Ik ben op zoek naar andere moeders met een kleintje met koemelkallergie Ze verdenken Suzannah op koemelkallergie alleen zijn we vandaag bij de kinderarts geweest en we moeten het met de Pepti nog zeker 3 weken aankijken voor ze gaan aantonen dat de pepti wat doet en dan krijgen we ook pas een recept om het geld ook weer terug te krijgen. Suzannah de fles geven was echt een regelrecht drama! Vechten of haar leven er vanaf hing. Zo snel mogelijk haar fles leeg willen hebben en dan na de fles huilen en gewoon niet stil te krijgen. Nu ze de Pepti krijgt ligt ze er heel rustig bij en is ze heel rustig aan het drinken. Ook kreeg ze toen ze ongeveer een week of 5 was huid uitslag. Allemaal rode vlekjes en haar huid voelde heel bobbelig aan. Nu krijgt ze schilfertjes. Het begon rond haar ogen/wangen en neus en zit nu over haar hele gezicht, op en achter haar oren, haar hals voor en achter en loopt nu door over haar borstje ruggetje en haar schouders. De kinderarts zegt over de huiduitslag dat het ook baby acne kan zijn, maar dan zouden er wittekopjes op moeten zitten en dat heeft ze niet maar ze deed er voor nu niks mee. Wat waren de symptomen van jullie kleintjes? En als ze huiduitslag hadden hoe zag dit er dan uit? Omdat Suzannah heel onrustig is en voornamelijk snachts willen ze haar ook opnemen om ons rust te geven... Dat wil ik nu echt nog helemaal niet omdat ze al 3 weken met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis gelegen heeft. Maar zijn jullie kindjes opgenomen geweest? En zo ja, wat deden ze dan? Alleen verzorgen en opserveren of ook nog andere dingen? Onderzoeken naar allergieën bijvoorbeeld. Want als het geen koemelkallergie is dan kan het ook nog wat anders zijn.....toch? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik kan alleen niet heel veel reageren zoals jullie wel zullen begrijpen omdat Suzannah heel erg veel huild. Ze heeft namelijk ook nog Reflux en krijgt hiervoor Zantax maar dat doet nog niet heel erg veel na 3 dagen.
Je moet pepti inderdaad even de tijd geven. Meestal merk je wel al gelijk bij de 1e fles verschil. De uislag die jij beschrijft blijkt mij geen baby acne. Mijn zoontje kreeg alles pukkeltjes in zijn gezicht. Daar werd toen van gezegd dat het baby acne was. Echter het ging maar niet weg en met 8 weken werd er geconstateerd dat het eczeem was. Mijn dochter had wel babyacne en had inderdaad ook pukkeltjes met witte puntjes. Maar mijn dochter krijgt ook pukkeltjes en rode vlekjes, 1 vlekje zelfs met een wit omrande rand, van koemelk. Mijn beiden kids hadden reflux als gevolg van de koemelkallergie. De symptomen hier: Zoon: piepende / rochelende ademhaling tijdens en na de fles. Altijd verkouden. Heel onrustig met slapen. Fles moeilijk drinken, slecht leeg drinken, overstrekken. Gewoon erg onrustig met drinken. Diarree, erg stinkende ontlasting en windjes. Spugen Eczeem Dochter: spugen Ontroostbaar huilen de hele dag. Moeite met poepen. Dit kon ze wel dagelijks, maar ging moeizaam. Poepte niet in 1 x de luier vol, ging in etappes en deed haar ook pijn. Onrustig drinken en flessen slecht leeg drinken. Stinkende ontlasting en windjes. Verkouden, neus steeds dicht. Met drinken was het net een varkentje. Meest belangrijkste symptomen van koemelkallergie zijn maag / darm problemen en huidproblemen! Als jij niet wilt dat je kind een nacht wordt opgenomen dan zou ik dat niet doen. Het is puur voor jullie rust te gunnen, toch? Echt onderzoeken naar allergieën is op deze leeftijd niet mogelijk.
