Hey Meiden, Timo is echt een super ondeugd aan het worden doet allemaal 'stoute' dingen. Een paar voorbeelden: Het eten: Hij zit in zijn kinderstoel en ik op de bank, als hij net begint met eten gaat het allemaal nog goed eet hij gretig en doet ze mond alweer open voordat ik een nieuwe hap kan scheppen, maar na zo'n tien happen lijkt hij wel een beetje verveeld en kijkt hij naar het bakje in me hand en probeerd hem met zen voeten echt gericht uit me handen te schoppen :O en ook als ik met me lepel kom echt die lepel weg slaan! Met de fles gaat het wel goed totdat hij op me schouder hangt om een boertje te laten slaan in me gezicht haren trekken enz enz.. Nu zeg ik altijd NEE of NIET DOEN! dan doet ie een pruillipje en soms gaat hij huilen en is daarna weer een paar happen rustig en dan begint ie weer haha stouterd In bad: Hij vind in bad gaan echt super leuk alleen wilt hij nu niet meer op zijn rug blijven liggen zodra hij in bad gaat wilt hij gelijk op zijn buik en als je hem terug draait vecht hij zich weer op zen buik en maar lachen... Kruipen: Hij is nu ook flink aan het kruipen en tijgeren en gaat hij dus op alles af....ook de fotolijstjes en boekjes onder de tafel ik wil het niet weghalen omdat hij moet leren om er gewoon af moet blijven maar hij blijft het maar proberen en dan kijken hoe ik reageer zo van zeg er maar wat van!! Nu wil ik niet heel de tijd corrigeren maar toch doe ik het wel ook heb ik me moeder en schoonmoeder gezegd dat hun ook gewoon streng moeten zijn voor hem omdat het miss verwarrend voor hem is dat het bij oma wel mag en bij mama niet Verder is het echt een schat van een kind hoor altijd vrolijk slaapt goed en eet goed Nog meer meiden met kleine ondeugende kindjes
Hier een ondeugende dame van 11 maanden inmiddels. Ze kruipt naar de dingen die ze niet mag, kijkt me dan aan en gaat dan heel voorzichtig met haar handje richting het voorwerp en ondertussen blijft ze me aankijken en lachen. in bad is hier top, alleen wil ze er nooit meer uit en gaat ze met haar handen "op" het water slaan zodat mama nat wordt en dan gieren.
Haha ik heb echt het idee dat hij nu al aan het testen is hoever hij kan gaan Jij ook bij je dametje?
Tja jongetjes he?! ' Hier ook een vreselijk boefje, haalt alles uit wat zijn zus nooit gedaan heeft! Klimt overal op, is zo razendsnel en handig, klimt uit de kinderstoel op tafel, kreeg het riempje zelf los (dochter zat niet eens in een tuigje, klom de trap nooit op) snoeit de planten (dochter nooit gedaan), luiers verschonen is het betere judowerk . Een (vraag)moeder (ben gastouder) "mopperde" er vorige week ook al over. Ze heeft ook eerst een brave dochter en nu een boeverige zoon. Maar heel stiekem vind ik het ook wel grappig om een boefje te hebben, ook al moet ik hem nu al echt corrigeren en dat was bij dochter zelden nodig, hij is namelijk wel mijn lieve schatiige boefje
@Cynnie: ja hoor ik merk heel duidelijk dat ze me test en kijkt hoever ze kan gaan, dingen aanraken en als je niet reageert lachen en ze nog een keer aanraken en als je dan Nee zegt dat ze dan wegkijkt en gewoon weer gaat aanraken en ondertussen stiekem uit ooghoekjes kijken...
