Kleine peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Draaikont, 16 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Hier ook een dochter die sinds Feb 3 is en al bijna 1,10 meter is.
    Ze wordt inderdaad ook flink overschat en kreeg altijd opmerkingen dat ze nog in de wagen zat of uit haar flesje dronk. Erg vervelend want zij krijgt dat allemaal wel mee!

Zelf was ik ook de kleinste van de klas maar dat is prima bijgetrokken, ben nu 1,74.

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Mijn zoon zat onder de -2,5 lijn. Hij loopt ook achter met zijn spraak en is nogal speels. Het plaatje klopt dus, maar op school was hij een verschijning in groep 1.

Groep 2 was gemiddeld juist erg groot. Vooral de grootste jongens hebben hem regelmatig baby genoemd en zo is hij zich ook gaan gedragen. Daar kwamen we pas vrij laat achter: einde groep 1, na vele gesprekken hebben gehad. De juf legde het probleem bij hemzelf; de orthopedagoge zag juist een probleem bij benadering door de oudere kinderen.

We zitten voor controle in het zkh (ook voor iets anders). We hebben hem al een jaar niet meer gemeten, maar ik heb het idee dat hij nu meer gegroeid is dan anders in een jaar. Zijn botleeftijd loopt 2 jaar achter, dus hij heeft voldoende speling. Voorspelling is dat hij 'gewoon' 1m78 wordt.

Gelukkig is het wel en vrij assertief jongetje. Hij is op een andere manier dus wel vrij aanwezig.

3. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fijn om herkenning te lezen! Ik vind het inmiddels knap vervelend als andere mensen zeggen 'goh hij is wel erg klein he' .
    Medisch is alles uitgesloten, zijn intake is vanaf geboorte gewoon te laag geweest. Met bijvoeding is het aardig op zijn te lage curve gebleven, 4 maanden geen bijvoeding was ook 4 maanden niet groeien. Inmiddels eet hij langzamerhand wat meer in hoeveelheid dus ik hoop dat hij wat meer gaat groeien, een groeispurt gaat krijgen .

Deel Deze Pagina