kleine placenta en laag geboortegewicht (kindje overleden)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door conejita, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Aller eerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
    Vreselijk dat dit gebeurd is.
    Kan me voorstellen dat je met heel veel vragen achter blijft.

Ik kan geen antwoord geven op je vragen.
    Ik kan je alleen vertellen dat ikzelf nog net geen 2000gr was toen ik geboren ben en mijn moeder was toen 40+1.
    Mijn man was veel te vroeg geboren (rond 28 weken) en woog nog geen 1000gr.

Hopelijk krijg je nog de antwoorden waar je op hoopt.
    Knuffel!

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lieve Robentes,

enorm bedankt voor je reactie. ik herken veel in je verhaal. ik dacht ook "Noa* is een sterk meisje" en ook ik had logische verklaringen dat ze niet veel bewoog.
    en ook dat Noa* het gered zou hebben als ze eerder gehaald zou zijn. dat heeft de gyn zelfs bevestigd.
    wat fijn en mooi dat je weer zwanger bent maar kan me voorstellen dat het ook erg confronterend is.
    het gemis gaat nooit weg. je bent voor altijd je kind kwijt.

door jouw verhaal voel ik me een stuk rustiger (en ook door de andere reacties). dat jij het ook niet "aangevoeld" heb, dat er geen signalen waren, dat we er écht niks aan kunnen doen..

ik las nog wel over Sudden Infant Death Syndrom (wiegedood, en ook wiegedood in de buik) dat er vermoed wordt dat de hersentjes ´vergeten´ aan te geven dat het kindje moet blijven ademen in de slaap. tenminste, dat haal ik er uit, uit dat artikel wat ik las. (beetje medische termen en in het engels).
    dus wat kun je daar als moeder tegen doen? niks!
    dat besef ik nu ook weer gelukkig.
    ik las ook dat de babietjes net als bij wiegedood na de geboorte, in hun slaap overlijden. dat vond ik wel een mooie zachte dood...
    hoe verdrietig ook...
    ik was bang dat ze verhongerd was namelijk :(. ja je haalt je van alles in je hoofd.

ons meisje was trouwens licht maar je zag het nauwlijks aan ´r. ze had een gezond bol koppie, niks op aan te merken.

ik denk dat ik nog wel de onderzoeksverslagen opvraag, maar ik voel alweer een stuk rust dat ik daar gewoon nog even mee wacht.

jullie hebben me echt geholpen. de artsen kunnen wel dingen zeggen maar ik neem toch meer aan van andere moeders.

beeb87; ja ik vind het toch fijn om te horen want dan weet ik dat ze niet gestorven is door de honger of zo.

robentes; succes met de laatste loodjes en veel geluk! knuffels terug xx

Deel Deze Pagina