zwanger worden paroxetine of fluoxetine?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joky, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Ik slik paroxetine omdat ik een paniekstoornis na de bevalling mn leven vergalde.
    Nu hebben wij weer een kinderwens. Zonder antidepresiva is t voor ons geen optie omdat de risicoos niet opwegen tegen t risico van een terugval met alle ellende.

Heb deze week afspr met mn huisarts om die op de hoogte te brengen van mn kinderwens. Ben benieuwd hoe die reageerd. Hoe ging dat bij jullie? En is overstapoen naar fluoxetine beter? (Is geloof ik meer onderzoek naar gedaan tijdens zw sch). Nu gaat t zo goed met me dat ik bang ben dat ik bij bijv fluoxetine weer last ga krijgen. Iemand ervaring mee? Of juist paroxetine blijven slikken? Uiteindelijk kan mb huisarts me alleen maar adviseren toch? Niet verplichten of afwijzen?

Wil aub geen discussie krijgen over stoppen met medicijnen tijdens zw.sch. reageer dan gewoon niet svp! Ik wil gewoon advies van mensen die ook in mijn sutuatie hebben gestaan :)

Heel verhaal geworden uiteindelijk..

2. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    T is me al duidelijk trwns.. zijn hetzelfde soort ssri alleen fluoxetine zit langer in het bloed en mag daardoor geen bv geven.. das t enige verschil :) dan blijf ik dus mooi doorgaan hoe t nu gaat :)

Mag wel verwijderd worden ditvtopic?

Deel Deze Pagina