Hi meiden, Ineens voelde ik vanochtend op mijn been een kleine moedervlek zitten. De moedervlek zit er al jaren hoor, maar nu merkte ik ineens dat hij iets verdikt is. Voelt een beetje als een puistje zeg maar? Moet ik nu de huisarts bellen? Of kan dat gewoon wel eens? Vind t zo raar dat het er ineens is!
Zelf heb ik wel eens een puistje gehad in een moedervlek, maar als je het niet vertrouwd even naar de huisarts. Een moedervlek hoort niet te veranderen.
Nou meiden, heb net gebrld en verteld tegen assistente dat ik wakker werd en ineens dikker voelde. Ze wil dat ik vandaag nog langskom, ook omdat t op mijn been zit?!? Nouja moet er om 12 uur zijn dus dan weet ik meer!
Grote kans dat hij uit voorzorg weggehaald wordt. Niks ernstigs, zo heb ik 4 moedervlekken laten verwijderen. 2 op een rot plek die krabde ik open als ik mn bh aan deed, zaten net onder de sluiting. 1 in mn nek en 1 op mn been. Van al die verwijderingen zie je niks meer. Succes vanmiddag!
als de dokter het niet vertrouwt haalt ie een stukje weg en stuurt het op. hier pas ook. was gelukkig niks ernstigs
Thanks meiden voor geruststellende woorden. Schrok zelf beetje dat assistente zei van nou kom vandaag maar meteen...
Dat is waarschijnlijk om je ongerustheid weg te nemen. Ik heb er vorig jaar 8 weg laten halen waarvan in 3 onrustige cellen zaten. (ik heb heel veel moedervlekken) Zat 3 weken tussen 1e bezoek en het weg halen.
Hier ook 1 weg laten halen, die begon ineens te jeuken en in mijn ogen was ie dikker dan normaal.. Uiteindelijk bleek er niks raars in te zitten qua cellen, maar voor mijn eigen gemoedsrust ben ik nog steeds blij dat ie weg is
Ja dat is het volgens mij vooral hé, je gemoedsrust. Mijne jeukt gelukkig niet, dus hopelijk alles gewoon goed.
Nou ff update... Dokter heeft me doorverwezen naar dermatoloog omdat hij én dik én zwart is... Hmm... Dus maar even afspraak daar afwachten...
Bij mij zijn er ook al heel veel moedervlekken weggehaald omdat ze telkens veranderden van kleur en omvang. De dermatoloog heeft mij gerust gesteld dat het vrijwel nooit voorkomt dat een bestaande moedervlek verandert in een kwaadaardige (melanoom) Dat gaf mij een heleboel rust, ik werd er elke keer zo gestresst van.
Mijn vriend heeft echt wel 300 verschillende moedervlekken over zijn gehele lichaam. Hij heeft er rond zijn 18de 4 laten verwijderen en toevallig gisteren (is nu 34 jaar) ook weer 1tje. Omdat hij nu ouder is moet hij elk jaar op controle komen en worden ze allemaal nagekeken, ze hebben er 3 weken geleden ook allemaal medische foto's van gemaakt zodat ze het elk jaar kunnen vergelijken. Tot nu toe is het nog nooit iets geweest maar die van gisteren daar krijgt hij de 24ste de uitslag van, de dermatoloog maakte zich geen zorgen en wij dus ook niet, is gewoon uit voorzorg. De dermatoloog had nog nooit zoveel moedervlekken bie iemand gezien . Hij heeft ze dus echt vanaf zijn kruin (hoofd) tot onder zijn voeten.
Bij mij begon een moedervlek ineens te bloeden, daar kwam ik donderdag in mijn lunchpauze achter. Vrijdag naar de ha geweest... volgens hem ik eraan gekrabt... urm een megadoos in je handen en moedervlek in me nek... nee hoor niet zelf aan gekrabt ... onmogelijk zelfs. Nu doorverwezen naar de dermatoloog voor weghalen en biopsie..mag gelukkig aanstaande donderdag al.. Her zal mij benieuwen wat eruit komt.