kleine nog niet ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baby sweet, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby sweet

28 okt 2008
    46
    0
    0
    student
    denhaag
    ik ben nu 37,6weken zwanger en ben vandaag bij de
    vk geweest en kreeg te horen dat ons baby nog niet is ingedaald
    ik baal er enorm van
    wil heel graag een natuurlijke bevalling ,maar aangezien baby nog niet naar beneden wilt kan ik dat (afschrijven )
    heeft iemand hiermee ervaring ?
    is mijn eerste kindje dus ervaring heb ik niet.

Groetjes

2. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    je hebt nog een paar weken te gaan dus wie weet wat de kleine doet.
    mijn 1 ste was ook niet ingedaald en ik ben gewoon met 40+3 thuis bevallen hoor tijdens de weeen daalde hij in.
    en mijn ander kids zijn ook thuis geboren en pas bij de geboorte ingedaald.dus ik zeg hou de moet er in en wie weet

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Bij je eerste kan het zelfs zo zijn dat de baby pas indaald tijdens de bevalling. Ik zou niet weten waarom je niet normaal zou kunnen bevallen :(

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier ingedaald tijdens de bevalling...dan weer wel dan weer niet...dus hij en zij schoten iedere keer omhoog. Bij het bevallen zelfs ook, mijn dochter schoot ineens weer naar beneden waarna ze geboren is binnen 30 minuten....en mijn zoon helaas schoot omhoog na het breken van de vliezen en hij had het moeilijk waardoor ik niet weet of hij nog naar beneden zou zijn geschoten.

Maar zoals je ziet...alles kan! en ik ben ook gewoon bevallen dus, terwijl ze helemaal los weer in mijn buik zat!

Mijn zoontje is zelfs met 34 weken nog in stuit gedraaid...en met 36 weken ook weer....de vk kon het niet goed voelen en tijdens het voelen draaide hij zich om :p dus alles kan!

5. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Bij mij wilde de laatste ook niet indalen hoor. Tijdens het persen zat zijn hoofdje ook niet vast en daardoor schoot hij steeds sterug wat het wel iets moeilijker maakte maar hij is toch echt gewoon met 5 min persen geboren dus ik zou me totaal niet druk maken. Je kan gewoon normaal bevallen

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ja natuurlijk kun je gewoon normaal bevallen. het enige waar je rekening mee moet houden is dat wanneer je vliezen eerst breken, dat je dan moet gaan liggen omdat anders de navelstreng kan uitzakken.
    Mijn oudste lag al weken in de goede richting, maar kreeg pas op het allerlaatst te horen dat ze goed ingedaald en vast lag... week later (met 40+3) bevallen.
    De jongste is pas tijdens het breken van de vliezen (kreeg persdrang na 4 uur weëen) ingedaald... twintig minuten later was ze er ook al.

Dus maak je er niet direct veel zorgen over hoor meid, komt goed hoor

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat ik weet is dat ze in zo'n geval gewoon even onderzoeken of je bekken groot genoeg is om doorgang te geven. Zo ja, dan kun je toch gewoon normaal bevallen lijkt mij???

Advies: verticale bevalling of in elk geval zo lang mogelijk op de been blijven. De kleine wilde bij mijn schoonzus pas indalen in die houding na 3 uur 9 cm ontsluiting en weeën wegpuffen. Zwaartekracht hè...

8. baby sweet

28 okt 2008
    46
    0
    0
    student
    denhaag
    Dames dank jullie wel voor al die goeie reacties
    ik probeer mijn niet zoveel zorgen over te maken.
    maar schiet toch op een of andere manier te binnen.

groetjes

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik weet dat het eerste kindje wel ingedaald moet zijn.
    Het 2de kindje hoeft niet perse want dat zal waarschijnlijk gebeuren tijdens de bevalling.
    Hier ligt ze ook nog niet ingedaald.

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hier t zelfde.. tijdens de weeen daalde ze in. ben gewoon vaginaal bevallen

11. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Het enige waar je goed op moet letten is dat de navelstreng om het nekje kan komen te zitten en dat is niet erg prettig voor die kleine.
    Dus zodra de vliezen breken plaat gaan liggen. Maar daar zal de vk ook wel zeggen neem ik aan.

12. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Hier was dat ook zo. Op 38 weken nog niks ingedaald, op 38.4 weken spontaan bevallen. Ze is tijdens de bevalling ingedaald

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

37.5 nog niet ingedaald en 38.0 kwam ik bij de gyn en toen was Nina netjes ingedaald en had ik 2 cm ontsluiting. 38.1 door middel van inleiding.

Mochten je vliezen breken DIRECT gaan liggen... al loop je in de supermarkt... Als de navelstreng uitzakt kan je kindje overlijden doordat het geen zuurstof meer krijgt... Klinkt heel eng maar dit was mij echt op het hart gedrukt.

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik lees inderdaad overal dat je direct moet gaan liggen. Ik was vorige week bij de gyn en ten eerste controleert hij niet of de kleine ingedaald is, is nergens voor nodig :( En ten tweede zei hij dat je ook niet hoeft te gaan liggen :( Ben er voor de rest niet op ingegaan, maar vond het toch wel vreemd.

15. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    bij mij hebben ze ook gezegd dat ik nog gewoon naar huis mag en dan moest gaan liggen. geen paniek waren de woorden van mijn gyn.

vraag even na hoe jouw verloskundige hierover denkt. verder heeft je kindje nog even de tijd om in te dalen en kan het ook tijdens de bevalling nog. ook hierover geen paniek ;)

maar het is mijn derde, dan sta je er misschien allemaal wat relaxter in.

Deel Deze Pagina