Dreumes steeds weer verkouden/grieperig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cupcakes, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Thijs is nu alweer ziek. Het lijkt de laatste tijd of hij elke week wel verkouden of grieperig is.

Vannacht was hij aan het spoken en leek ergens pijn te hebben, na een paracetamolzetpil ging hij wel slapen. Maar hij werd om 5 uur weer wakker. Toen bij ons in bed gelegd, hij voelde heel warm aan. Hij ligt nu nog steeds te slapen in ons bed. Hij is ook erg verkouden.

Vorige week zondag had hij ook ineens koorts. En die week daarvoor heb ik hem moeten ophalen bij het KDV. Hij is ook steeds verkouden, gaat vaak een beetje weg en komt dan weer volop terug.

Ik wordt er ondertussen een beetje moe van. Ik vind het zo zielig dat ie steeds ziek is. Herkent iemand dit en wat hebben jullie ermee gedaan?

Naar de huisarts vind ik niet erg zinvol, vroeger ging ik regelmatig met Rick en ik kreeg elke keer als antwoord dat het gewoon verkoudheid is en vanzelf wel overgaat.

Ik heb nu Caltrivat tabletjes gekocht om de weerstand te verhogen. Maar vind het lastig om die 3x per dag te geven omdat het een half uur voor of na de maaltijd moet.

Wie kan me goede tips geven?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Eet hij nog goed, heeft hij een zere keel of pijnlijke oren.

Kylian heeft dit vorig jaar gehad, van oktober tot december hebben we lopen klungelen met hem.
    Uiteindelijk toch naar de dokter geweest en toen kregen we antibiotica mee omdat zijn amandelen ontstoken waren.
    Helaas hielp dit niet en in februari zijn zijn neus en keel amandelen verwijderd en sindsdien is hij nog niet weer ziek geweest.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het is wel een fase waar veel kleine kinderen doorheen gaan, zeker als ze naar de opvang gaan. Mijn zoontje heeft het ook afgelopen winter gehad. Een paar maanden lang had ie om de haverklap koorts (vanwege een flinke verkoudheid meestal). Opeens was het over en sindsdien is ie niet meer ziek geweest. Nu dus alweer een paar maanden geleden.

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tygo is ook vaak ziek en verkouden, zo is er niks aan de hand en zo schiet zijn temp. weer omhoog. Ik geef extra multi vit. voor extra weerstand maar het helpt nog niet (ik geef het nu 2 maanden va 1 jaar) Nu is hij heel erg ziek 40 graden koorts en alleen maar huilen en slapen.. Ik bereid me maar voor dat dit deze winter veel gaat voorkomen helaas..

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik weet dat Rick ook veel verkouden was, ging ook naar het KDV dus daar pikken ze wel alles op. Maar ik dacht eigenlijk dat het bij hem minder werd na z'n eerste jaar.
    Maar Thijs blijft maar klungelen. Hij heeft vandaag wel megaveel geslapen (normaal 7 uur wakker - 's middag 2 a 2,5 uur - s avonds 7 uur erin.) Vanochtend was ie om half 10 pas wakker en om 13.00 lag ie er weer in, en werd pas om 16.30 uur wakker!

Hij voelde wel erg warm aan maar heb het niet opgemeten. Gelukkig was de koorts net weg toen ik hem naar bed bracht (37.0!)

Rick heeft heel vaak ontstoken en/of dikke amandelen maar daar doen ze eigenlijk niks aan, pas als hij er echt heel vaak zo erg last van heeft dat ie niet eet. Ook krijgt hij geen antibicotica ervoor omdat dat meestal toch niet echt helpt.

Thijs heeft volgens mij geen ontstoken amandelen hij eet en drinkt gewoon goed. Ook lijkt hij geen last van z'n oren te hebben. Alleen hoesten en een flinke verkoudheid.

Deel Deze Pagina