Casper is nu 1 week en 6 dagen oud en krijgt fv. Nu heeft hij vanaf de geboorte (eigenlijk ook al tijdens de zwangerschap) vaak de hik. Hij heeft de neiging erg gulzig te drinken, verslikken doet hij zelden maar vaak 5 min na de fles begint de hik. zo zielig Iemand ideeën hoe we dit kunnen stoppen????
Laten schrikken. geintje natuurlijk. Mijn zoontje heeft ook altijd ontzettend vaak de hik gehad. Ineens was het weg en nu nog heel af en toe. Hoelang doet hij over een flesje? Misschien is een ander flesje proberen.
anders flesje of andere speen...met een kleiner gaatje...zodat hij rustiger kan drinekn en de melk niet zo in zn mondje stroomt...
we hebben inmiddels al een speentje met het kleinste gaatje volgens mij (difrax, small, kers) maar tegen de hik lijkt het niet te helpen
mss kleinere btj per x geven? even tussendoor fles eruit,...laten bijkomen, goed en rustig op adem laten komen...(ikd nek even mee
Hoort de hik er niet gewoon bij? Mijn dochter krijgt borstvoeding en heeft tot een maand of 2 á 3 (weet het niet meer precies) heel vaak de hik gehad. Plotseling was het over.
bij mij was dit ook zo toen ik veeeel melk had...en het dus ehct keihard in zn mond spoot...gevolg ..reflux werd erger...pas toen alles goed "geregeld" was...kon hij rustig drinekn... hier krijgt hij altidj de hik, na een oprisping die ie dan weer inslikt maar net verkeerd... Maar als je kindje r geen last van heeft, hoeft het niets uit te makne...alleen TS dr kindje dirnkt zo snel..lijtk me nie zo goed...
Simone heeft nog regelmatig de hik na het eten maar ze kan er zelf wel hard om lachen inmiddels. Het hoort er gewoon bij toch? Huilt Casper veel of is hij verder wel tevreden?
nee hij huilt er niet om, we vinden het zelf zo zielig ( maar misschien ben ik gewoon te bezorgt als kersverse moeder)
Hier een bv-kindje met de hik. Ook als hij een flesje kreeg hikte hij er lustig op los. Op een gegeven moment begon hij al te hikken vóór elke voeding. Volgens mij was hij op een gegeven moment alles bij elkaar wel 6 uur per dag aan het hikken. Inmiddels is het vanzelf een stuk minder geworden, terwijl hij nog net zo gulzig drinkt als voorheen. Hij hikt nog wel elke dag hoor, maar het is meestal maar 1 hikbui per dag in plaats van meerdere. En hij hikt nu vaak niet meer voor of na een voeding, maar vooral als hij heel hard heeft moeten lachen. Op zich wel grappig, zo'n hik-lach. Mijn advies: rustig laten drinken en verd niet te druk om maken. Gaat vanzelf over.
Hier ook een kindje dat in de buik al vaak de hik had en daarna ook. Ze was ook een spugbaby daarna. Zo te lezen de jouwe niet gelukkig. Maar je kunt tijdens het flesje even een pauzetje in lassen en dan goed laten boeren en weer verder laten drinken. Wil hij niet dat je de fles afpakt dan daarna goed recht op en goed laten boeren lekker op het ruggetje kloppen vaak helpt dat de hik iets voor komen. Het komt door dat ze te veel lucht binnen krijgen tijdens het drinken. En daarna als hij het wil een speentje geven kan ook helpen.
Mijn ervaring is dat het steeds minder vaak voorkomt naarmate ze ouder worden. Toen Irem net geboren was had ze het meerdere keren per dag, nu zijn er dagen dat ze helemaal niet meer de hik heeft, en anders 1 keer per dag. Je kunt als ze wat ouder zijn een beetje water geven, dat deed ik weleens als het echt niet over was na een half uur, maar dat helpt ook niet altijd overigens.
Als hij er zelf geen last van heeft en tevreden oogt, zou ik me niet te druk maken. Hij groeit er vanzelf overheen. Ik vond het ook altijd zo zielig, omdat ik zelf de hik ook vervelend vind. Ik vind het dus helemaal niet raar dat je het zielig vindt.
Onze meid had ook een keer of 20 per dag de hik. Lag bij haar niet aan het gulzig drinken. Naarmate ze ouder werd, werd het steeds minder..
Hier ook hoe ouder hoe minder, maar het heeft bij ons ook te maken gehad met vermoeiheid. Als Björn moe is en was, dan gaat hij hikken. Voor mij een duidelijk teken dat het bijna bedtijd is. Misschien is hier iets herkenbaars bij?