De kleine wordt 'gedumpt' niet omdat het beter is voor haar, maar omdat jullie als ouders graag naar legoland willen. Als jullie echt aan jullie meisje zouden denken en zij niet tegen vakanties kan oid dan plan je dat dus toch gewoon niet?
Ja, omdat er ook nog een ander kindje is waaraan gedacht wordt! Voor wie het ontzettend leuk is om dat mee te maken en te zien. En natuurlijk, dat is voor jezelf als ouder ook weer erg leuk!
Hoi hoi, Ik kan me best goed voorstellen dat je je jongste dochter bij oma laat logeren, als je uit ervaring weet dat zij zo'n reis niet prettig vindt. Ik vind dat absoluut niet 'dumpen bij oma" of zoiets. Ik heb vroeger, ook als kleintje, regelmatig bij oma en opa gelogeerd en daar altijd van genoten; allemaal leuke dingen doen en genieten van de aandacht. En volgens mij voor opa en oma ook superleuk. En zo kan je oudste even een paar dagen helemaal genieten van legoland, wat zij waarschijnlijk super vindt. Wees niet te hard voor jezelf; je bent een prima moeder als ze meegaat en even zo prima als ze logeert bij oma! Succes met jullie beslissing, Josie
onze dochter is nu 2,5 maand, en wij willen in oktober ook naar Disney.. en zij gaat dan lekker mee. Maar het hangt ook heel erg van het kindje af. Onze dochter vind het heerlijk als het druk om haar heen is, ze lacht en vind alles leuk. En slapen in de buggy gaat al gewoon goed. We hebben een buggy die helemaal naar achter kan waar kindjes al vanaf de geboort in kunnen... We zijn al vaak met haar hele dagen op stap geweest, en nooit problemen gehad. De voedingen onderweg gaat prima, en slapen doet ze ook goed. Dus wij gaan het proberen in oktober. We gaan dan 5 dagen naar disneyland Parijs. Mijn man en ik kennen allebei het park al (ik ga er nu voor de 6e keer heen), dus we kunnen lekker rustig aan doen op haar tempo. En disney is heel erg kindervriendelijk. Ik denk dat dat bij legoland ook wel zo is (aangezien het toch op kinderen gericht is). Als je je erg goed bij voelt, zou ik het toch proberen... Als je terug komt natuurlijk wel de dagen daarna niets plannen zodat je meisje flink kan bijslapen en weer even wennen aan een normaal ritme ed...
Wij zijn van de zomer ook lekker met ze 2tjes op vakantie geweest naar Kreta, je voelt je heel schuldig en ook ik heb getwijfeld, maar ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt als je alleen de oudste meeneemt. Toen we terug kwamen was het voor de kleine (toen 7 maanden ong.) alsof we nooit weg waren geweest! Zo bizar, hij was gewoon een 'dagje' bij oma blijven slapen voor zijn gevoel, en wij waren heerlijk een weekje weg geweest! Het is helemaal niet dumpen bij oma, maar je dochter lekker een verwenweekje geven! Kom op, jullie hebben het super in legoland en je dochtertje heeft een heerlijke tijd bij oma! Ook papa's en mama's hebben tijd voor zichzelf nodig en je kan je niet in 4en delen. Wat heeft ze eraan om de hele dag op de kamer te zitten met jouw? Wat heb jij er aan? En hoeveel plezier zal oma wel niet hebben om er een weekje van te mogen genieten?
Het gaat toch helemaal niet om het moeten zeulen, het gaat erom dat jongste dochter het niet leuk zal vinden. En kindjes het niet leuk vinden in de buggy, maar wel al kunnen lopen, kunnen zich vaak een stuk beter vermaken dan kindjes die nog niet kunnen lopen. Dus zo gek is die gedachtengang niet. Maakt niet veel uit wat voor buggy je hebt hoor, als een kindje het niet leuk vindt, vindt het het niet leuk. En ik weet niet hoe het met andere kindjes zit, maar Eva slaapt al een tijdje niet meer in de buggy. Als ze moe is en je legt haar plat gaat ze alleen maar hard huilen. En ik snap ook wel dat de vakantie eerder is gepland en dat je ervan uit gaat dat het wel goed zal gaan straks, je kan van tevoren niet weten hoe je kindje dan zal zijn. Maar ik zou van tevoren niet zo'n vakantie boeken, maar goed, daar heeft TO niets aan nu...
Ja, dat snap ik ook wel, maar blijf toch bij mijn standpunt. Ik zou iets uitzoeken wat voor elk gezinslid leuk is en persoonlijk niet zonder mijn kind op vakantie gaan. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij.