Oja, als je na 2 weken totaal geen verbetering ziet of niet volledig zou ik een sterkere voeding eissen. Na 2 weken moet je toch wel duidelijk resultaat hebben hoor!
@Antje: Bedankt voor je reactie!! Echt super uitgebreid Dat piepen en rochelen doet Suzannah ook, maar niet alleen tijdens de fles maar ook vaak in rust of als ze ligt te slapen. Ze is ook heel verkouden. Ook heeft ze dan diaree en de volgende luier is het weer net kauwgom...
Dat ontlasting wel eens varieerd is volgens mij wel vrij normaal. Dat is bij mijn dochter nu ook. De ene keer is het dun en de andere keer zalfachtig. Zag dat ik bij haar 2 symptomen vergeten was. Ik heb het even aangepast. Merk je al wat verschil nu met de pepti?
Ja met de pepti drinkt ze heel ontspannen. Dat was direct na de eerste fles zo. Bij de standaard voeding kon het haar niet snel genoeg gaan, net alsof haar leven ervanaf hing om die fles zo snel mogelijk leeg te krijgen. En dan ging ze ook al had ze de speen in haar mond dan ging ze nog zoeken naar de speen. Dat doet ze niet meer. Ook had ze haar handje bij haar gezichtje en dan heel gespannen. Nu heeft ze haar handjes lekker los hangen en ook geen gebalde vuistjes meer. Het leek mij allemaal duidelijk genoeg....... Als ze geen koemelkallergie had gehad dan had die Pepti geen verschil kunnen maken.....toch?
Heeft je dochter iets gekregen om het eczeem mee weg te smeren? Hormoonzalf ofzo? Want dan is het normaal dat het gaat schilferen als de eczeem weg trekt. Ben helaas zelf ervaringsdeskundige op het gebied van eczeem...
Ons zoontje heeft ook koemelkallergie gehad! Hij is er namelijk overheen gegroeid. Wij zijn toen ook met Pepti begonnen en dit hielp maar 1 dag. Hij huilde ineens veel minder en was gewoon rustiger. Maar de volgende dag was het weer het oude liedje, alleen iets minder heftig. Wij zijn toen over gegaan op Nutramigen op eigen initiatief, ivm met een kinderarts die erg moeilijk deed. Dit hielp ook iets beter, maar nog steeds erg onrustig. Toen is hij opgenomen en kreeg Neocate. Dit ging echt na bijna 2 weken super! De opname was alleen echt zinloos. Ze hebben totaal geen onderzoeken gedaan en dachten dat wij overspannen waren. Dit waren wij totaal niet, we wouden alleen mar dat ons kindje geholpen werd. Ik heb van deze opname dus ook grote spijt! Als ik er niet was hebben ze hem soms gewoon een uur laten huilen en dit wel op het observatie schema ingevuld! Ook had ons zoontje verborgen reflux. Hij kreeg hier eerst ook zantac voor, maar dat was niet genoeg. Uiteindelijk zat hij op 2x daags 10mg Losec....
@Djooys: Dat wat jij beschrijft daar ben ik ook bang voor bij een ziekenhuis opname en dan zou ik dus nog gestresder worden als nu. Ik heb het idee dat de Zantac ook niet voldoende is. Onze oudste dochter had Omerprazol 2x daags 10mg en 3x3ml motilium en toen pas werd de reflux iets beter. En ook hadden we in een fles van 200ml 6scheppen Nutriton, toen pas werd het dragelijk voor haar. Bij Suzannah hebben we nog een ander probleempje......dat ze heel snel uitgeput is en dan niet meer kan/wil drinken. Hierdoor komt ze nu al een paar dgn net aan haar minimale inname en dat vind ik niet fijn. Zeker omdat ze al niet zo fors is. Ik hoop dat het consultatiebureau ook wat kan betekenen voor ons in onze strijd tegen koemelkallergie en de Reflux
Sloppy nu niet echt tijd om te reageren, maar Timme heeft ook koemelkallergie. Hij moest alleen meteen op nutramigen en moet zeggen dat de reflux nu samen met nutriton echt voor een hele tevreden baby heeft gezorgd. Reageer morgen even uitgebreid
Nee niks gekregen voor de eczeem want volgens de KA is het baby acne.... Dat geloof ik dus niet omdat dat niet gaat schilferen.
