. Boterham lukt niet denkik, ben benieuwd of ie straks wel melk wil. Wordt jouw zoontje nu ook weer snachts wakker van de dorst? De mijne wel en wil dan echt wat drinken

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ja, gister ging het fruit ook heel goed, heeft ie ook niet uitgespuugd. Maar net weigerde hij het dus na een hap! Brrod gaat er wat moeizamer dan normaal in, tot nu toe at hij wel maar bijvoorbeeld niet de korstjes terwijl hij die normaal wel zonder moeite eet. Weet nog niet wat hij straks gaat doen met zijn brood...

Nee, hij wordt niet wakker van de dorst, jou kindje wel dus? Drinkt ie dan ook veel?

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt dam een flesje heel verdund sap, water wiegert ie en melk willen we niet geven

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn dochtertje heeft voor de kerst 2dgn in het ziekenhuis hiermee gelegen omdat ze tegen uitdrogen aan zat. Uiteindelijk is ze er zelf weer bovenop gekomen voordat ze konden uitvinden wat er aan de hand was. Hier was het: ca 500ml per dag drinken (maximaal), vaker spugen en afwisselend diaree. Ze had weinig tot geen plasluiers. Ik hoorde gister van de ka dat het ziekenhuis vol lag met de feestdagen dus het heerst echt!

12. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    jep...hier nog een :(
    verder heel vrolijk maar wel slecht drinken en meer spugen...

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Mijn kleine man is ook sinds dinsdagavond ziek. Koorts, spugen en diarree. Gisterochtend zat hij om kwart voor 6 in bad, hele bed lag onder.
    Ik bied hem wat vaker een klein flesje aan en ORS. Verder wil hij niet iets anders eten of drinken.
    Net even gebeld met de ha, die belt vanmiddag terug. Gewoon even voor de zekerheid, als hij dit weekend blijft spugen.
    Gelukkig is hij al weer alert en speelt hij wat meer.

Wat geven jullie verder naast melk, wat zacht is voor het maagje?

14. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik dénk dat je z'n leeftijd niet goed hebt aangegeven? Anders zal hij wel ziek zijn van het fruit eten. ;)

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier nog 1tje die ziekies is, geenzin meer in brood, fruit en avondeten gaan er gelukkig nog wel in, wel slijm ophoesten. hoop dat ze snel beter zijn ;)

16. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag gaat het eindelijk beter met eten. Alleen nog een beetje diarree,maar ben al heel blij dat ie weer veel meer drinkt!

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Whaha, hoezo dom!!!:):) Je bent ook pas de eerste die het ziet volgens mij! En inderdaad, bij twee maanden zou hij goed ziek geworden zijn van het fruit hihi!

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hier gaat het gelukkig ook weer beter alleen was ik zelf goed ziek, dus snap nu precies wat de uk voelde toen hij niet lekker was...moest gister ook niet aan eten denken!:)
    Hij spuugt niet meer, eet al stukken beter en drinkt ook weer beter!
    Ik denk dat ik vanaf nu de middagfles maar ga laten, die gaat nog steeds niet van harte, dus denk dat hij daar gewoon geen behoefte meer aan heeft.

19. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik had het ook gezien maar was er al vanuit gegaan dat het een foutje was...:D zou wel erg dom zijn als je je kindje met die leeftijd fruit zou geven! ;)

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja! Donderdagavond nog met haar in t ziekenhuis gezeten. Maak me nu ook weer zorgen, hoewel de koorts iets minder is, drinkt ze bijna niet. Sinds gister al geen goede plasluiers gehad, wel poepluiers (2) Echt erg al die zieke kinderen!

Deel Deze Pagina