Hoi meiden, Even van me af schrijven. De afgelopen dagen heb ik zo ontzettend veel last van aambeien... Zo genant, maar zo pijnlijk! Ik doe alles al om ontlasting soepel te houden, neem inmiddels zelfs van die vieze zakjes. Maar de pijn.. Ik smeer lidocaine zalf (verdovend) en slik maximaal paracetamol, maar kan gewoon niet slapen van de pijn. Voor mijn zwangerschap was ik hier al gevoelig voor, maar dit heb ik nog nooit zo erg gehad. Meer meiden ervaring? Tips? Ik word echt gek.
Ik heb t voor mn zwschap wel eens heel erg gehad. In ieder geval altijd proberen het ding terug naar binne te duwen zolang dat kan (geeft echt t meeste verlichting) verder ijskoude dingen er tegenaan houden en hemoclin Zalf hielp bij mij goed. Maar ik weet hoe pijnlijk t kan zijn, soms kan je wel janken
Wat bij mij erg goed werkte was curanol. Moet je wel de zalf en ook de tabletten tegelijk gebruiken.. Binnen een paar dagen was ik er helemaal vanaf
Ook ik had er erge last van tijdens mijn zwangerschap en idd curanol hielp ook bij mij erg goed. Het verdoofde en gaf tegelijk ook goede werking.
Bedankt voor jullie reacties meiden. En idd, soms gewoon aan het janken van de pijn Kun je curanol gewoon bij de drogist halen?
ja Curanol kan je bij de drogist of apotheek halen...zalf en tabletten samen gebruiken. Werkt super goed. Sterkte
Hier ook aambeien gehad maar dan na de bevallingen, curanol icm de tabletten had ik pas bij de derde, de eerste twee had ik andere zalf van deed huisarts maar hiep geen klap, na de bevalling van de derde curanol icm met tabelleten, was er met 3 dagen vanaf !
ik heb als tip ooit gehad een gaasje met otrivin! werkt best goed. zorgt voor dat slijmvliezen slinken.
Hier ook last van die mega vervelende rot dingen! Heb ook curanol zalf en medicijnen gebruikt paar weken geleden, bij mij werkte het een klein beetje. Nu proberen vol te houden tot aan de bevalling en daarna probeer ik weer zo kuurtje met medicijnen. Verder nu wel aan het smeren met de curanol zalf en koelen met ijsklontjes. Veel sterkte, weet je hoe je voelt!!
Curanol tabletten ivm curanol zalf!!! En maandverband uit diepvries! Niets anders zal werken geloof mij ik heb na bevallen echt 3 a 4 gehad als pruimen! Ik kon week niet zitten of lopen was vreselijk. Tot kraamverzorger met curanol kwam. En in kraamhotel kreeg ik al steeds bevroren mandverbanden. Bizar is dat ik keizersnede had gehad maar met 36 uur stormween ervoor waardoor aambeien dus kwamen
Vriendinnen van mij hadden het ook na de bevalling. De kraam raadde toen een zalfje aan dat eigenlijk geschikt is voor de snavels van vogels. Beetje vreemd maar het was binnen no time weg.
Na m'n eerste ook een aambei overgehouden en deze komt en gaat. Nu is hij er weer, ga ook erg moeilijk af en inmiddels ook aan de movicolon. Wat bij mij heel goed helpt, en deze tip kreeg ik van de kraamverzorgster bij m'n eerste, sudocreme.
Hier zo erg dat ze gisterenavond bij de hap er een snee in hebben gezet om de druk eraf te halen......zat een heel klein stolseltje en verder bloed in verder dronk ik 30 ml lactulose siroop nu neem ik de dubbele dosering man o man weet niet of ik het had laten doen als ik dit geweten had heel de nacht ontzettende pijn niet normaal alleen PCM want tis nu open dus mag je er niks opsmeren ik lig dit dan ook op bed te typen zonder ondergoed op m'n zij hoop dat dit toch morgen heel wat minder is(ben nu 38 weken)
Hier vannochtend eentje laten opensnijden. Getromboliseerde aambei, kwamen dus allemaal stolsels uit. Was dus uitzichzelf ook niet weggetrokken denk ik. Maar auw auw auw, eerst die verdoving die al onwijs pijn deed, en toen pakte die ook nog een stukkie mee die niet verdoofd was. Rit in de auto naar huis was echt een hel! Nu op bed met paracetamol en lidocaine crème erop. Hopelijk trekt de pijn een beetje weg en kan ik een tukkie doen. Vannacht amper geslapen van de pijn.. Nu 36 weken Zwanger. Denk dat het door het indalen van de baby komt, heb geen last van harde ontslasting..
En hoe gaat het nu met je? Al wat minder pijn? Hier gaat het nu redelijk. Heb een Beetje kunnen slapen door de pijn heen. Blijf vandaag ook nog op Bed liggen rusten. Merk dat dat toch het beste helpt.. Alleen balen dat we zo weinig pijnstillers mogen gebruiken he?heb hele berekening gemaakt van wanneer ik PCM kan innemen. Eerste twee uur na inname zijn het fijnst, daarna komt de pijn toch gauw weer terug..
Hier gaat t ietsje beter gister ook tot 14.00 op bed gelegen. Verder ontzettend buikkrampen van die lactulose siroop en heb toch lidoceine zalf laten halen hier ook op de klok aan t kijken of ik weer PCM mag Verder vanmorgen even de huisarts gebeld en daar ga ik morgen heen voor herbeoordeling hoe t ervoor staat Vandaag wel t een en ander kunnen ondernemen maar nu even een uurtje op bed hoop dat we er snel vanaf zijn iig van de pijn is echt vermoeiend
Helaas ervaring mee, hier een getromboseerde aambei gehad laatst, hij was echt zo groot als een mandarijn.....sorry voor de details, Opengesneden kwam dus een mega stolsel uit, alleen een dag later was de aambei dichtgegroeid en zat er weer een stolsel in, vanwege de erge pijn na het opensnijden ervoor gekozen om niet weer open te laten maken en heel veel gekoeld gesmeerd met lidocainezalf , en nu trekt hij langzaamaan weg, maar wat een pijn, weet er alles van! Sterkte iedereen
Hier ook aambeien voor de bevalling en niet van de bevalling. Ook hier huilen van de pijn. Idd curanol icm de lidocaïnezalf en heel veel smeren! Dus niet houden aan de gebruiksaanwijzing. Heb ik van de huisarts meegekregen overigens, smeren smeren en smeren. Na 3 dagen werd het hier eindelijk beter. Normaal gesproken duwde ik ze ook terug, maar nu waren ze zo groot dat het juis averechts effect had en heb ze dus ook laten zitten nu. Afvegen op het toilet met vochtig toiletpapier of babydoekjes. Sterkte! Deed bij mij meer pijn dan de hele bevalling.
Auwie! :O Hier wilde ze hem niet opensnijden omdat hij net zo hard weer terug zou komen ivm de zws. Ik krijg ze dus van diarree en niet van verstopping, echt irritant, want daar kun je dus niets aan doen...