Hier helaas alles behalve een tevreden baby...... Ja nu op dit moment Ze slaapt al vanaf 18.30 en ik wacht tot ze uit zichzelf wakker word voor een volgende voeding. Ben bang dat het 5uur is dat ze weer wil hebben...... Dus ik ga zo op de bank slapen....hihi
Ja, als ze het alleen maar doen om jullie zogenaamd te ontlasten en geen onderzoeken gaan doen, dan zou ik het dus absoluut niet doen. Wat heb ik een spijt van die opname... Ze verplichte ons een soort om niet te blijven slapen, maar thuis uit te rusten. Dat heb ik de eerste 2 nachten gepikt en daarna dacht ik: Ja dag! Het is ons kind en ik wil bij hem zijn! Wij zijn helemaal niet overspannen! Ze dachten gewoon dat het aan ons lag! Dus heb ik de rest van de week daar geslapen. Ze zouden hem eerst 2 dagen observeren en daarna verder gaan kijken. Uiteindelijk hebben ze dus helemaal niks gedaan en mochten we na een week naar huis. Hij werd daar dus gewoon als huilbaby gezien, met overspannen ouders... Na deze opname zijn wij onmiddelijk over gestapt op een andere KA. Wij kregen toen gelijk Neocate en 2x daags Losec(=Omeprazol) en toen ging het dus een stuk beter. Ons zoontje had trouwens ook bij Pepti en Nutramigen dat hij te uitgeput was om te drinken. Dit kwam waarschijnlijk door de pijn. Bij de Neocate was dit al gauw over en dronk hij netjes zijn flesjes leeg! Oja, ons zoontje had ook pukkels wat heel erg op babyacne leek, maar deze gingen dus mooi weg toen hij aan de Neocate ging! Laat je niet teveel wijs maken hoor! Luister naar je gevoel en vecht als een leeuwin voor je kind! Dat is wat ik geleerd heb van die eerste maanden!
Ik denk dat de kans heel waarschijnlijk is dat je kind een koemelkallergie heeft. Ik herken namelijk precies je verhaal. Onze dochter heeft ook verborgen reflux gehad wat werd veroorzaakt door een koemelkallergie . Ze huilde erg veel, met name als ze plat lag maar ook na een fles end. Ze heeft zooooveel gehuild die eerste weken. Eerst kregen we zantac en later losec tegen de reflux maar ze bleef huilen. Vervolgens wou ik op eigen houtje beginnen met de Pepti maar dat wou ze niet hebben vanwege de smaak en toen heb ik bij de ha gezegd dat ik andere voeding wou proberen, namelijk de friso allergy care. We waren al wel in behandeling bij de kinderarts, maar hij wist niet dat ik op eigen houtje hier ook mee was begonnen. Het duurt gewoon heel lang voordat je contact hebt met een arts dus ik heb gewoon tegen de ha gezegd dat de ka het goed vond. En toen kreeg ik een pak mee. Vervolgens tegen de kinderarts gezegd en die moest lachen en was ook erg blij dat het werkte. We hebben echt een ander kind nu. Heerlijk Maar goed niet iedereen heeft zo'n meewerkende kinderarts natuurlijk. Wat ik heb geleerd is dat je echt keihard moet vechten voor je kind, omdat artsen snel iets hebben van huilen hoort erbij end. En sja dan moet je maar doorbijten en assertief zijn. Ik heb een paar keer heel duidelijk moeten zijn en ik voelde me soms wel een drammerige moeder, maar ik heb het wel voor elkaar gekregen. Jij en je man zijn de enige die voor je kindje kunnen opkomen, ze kunnen dat zelf nog niet. En als jij denkt dat ze je kind alleen willen opnemen voor jullie en je wil dat niet, dan moet je dat echt niet doen. Ik zou nog heel even de pepti aankijken en anders afdwingen dat je friso allergy care of nutramigen (hetzelfde, allebei sterker als pepti) kan uitproberen. Sterkte!