Ik weet niet hoor, maar lezen jullie wel wat TS geschreven heeft?!? Zij noemt uitdrukkelijk dat deze vakantie gepland was VOORDAT ze wisten dat dit met hun jongste niet zo leuk zou zijn... en dat de vakantie nou eenmaal niet meer geannuleerd of omgeboekt kan... Wat nou dat het dan EGOISTISCH zou zijn om dat jongste kindje mee te nemen? Het is dan toch, als je VOORAF al weet dat je kind het niet leuk gaat vinden, toch RAAR als je je kind dan koste wat kost maar mee gaat slepen? TS vraagt overigens helemaal niet om meningen in deze, maar om tips over wat wel en niet handig is... Zit elkaar toch niet zo ontzettend de grond in te boren zeg! Wat zijn vrouwen daar toch elke keer goed in... pfff.
@rozemarijke: ze vraagt in haar allereerste post wat wij zouden doen. Daar geef ik antwoord op en mijn antwoord onderbouw ik met mijn mening, lijkt me niet ongepast in dit geval. Ze vraagt het toch zelf?
Je mening geven of een ander veroordelen zijn twee verschillende dingen... Ik weet niet hoe jij persoonlijk het verwoord had, ook niet zoveel zin om dat nou weer op te gaan zoeken, maar het ging mij om die meiden die vergelijkingen aan het trekken waren als: alsof het een hond is die je thuislaat... en aanverwante opmerkingen... Wie de schoen past, trekke hem aan, zou ik zeggen...
ik zou gewoon gaan en die dag zelf (dat je dus naar het park zelf gaat) met haar thuisblijven (en dan mijn man met de oudste naar dat park laten gaan en bij meerdere dagen wissel je) een vakantie zonder een van mijn kids is geen echte vakantie en zou ik nooit doen.. Je kan idd niet alles van te voren weten maar je kan er NU wel rekening mee houden en ik vind 5 dagen haar bij iemand anders laten logeren en alleen weggaan voor mij geen optie. Ik ga geeneens naar restaurants, avondjes uit e.d. of ik moet weg kunnen nadat onze kleine slaapt en opa of oma komt bij ONS thuis oppassen. Maar wat ze zeggen goede platte wandelwagen en ze kan toch inmiddels al een beetje lopen, ze is toch over een jaar ergens? kan je ze af en toe lekker effe eruit met wat drinken of eten, je neemt gewoon wat meer pauzes zeg maar. nee ik ging liever niet als zonder een van mijn kids, we horen gewoon bijelkaar als gezin zijnde...
Ik zou dan helemaal niet mee op vakantie gaan, maar een vakantie boeken waar mijn kindje ook wat aan heeft. Je bent een gezinnetje en een week vakantie met je kinderen moet juist dolle pret zijn. Niet alleen voor de oudste, maar ook voor de jongste. En anders lekker thuis blijven en dingen doe die beide kinderen erg leuk vinden. Zoals een dagje naar de dierentuin. Dan heb je er zelf ook veel meer aan.
pffff.... ik vindt wel dat iedereen zijn mening moet kunnen geven hier, wel op een normale manier dan he. Ik zou mijn kleintje ook gewoon meenemen maar dan hebben wij ook pas onze eerste en geen ervaring met op vakantie gaan. Tja ik denk dat alleen jij kunt kiezen wat je doet, het ligt aan je kindje en aan wat jij wilt, ik vindt zoiets altijd moeilijk te beantwoorden omdat er zoveel factoren meespelen. Maar als je zo twijfelt neem haar dan liever mee. Zometeen voel je je de hele vakantie slecht omdat je haar hebt achtergelaten, dan heb ik liever de 'last" van het meenemen. En dames waardeer eens iedereen zijn eigen mening, reageren oke maar wordt niet meteen zo negatief! Succes met je beslissing!
Nou vraag ik me af he..als je je kind nou niet mee wil hebben omdat je zelf een paar dagen vakantie wil met overdag strand hangen en 's nachts stappen als een beest of bergbeklimmen oid .. ben je dan in jullie ogen een waardeloze moeder?
