Oké, vage titel, maar ik kon het niet echt lekker samenvatten: Is er vanuit jullie ouderraad op school nog iets leuks gedaan voor de kinderen tijdens deze lockdown? Of hebben ze iets gekregen namens de ouderraad? Of zit je in de ouderraad en gaan jullie straks nog iets organiseren als de school weer open is (passend bij de situatie/huidige maatregelen)? Ben even op zoek naar ideeën
Als de scholen daadwerkelijk 8 feb. Weer open gaan dan is het dezelfde week carnaval. Er is wel sprake van een carnavalsactiviteit ongeacht of de school open is of niet. Verder viel de kerstviering in de lockdown, die hebben we ook door laten gaan binnen de regels van wat kon. Dus 2 activiteiten. En namens de leerkrachten een leuk filmpje dat ze de kinderen missen. Zit jij in de OR?
Nee hier hebben ze niks gedaan. Wel erg jammer. Ik las laatst min een topic en hadden ze bij alle gezinnen een pak cakemix of muffin mix gebracht om niet alleen schoolwerk te hebben. Super leuk idee
@Catou ik zit idd in de OR. Hier is het kerstfeest idd ook gewoon doorgegaan. Carnaval wordt nooit gevierd. @owly bij ons is de school wel wat terughoudend bij het ondersteunen van dit soort acties. Daarom nu dus aan het kijken of we wat extra's kunnen doen als ze straks weer op school zijn.
Snap ik ook maar op school is het ook lastig. Je mag als ouder niet in de school en bij ons zijn ze een gezonde school en ben je ook wat meer beperkt. Hier deelde ze vorig jaar toen ze weer naar school gingen rozijntjes uit precies toen ze af hadden besproken je mag niet trakteren. De ouderraad komt dan aan met eten. Onze jarige vond dat niet eerlijk. Hij mocht niks doen.
Het zal wel passen bij het gezonde school idee, naar rozijntjes? Dat is na de kleuterjaren toch wel voorbij? En ik snap dat de jarige teleurgesteld was en het oneerlijk vindt.
Hahaha dat zeiden wij ook Heel toevallig deelde ze de rozijntjes uit op de dag dat er een verjaardag was dus die van ons was heel boos. Juf begreep er helemaal niks van. Daarna begreep ze pas dat hij dacht dat de jarige dat deed en niet de ouderraad. Vonden het nog steeds vreemd. Als je inderdaad een grote school hebt is het ook niet te doen. Zeker niet om bij iedereen langs te gaan. Ook een grote kostenpost.
Wel heel erg leuk! Wel vorig schooljaar de laatste dag alle kinderen een ijsje gegeven op school. Als extraatje en omdat we veel minder kosten hadden gemaakt. Dit jaar geen ouderbijdrage dus wel moeten ook wel op de kosten letten nu.
Wij hadden vorig schooljaar toen de scholen weer open gingen voor alle kinderen een smiley gelukspoppetje aan een kaartje waarop stond dat we blij waren dat ze weer op school waren. En we hebben de kosten gedeeld met school voor 2 buitenposters waarop ook iets stond in de trant van ‘fijn dat jullie er weer zijn’. Deze zullen 8 februari ook vast weer opgehangen worden (en zijn ook bruikbaar voor na de zomervakanties). Voor de kerstviering regelen we altijd al een klein presentje en dat ging dus dit keer vervroegd mee naar huis. Dit jaar waren dat sterretjes voor een lichtpuntje (of iets in die trant qua spreuk). En we waren al eerder van plan om ergens in januari een keer een zakje chips voor alle kinderen te regelen omdat veel dingen nu niet doorgaan of in mindere vorm, als extraatje dus. Hebben het erover gehad om dit nog mee te geven tijdens een ophaalmoment voor schoolspullen, maar vonden het toch leuker om dat te doen zodra ze weer naar school mogen. Dus dat gaan we regelen voor 8 februari dan. Het team had laatst wel een kleinigheidje voor alle kinderen én ouders: tijdens een ophaalmoment kregen ze een pakketje met daarin een kaartje voor de kinderen en een mars. Op het kaartje stond dat ze gemist werden en thuis hard werkten en veel in hun mars hebben. En voor de ouders een rolletje mentos en op het kaartje compli-mentos voor ons harde werk.
Ik zit ook in ouderraad/oudervereniging. Wij hebben complimentjes uitgeprint met een zakje chocolaatjes eraan en een brief. Brief en chocolaatjes was voor de ouders en kinderen, en de complimentjes voor de kinderen om die aan hun ouders te geven dat ze het zo goed doen als vervangend leekracht. Alleen is dat vanuit school niet zo goed gecommuniceerd wat voor wie was, dus het hele uitgeprinte pakketje kregen kids zonder uitleg mee en hebben ze het zo aan hun ouders gegeven maar het idee was leuk haha
Hier ook geen actieve or daarin. Dit jaar een bijdrage zonder schoolreiskosten. Maar ze mogen ook niet in school komen. nu zijn er aankomende week carnaval activiteiten en dan zal er wel iets aan chips ranja uitgedeeld worden, meestal namens de OR
Ben wel benieuwd hoe ze dat doen. Allemaal in kleine groepjes in de klas en dan carnavalsactiviteiten. Mooie uitdaging. Ach voor een keer chips en ranja niet erg. Bij ons is het een gezonde school dus krijgen ze standaard water.
Na nieuwjaar kwamen alle juffen de kinderen een lichtpuntje brengen (zo'n stokje met van die fiberdraadjes) aan huis - onze juf was ziek dus de directrice kwam hier aan huis. Toen ze weer naar school gingen vorige week kregen ze een potlood met inscriptie. Overigens is dit 'school' maar uiteindelijk komt het uit de ouderraad zeg maar.
waarom niet? Eigenlijk maakt het niet uit denk ik of een school 300 of 500 kinderen heeft toch? Ik bedoel; hier kwam de juf aan huis om wat te brengen en of je nou 250 kinderen hebt, of 500 - iedere juf heeft waarschijnlijk rond de 25 adresjes. Tenzij je natuurlijk een school hebt waarbij de meerderheid niet in hetzelfde dorp woont ofzo en veel kinderen van verder komen. Hier wonen de meeste kinderen binnen 2,5 km van de school en een enkeling tot zo'n 5 km. Natuurlijk kost het tijd - 'even' 25 adresjes - maar hier hebben ze het nu 3x gedaan in de hele periode. Vorig jaar op 1 april ook; erg grappig - huiswerk op het raam hangen, want de juf komt het controleren... yeah right... maar ze kwamen wél . --> moeten de docenten het natuurlijk wel willen en er een goede samenwerking zijn tussen ouderraad en docenten..