vind het soms zo moeilijk wanneer sophie dr slaapje moet doen. bijv. vanochtend 7 uur wakker, we hebben boodschappen gedaan, gespeeld ed. ze gaf rond 10 uur aan met gapen dat ze wel moe was, dus naar bed waar ze geslapen heeft van half 11 tot 12 uur. vanmiddag even naar mn moeder geweest en weer gespeeld. heb haar net om 16 uur naar bed gedaan, eerst 5 minuten gehuild, maar hoor haar nu (16.27) nog lekker kwebbelen. kan haar er niet uithalen en ophouden tot vanavond want dat red ze gewoon niet (dan zou ze ruim 7 uur wakker zijn), ze gaat ook nog in bad. tussen half 6 en 6 krijgt ze warm eten. ze is geen kindje dat wanneer ze moe is, lekker bij me gaat zitten. oh (en dat is weer verkeerd van mij) kan het niet uitstaan dat ze nu nog ligt te jammeren, denk dan "ga toch lekker ff slapen". pff moeilijk hoor ik ging nou net nog ff kijken, was eindelijk stil, ligt ze gelukkig te slapen. ze heeft een half uur al kwebbelend in bed gelegen
Als ze kwebbelend in bed ligt rust ze ook wel uit. Esmee huilde altijd als ze wakker in bed lag, dus dat ging vaak niet. Misschien moet je het ochtendslaapje overslaan? Dat ze van 12 tot 15 naar bed gaat? Bij Esmee hebben we dat ook al vroeg gedaan... Maar dat ligt natuurlijk aan jouw kindje, of ze dat volhoudt.
Dat ze van 12 tot 15 naar bed gaat? hebben we al eens geprobeerd, maar dat is nog te vroeg voor onze meid. doen we soms wel in het weekend, ligt er dan aan hoelaat ze wakker wordt. maar als ik haar om 12 op bed leg, slaapt ze echt nog niet tot 3. uiteindelijk heeft ze vanmiddag wel geslapen, maar vind dit soort dingen vaak nog best moeilijk.
Heel herkenbaar hoor. Onze dochters hebben dezelfde leeftijd. Ik heb bij Nina ook heel sterk het idee dat ze eigenlijk nog maar 1 slaapje wil doen op een dag, maar vaakt trekt ze het niet. Ik weet nu dat het geen zin heeft om haar op geplande tijden in bed te leggen zoals voorheen. Het ligt er eigenlijk aan hoe laat ze wakker wordt en daar houd ik dan een beetje rekening mee. Maar meestal trekt ze het maar tot aan 10.00 uur en dan wil ze echt slapen. Als ik merk dat ze echt heel moe is in de middag leg ik haar dus toch even op bed rond 4 uur en dan is het mooi meegenomen als ze nog even slaapt(9 van de 10 keer niet)Madam ligt vaak gewoon te spelen en ik haal haar na 3 kwartier en weer uit. Is ze toch wat uitgerust. Maar ik snap je helemaal. Ze trekken het vaak nog niet tot aan het avond eten. Ze zijn dan zo moe dat ze vaak meer moeite hebben met inslapen 's avonds. Ik denk dat dit gewoon een (lange) periode is waar ze op zoek zijn naar wat ze willen en uiteindelijk hebben ze dus gewoon weer een vaste tijd om te slapen (het bekende middagslaapje van 12 tot 3) Komt vast goed!