ha ha ha, nee hoor, in mijn ogen wordt je kind er absoluut niet slechter van om af en toe eens te logeren bij bijv oma en opa. En soms is het voor jezelf en je partner hartstikke goed om eens samen iets te ondernemen. Ik vind dat iedereen dat helemaal voor zichzelf moet kunnen beslissen en ik vind niet dat een ander je daarom mag veroordelen tot een slechte moeder. Daar mag een ander in mijn ogen helemaal niet over oordelen. Groetjes, Josie
Nee, je bent geen slechte moeder als je eens een vakantie plant en je kind daar niet mee naartoe neemt... Je bent een slechte moeder als je stelselmatig je eigen behoeften boven die van je kind plaatst. Ik vind de vraag van TS dus bijv. getuigen van het feit dat zij een goede moeder is, omdat ze overweegt om haar kind niet mee te nemen, ondanks dat zij dat een vreselijke gedachte vindt, (zoals ze zelf schrijft). Als je ALLEEN maar vakanties zou boeken die je zelf leuk vindt en nooit iets leuks gaat ondernemen met je kind, dan stel je volgens mij niet helemaal de juiste prioriteiten... Maar af en toe even tijd voor jezelf, of voor jou en 1 van je andere kids, lijkt mij prima moederschap. En idd, ieder z'n mening, een ander mag best vinden dat je je kind wel mee moet nemen, daar vraagt TS ook naar, maar breng het dan als wat jij zou doen, zonder TS te veroordelen omdat zij OVERWEEGT dit niet te doen...
@ Rozemarijke: TS weet nog helemaal niet of haar dochter het leuk gaat vinden of niet, zoals jij schrijft. TS schreef dat ze niet weet hoe het zal gaan. Logisch, want dat kán ze ook niet weten. Ze zei al, dat als ze in een glazen bol kon kijken, dat ze dat zou doen. Wij hadden ook te maken met een kindje dat standaard de eerste 3x dat wij met hem weggingen, een drama maakte. janken, janken, janken. Avonden achter elkaar.... De vierde keer hadden wij ons er al helemaal op ingesteld. De avonden zouden zoals eerdere keren drama worden. Om dat te beperken deden we het volgende: - Een week van tevoren laten spelen in het campingbedje in de woonkamer. - Later laten wennen aan het slapen in het campingbedje in zijn kamertje. - Boekje/ folders besteld van ons vakantieverblijf en deze uitvoerig bekekenm laten zien en over verteld. Plaatjes aanwijzen en vertellen wat we daar gaan doen en wat er is, enzo. - In de auto nogmaals herhalen en laten zien. "Hier gaan we nu naartoe". - Bij aankomst niet eerst uitgepakt, maar eerst samen door het huisje gelopen en een tijdje gespeeld en gek gedaan in de kamers. Het huisje daardoor 'leuk' gemaakt, zeg maar. Ook hebben we verteld waar hij zou gaan slapen, enzo. Kortom: een week van voorbereiden en voorkauwen. Resultaat: fantastisch! Hij is zonder geluid gaan slapen! Iets dat we nooit hadden verwacht! Daarom zou ik ervoor kiezen om je kindje mee te nemen. Je weet maar nooit en ze hoort er toch bij. Hopelijk heb je iets aan mijn tips.
Jonge jonge.. wat hebben we weer een geweldig wederzijds respect voor elkaar, moet dat nou altijd zo cru omdat jullie het er niet mee eens zijn? Kind "dumpen", kom op hey! TS: doe waar jij en je man (want je beslist natuurlijk niet alleen) je goed bij voelen, of je haar nu meeneemt of bij oma laat... Het komt echt wel goed, geniet van je vakantie!
In oktober zijn we met Jesse naar Slowakije geweest, hij was toen acht maand. We zijn anderhalve dag onderweg geweest en halverwege een overnachting gedaan. En het ging geweldig! Volgende maand gaan we naar Hongarije, Jesse is dan 14 maand, maar we zien het weer helemaal zitten. Persoonlijk zou ik geen week van m'n kleine kerel vandaan willen zijn, maar dat is voor iedereen weer anders. Dus doe gewoon wat jezelf het beste lijkt.
Jeetje, ik kijk nu net weer of er nog reacties zijn en vind het jammer om te lezen dat er een aantal zijn die het nodig vinden om zo heftig te reageren. Ik zit het met verbazing te lezen. Maar goed, ieder zijn manier van uiten denk ik dan maar. Ondertussen zijn we eruit. We laten haar toch naar oma gaan. Oma is namelijk helemaal gek op haar kleinkind en Kim is gek op haar. Oma woont wat verder weg. Dus voor haar en voor de kleine is het echt quality time samen. Toen we alleen nog de oudste hadden gingen we elk weekend leuke dingen doen (dierentuin, pretpark, strand, wat dan ook) en die heeft nu ook een hele winter thuis gezeten bij wijze van spreken omdat de kleine veel sliep enzo. Dus we vinden ook wel dat zij een paar leuke dagen verdient. En mijn vriend en ik zijn erover uit dat we haar niet alleen maar willen meenemen omdat wij dat zelf prettiger vinden. We willen haar geen stressweek bezorgen, want dat wordt het voor haar. Inderdaad zoals iemand anders al schreef, iedereen happy als we het zo doen. Bedankt voor de reacties!