Sloppy zou mijn verhaal nog doen. Timme was altijd een vrolijke baby die heel tevreden was. Je weet hij heeft eerst ook 2 en halve week in het ziekenhuis gelegen vanwege prematuur. Daarna heeft hij nog t/m 6 weken borstvoeding gehad, ik had toen niet meer genoeg en overgestapt op flesvoeding. Helaas waren ze in het ziekenhuis vergeten dat hij HA voeding had moeten hebben, dus moesten we over op de gewone voeding. Dit ging allemaal heel goed tot 5 weken geleden, steeds meer huilen (krijsen) wilde niet meer plat liggen. We wisten al dat hij reflux had (moesten hem sowieso minimaal 3x per dag opnieuw kleden+ ons zelf), maar dat werd ook steeds erger. Eerst overlegd met CB, die vonden hem ook achteruit gaan (ga elke week wegen) en herkende hem ook niet echt meer. Moest van hun contact opnemen met KA, deze dacht eerst hij zal wel een virusje hebben, kijk het even aan. (we waren net een paar dagen daarvoor bij de ka geweest vandaar) Maar het krijsen en niet willen liggen werd steeds erger, ook wilde meneer niet meer poepen en dronk steeds slechter, had alleen nog maar vuistjes (helemaal wit geknepen) en hij was gewoon niet vrolijk meer, op een gegeven moment helemaal niets meer. Heb toen zelf de KA gebeld. Ik was radeloos. (zit trouwens 1 1/2 week tussen) Van hem moest ik meteen de volgende dag komen. Ik daarnaar toe, Timme was in een week maar 50gr aangekomen en was in ruim een maand niet meer gegroeid in lengte, maar ook niet in hoofdomtrek. Tevens had Timme toen al 3 dagen nog maar 60cc per dag gedronken. Dit alles was voor de KA duidelijk genoeg en heb meteen Nutramigen meegekregen, ging hij die dag niet drinken, moest ik meteen weer bellen want dan werd hij opgenomen de KA vond hem namelijk te ziek al. Eigenlijk wilde hij hem al liever opnemen, maar wilde het eerst zelf proberen. De eerste fles met nutramigen wat een verademing, heel ander kind en nu 2 weken later echt super. Hij is eindelijk begonnen met lachen en is in een week ruim 3 cm gegroeid en in 2 weken 500gr aangekomen. Wel heb ik hem eerst 1 week alleen nutramigen gegeven en nu sinds een week nutriton erbij op 150cc 3 schepjes en hij spuugt helemaal niet meer. Pukkeltjes heeft hij soms, maar niet zoals jij omschrijft, anders een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog via de KA Succes meid en hoop dat die 3 weken snel voorbij zijn. Wij kregen 2 weken terug te horen, eerst 5 weken dit, kijken of het beter gaat. Gaat het niet eerder terug, want dan gingen ze direct verder kijken. Ook krijg ik nu alles al vergoed, voorzover ik weet.
Oja de ka wilde nog geen medicijnen voor de refluc geven omdat uit studies was gebleken dat het niet zou werken. Maar hij zij al uit de praktijk blijkt anders. Maar eerst dit proberen, gaf liever kleine kindjes nog geen medicijnen.