Grappig te horen dat het zo verschilt met je zoontje en je dochter ja en nu je het zegt luier verschonen pffff handjes naar beneden luier pakken of zen piemel of poep op de buik draaien phoe phoe
Heerlijk toch, zo'n kleintje dat de wereld wil ontdekken? Heel gezond dat je kindje dingen zelf wil doen! Hier in huis heb ik alles dusdanig ingericht dat het geen kwaad kan als Julian op ontdekkingstocht gaat. Het is voor kindjes van deze leeftijd moeilijk te begrijpen waarom ze wel met hun speelgoed mogen spelen en niet met jouw fotolijstjes... En afleiden/weghalen werkt nu nog het beste! Over dat slaan: je moet maar in je achterhoofd houden dat je zoontje het niet doet om jou pijn te doen, het is meer een soort apenliefde. Je kunt hem corrigeren door hem te vertellen dat hij je pijn doet en hem laten zien hoe hij je met zijn handje kan aaien. Als dat echt niet helpt eventueel even naast je neerzetten zodat hij je niet meer in je gezicht kan slaan... Want dat kan echt pijn doen, ik weet het Kun je het eten niet wat spannender maken door je zoontje ter afwisseling wat stukjes zelf te laten eten? Gewoon voor hem neerleggen en hem laten ontdekken. Er zal meer op de grond terecht komen dan in zijn mond, maar hij vindt het vast prachtig. Geniet ervan!
Hier ook een ondeugend kindje, een meisje in dit geval. Ze maakt gewoon schijnbewegingen tijdens het eten, wij roepen dat het niet mag als ze eten op de grond wil gooien dus nu pakt ze eten, houdt het boven de grond en stopt het dan snel in haar mond zodat we voor niks roepen, echt geweldig! Ze weet al precies waar ze wel en niet mag komen in huis, kattenvoer eten vinden we bijvoorbeeld niet goed, dus als ze dat wil doen dan kijkt ze eerst of wij het zien. En als je er dan wat van zegt krijg je zo'n smerig ondeugend lachje Ik vind het helemaal niet erg dat ze dingen uitprobeert bij ons, ben eigenlijk wel trots dat ze dat nu al doet
Hier ook zo'n boefje, haha! Een heel verschil met onze (rustige) dochter. Zodra ik zoonlief in de kinderstoel zet maait hij met zijn armpjes en pakt hij wat hij pakken kan. Borden, bestek, zelf een keer het hele tafelkleed van tafel!! Mensen met een bril of oorbellen zijn niet veilig, het is een kwestie van een halve seconde en hij heeft het al in zijn knuistjes. Om dan twee handen nodig te hebben om hem los te maken, haha! Heerlijk mannetje, maar ik houd mijn hart vast als hij straks gaat kruipen/lopen
Goed idee gewoon een paar boontjes ofzo bij hem en dan zelf proberen en tussendoor doe je de hapjes in zijn mond
Zó herkenbaar allemaal! Vandaag de onderste plank van de tv kast leeg geruimd (Wii stond daar) en een paar speeltjes van Lars in gezet. Daarboven staat de dvd speler en ineens stond Pingu aan. Tijdens het eten... ellende! Tis al een paar weken dat hij regelmatig slecht eet. Maar vandaag was hij driftig (waarom?????????) Maar sloeg steeds met handen en voeten. Ik keek dan serieus en zei steeds nee! Maar meneer keek me dan zo doordringend aandachtig aan... om een paar seconde later gewoon weer verder te driftkikkeren. Ik zág gewoon dat hij het expres deed. Ook geprobeerd te negeren maar dat hielp ook niet. Inderdaad.... morgen mag hij aan tafel kliederen met spersieboontjes. En tussendoor een hap eten van mij. Het zal me benieuwen.
Klinkt als mijn verhaal! Alleen eet mijn drakie nog veel slechter..Het zit overal behalve in haar mondje! hihi...tja, dat zijn kindjes, altijd aan het verkennen! Wij hebben een tvmeubel met open gaten waar magazine's, dvd's en cd's staan. Die trekt ze er altijd uit! Hoe vaak ik ook nee Joa, niet doen zeg! gewoon blijven doen en zeggen, op een gegeven moment gaan ze het echt wel leren! Liefs Guusje
Hier ook hoor. Erg leuk maar soms idd ook erg vermoeiend. Onze verwarmingskast met glazenplaten (hoe kind vriendelijk!) is erg interessant want rammelt lekker als hij er 1 heen en weer beweegt. Ik heb ooit wel 10 min naast hem op mijn buik gelegen en telkens weer dat handje er af en "nee" zeggen. @Slaan: Doet ie hier ook maar ik heb vanaf het begin af aan al het idee gehad dat dit zijn manier van "liefde" doen is. Zo trekt hij tijdens het drinken ook telkens aan mijn/ man's lippen of graait met zijn handje in mijn mond, dan aait hij weer langs je gezicht en iets later "slaat" hij dus. Ik vind het echt schattig al doet het soms idd pijn. @Badje: Doe je hem nog in het babybad? Hier doe ik dat al een maand of 2 á 3 niet meer. Was geen doen en 1 waterballet. Nu doe ik hem in het ligbad met een bodempje water en dan kan hij lekker op zijn buik heel het bad door zwemmen. Hij vindt het helemaal geweldig. Meestal gata hij mee in de douche en dan zet ik hem gewoon in de douchbak, (weet niet of jouw zoontje al zit?) met wat speeltjes vaak eindigt hij dan ook op zijn buik. Dan kan hij gewoon zijn gang gaan! Misschien dat je daar wat aan hebt!
