Y.ara I.ris Onze 2e dochter I.sa* is vorig jaar in mijn buik overleden. Nu verwachten we weer een dochter en zij gaat Y.ara heten. Nu wilde ik een 2e naam wat weer een beetje naar onze overleden dochter verwijst en kwam ik uit op I.ris om de mooie betekenis (regenboog, verbinding tussen hemel en aarde). Vinden jullie de klank wel kunnen? Roepnaam wordt wel gewoon Y.ara
Ik vind het heel mooi maar persoonlijk zou ik Yara Isa doen. De vernoeming vind ik dan echter en mooier.
Kan prima hoor! Ook mooi dat je je overleden dochtertje wil vernoemen, maar ik zou persoonlijk ook eerder Yara Isa doen dan (dan is het nóg meer een vernoeming). Al kan ik me ook wel voorstellen dat dat misschien te confronterend is.
Heb ik ook over nagedacht maar ik vind dat iets te direct ofzo. Vind ik voor dit kindje denk ik niet zo leuk. Weet ook niet waarom. Voelt dan een beetje als vervanging op de 1 of andere manier.
Ik vind het een mooie combinatie, en een mooie betekenis. Haar de naam van haar overleden zus geven vind ik geen fijn idee - al moet iedereen dat zelf weten! Maar ik zou het niet doen. Ze komt niet haar plaats innemen, en mag dus een eigen naam hebben (vind ik, nogmaals, iedereen moet dat zelf weten).
Prachtig.. Ook de betekenis Normaal vind ik vernoemen alleen mooi als het direct af te leiden is van de oorspronkelijke naam maar in dit geval lijkt de oorspronkelijke naam gebruiken me veel te direct... Zou het niet doen. Super mooie oplossing hebben jullie gevonden! Yara Iris... Klinkt ook mooi
Heb je gedacht aan de optie Yara Isis? Maar zoals ik al zei vind Ik Yara Iris mooi. Zou zeker niet gaat voor Yara Isa. te confronterend en ze is gen vervanging maar haar eigen ik.