@ZJ: wat een verhaal zeg! Suzannah eet wel wat minder maar nog wel voldoende. Ze groeit ook goed, maar ik merk wel dat ze elke dag een beetje minder tot zich neemt. En dat van die medicijnen vertelde mijn KA ook, en ik heb ook echt het idee dat de nutriton en de zantac niks doen.. hier lijkt de zantac niet veel uit te halen. Suzannah huild nog steeds na elke fles en het gaat goed zolang ik haar onhoog hou maar als ik haar neer leg gaat ze huilen. Af en toe krijst ze maar ik heb het idee dat het huilen alleen al heel veel energie kost. Ze gaat ook minder drinken......daar waar ze toen ze 4wkn oud was met gemak 700ml dronk zitten we nu aan de 600ml. Nog niet extreem hoor maar je ziet wel heel veel verschil. De eerste wkn thuis was ze heel rustig en een echte slaap kop. Alleen de nachten verliepen moeizaam maar dat kwam omdat ze nog om de 4 á 5 uur voor de voeding kwam. Ik kan zeggen dat ik er heel verdrietig van word om haar zo te zien lijden......je kan niks doen. Maar we moeten een lange adem hebben en de pepti wel even de kans moeten geven om z'n werk te doen. Inmiddels heb ik van mijn schoonzus begrepen, zij woond samen met mijn broer in amerika, dat hun dochter ook een lichte koemelkallergie heeft gehad. Zij kreeg borstvoeding en mijn schoonzus vermeide alle melk producten en toen ging het direct veel beter...... Hopelijk neemt de kinderarts het allemaal serieuser als ze hoort dat het wel in de familie voorkomt! Vonden jullie het ook zo erg om je kindje te zien leiden en je helemaal niks anders kan doen als wachten en hopen dat het snel beter met ze gaat?
Hoi, Hier een dochter met reflux en koemelkallergie. Wij hebben wel opnamens gehad; de eerste 2 weken op de neo, waar ze erachter kwamen dat ze reflux heeft en met 8 weken is ze 5 dagen opgenomen geweest om de motilium af te bouwen aan de monitor. Dochter huilde ook uren uren op een dag. Toen ze 6 weken was via de ha nutramigen voorgeschreven gekregen omdat de ka niets deed. Het huilen werd toen wel minder. De opname met 8 weken vond ik toen wel erg prettig. Ze huilde zo ontzettend, wisten ook echt niet meer wat te doen. Zij hebben toen geholpen met een ritme, geholpen met inbakeren, via logopedie ook adviezen gekregen, fysio kwam erbij en voor mijzelf maatschappelijk werk. Eenmaal thuis was het een heel ander kind met een ritme. Wij kregen wel gelijk een machtiging voor de nutramigen. Inmiddels hebben we een andere kinderarts en zij vind het niet aangetoond dat ze koemelkallergie heeft. Nu hebben we al een keer moeten mengen met ha voeding maar nu over 5 weken een belafspraak en dan overleggen over een provoatietest, evt in het zhuis om zeker te weten of ze wel of geen koemelkallergie heeft. Symptomen: Huilen Onrust Gebalde vuistjes Slecht slapen Krampen Dochter geen uitslag, wel soms dunne luiers. Heel veel sterkte want het is echt zwaar en moeilijk. Mocht er een opname komen, kijk dan goed naar waarom er een opname komt. Een opname voor het huilen of een opname ter observatie. Een baby wordt niet geboren als huilbaby... er is een oorzaak. Liefs
@siepie: Met de opname heb ik gewoon heel veel moeite omdat ze al 3wkn in het ziekenhuis gelegen heeft. Toen kon ik niet bij haar blijven omdat na een week ziekenhuis (3dgn voor de bevalling al opgenomen) mijn andere dochter heel veel zorg nodig had. Ik wil het liefst zelf voor haar zorgen, hoe moeilijk het soms ook is. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat een huil baby niet geboren word, het heeft een oorzaak dat huilen! Bij ons hebben ze nu tot 2keer in een hele korte periode gezien hoe er het is en hoe gespannen ze in haar vel zit. Maar ook dat ze kan ontspannen en dat ze naar naar zoekt......die ontspanning. Ik denk ook wel dat als we na 2wkn aangeven dat het niet verbeterd ze wel wat zullen doen maar het lijkt zo vrezelijk lang......nog 2wkn. Ik ga nu maar mijn bedje opzoeken en morgen weer met frisse moed mijn meiden verzorgen Mijn oudste is morgen ook thuis en het is de eerste dag in 2wkn tijd dat ik geen hulp krijg........