Hier ook een echt mega ondeugd van een ventje! Hij is nu bijna 9 maanden en gaat steeds meer streken krijgen. Met eten haalt hij alles uit zijn mond en gaat er mee zitten spelen. Alles zit altijd helemaal onder. Als hij zijn fles leeg heeft gooit hij deze weg! In de kinderstoel probeert hij zich altijd met zijn voeten tegen mijn benen of tegen de tafel af te zetten... Afstandsbiedingen, fototoestel enz zijn niet veilig, hij trekt het gewoon uit je handen, hetzelfde geld voor pennen en alles wat uitsteekt. Als ik zijn schoenen aan doe is het flink schoppen en draaien. Ook met verschonen en aankleden ligt hij lekker dwars en hij ligt dan helemaal dubbel van het lachen! Aan de haren trekken en met zijn handen in je gezicht zitten is ook de gewoonste zaak geworden. Mijn man en ik worden gewoon boos als hij dat soort dingen doet. Gewoon wat bozer nee zeggen of als hij mij pijn doet zeg ik iets overdreven auw en dan stopt hij altijd wel.
hier zo een klein ondeugend meisje Nog een paar tips eventueel: Met eten hier geef ik haar ook altijd wat in haar hand, bv broodkorst, sperzieboon, stukje vlees. Dan is ze daar even mee bezig en kun je ondertussen gewoon hapjes geven met de lepel. En tja, dan nog gaan die armen wel vaak naar de lepel.. Soms geven we haar een extra lepel om zelf mee te spelen die van ons wil nooit op haar rug, dus zeker ook niet in bad. Ze gaat mee onder de douche of in het bad in een badring. Ik weet niet of jouw kindjes al kan zitten, maar dan is dat echt ideaal! Oorbellen en haren zijn nog steeds niet echt veilig (11 maanden oud nu..), daar werken we nog aan verder hebben wij toch een hoop spulletjes even opgeborgen, want anders blijf je nee zeggen en daar wordt de sfeer ook niet beter op. Maar met belangrijke dingen blijven we volhouden, bv het stopcontact en de telefoon..
En dan kijken ze ook lekker verontwaardigd over kun schouders als ze met die kleine takkies ergens aan zitten wat niet mag. Hier weet Lars dondersgoed wat "Lars" betekend
En.... is er weer gedonderstraald vandaag bij onze lieve kindjes? Hier niet! Haha! Héél de dag goed gegeten, veel gespeeld en lief geweest! De tip van "zelf" iets laten eten heeft hier iig voor veel gezelligheid gezorgd aan tafel Bekijk bijlage 178790 "spersieboontje.... powerrrrrrr"
haha lachen dat jullie ook allemaal van die ondeugende jochies heb Ik las de tip om de kleine gewoon in het grote bad te doen met een klein laagje water en dat werkt echt perfect!! en hij vind het super leuk haha leuke foto Cynthia (naamgenoot denk )
oh En wat denk je van slapen dan hij gaat werkelijk waar heel zijn bed door en valt tegenwoordig in slaap op zijn buik...ik slaap zelf ook op me buik dus laat hem maar lekker zo slapen (we hebben wel een aerosleep...en hij is oud genoeg om te bedenken dat hij zen hoofdje moet draaien) En als hij wakker word heeelee verhalen dadadadaaaa tatatataaaa!! Jullie nog leuke ervaringen??