Ik heb een probleempje en wil ff kijken hoe anderen daar mee omgaan... De poepluiers van mijn dochter stinken enorm, die wil ik niet in mijn keukenvuilnisbak hebben. Ook in de luieremmer (zo een diaper champ maar dat houdt dus echt geen geur tegen) vind ik het niet lekker. Dus ik doe ze in een plastic zakje en die doe ik dan direct in de container. De container staat voor ons huis. Probleem is dat er van die vieze dikke strontvliegen op de luiers afkomen (ook al zitten ze in dat plastic zakje) en dat die vliegen ook naar binnen komen als ik mijn raam of voordeur open doe. En die vieze vliegen wil ik niet binnen hebben. De container ergens anders zetten kan eigelijk niet. En mijn raam en deur niet meer open doen lijkt me ook niks Dus hoe doen jullie dat?
Hier doe ik het hetzelfde als jij. Maar misschien helpen geurzakjes? Hosten bijna niets bij de wibra bijvoorbeeld.
ieuwww debby herkenbaar!!! ik doe t ook in zakje en meteen in container en in die container leven dikke vliegen gelukkig is mijn oprit groot en komen ze niet binnen
ik gooi ook altijd de luiers in een plastic zak en dan in de container. De container van ons staat achter in de tuin, maar er zitten eigenlijk maar weinig vliegen bij de container. Dus dat probleem heb ik niet. Ik ben bang dat ze ook op andere dingen af komen die je in de kliko gooit. Als je zeker weet dat het op de luiers is dan misschien van die geparfumeerde zakjes kopen?
Hier ook hetzelfde... Onze containers zitten in zo'n houten kast, dat scheelt wel vind ik. In ieder geval geen last van dikke vliegen in huis! Zou inderdaad die geurzakjes van de wibra eens proberen, wie weet helpt het..
zonder al teveel details maar regelmatig kan k de ontlasting van mn oudste zou uit de luier in het toilet gooien.......scheelt stank!
Mirell jij hebt dat probleem niet meer met je super stoere zindelijke dochter andere dingen in de container... sja verder gaan er alleen dichte vuilniszakken in... geurzakjes: ik ga het proberen! en zo een houten kast is ook nog een oplossing... het is gewoon mega irritant, kan elke dag wel op vliegenjacht...
Mijn schoonvader vertelde laatst dat ze spray verkopen die je op de rand van de container kan sprayen. Maar weet ff niet meer waar. Misschien bij een Boerenbond ofzo? Ook vertelde hij dat je als tijdelijke oplossing wat chloor op de rand kan doen.
Ik doe het ook altijd in een geurzakje en dan gelijk in de container, maar helaas zitten er op dit moment heel veel maden in de container. Gatver!! Ik heb gelezen dat het helpt tegen maden (en dus vliegen) om op de bodem van de container kranten te leggen en wat bleekwater te spuiten. Ze schijnen niet van die geur te houden. Dus misschien dat je het op die manier kunt doen?
Hier gewoon in de container. Geparfumeerde luierzakjes van de Action,en ik heb nooit last van die vliegen!
Hier gaan poepluiers in de container. Die staat bij de schuur en hoewel er wel het 1 en ander aan insecten rondhangt, valt het me nogal mee, eigenlijk. Ik doe de luiers niet eens in een zakje ofzo; gaan er gewoon zo in.
Hier in een luierzakje en dan gewoon in de vuilnisbak binnen. Gaat prima, geen last van luchtjes en er gaat regelmatig genoeg een nieuwe vuilniszak in.
Hahaha, die vliegen, heel herkenbaar! Ik doe alle luiers in een luierzakje en de luieremmer wordt elke dag geleegd. NooNooman is er iets lakser in en wil nog weleens 'vergeten' een luierzakje te gebruiken. I.v.m. vandalisme hadden wij onze containers in de schuur staan, en dat ging eigenlijk heel goed tot de warme dagen kwamen. Elke keer als ik de schuurdeur open deed kwam er een enorme zwerm dikke strontvliegen uitgevlogen en daarna kon ik pas naar binnen. En dat echt zo 3 á 4 keer per dag. Ik heb NooNooman een schop onder de kont gegeven, die gebruikt nu iets vaker een luierzakje, en de containers zijn toch maar weer naar de oprit verplaatst
Ik pak een pedaalemmer zak knoop 'm dicht bij de luier, en sla er met de rest van de zak nog een keer omheen, als het ware een dubbele zak ruik je bijna niet! meteen de vuilnisemmer in hoppa!
Zoo herkenbaar! Hier ook maden en strontvliegen. Wordt er gek van! Wij doen de luiers ook in een geurzakje van de action. Werkt totaal niet tegen vliegen! Dus lees mee tot de ultieme oplossing
Hier de poepluiers in pedaalemmerzakjes in de kliko en geen vliegen. Gooi je plasluiers wel zo weg? De ochtendluiers doe ik ook in een zakje, die stinken ook.
thnx voor de tips! flutter de plasluiers gaan in de luier emma (diaper champ) en die houdt toch wel wat geur tegen. Ik weet niet meer wie het was met de diaper champ maar hier werkt dat echt niet met poepluiers. Hele kamertje van mijn zoontje ruikt dan muf. Ik ruik het ook direct als mijn man "per ongeluk" een poepluier (weliswaar met zakje) in de diaper champ heeft gedaan.
ik doe er een boterham zakje omheen dichtknopen en in de kliko buiten. ik heb geen luieremmer ofzo. we gooien ze gewoon meteen in de kliko en plas in de keukenbak die elke avond leeg gemaakt wordt. en in dezelfde kliko verdwijnt.nooit problemo's verder hier hoor.