Overstap naar groot bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Binnenkort willen we een peuterbed aanschaffen voor ons zoontje. Onze voorkeur gaat naar een meegroeibed van ikea (busunge), zodat het niet meteen zon giga overgang is. Ik denk dat ik hem het liefste wil laten wennen voor wij weer beginnen met werken (maart), langzaam aan wordt het dan ook warmer weer hier dus wel lekker als hij in de lente dan ook wat meer ruimte in bed heeft. Hij is nu net twee geworden en wel vrij lang/groot. Hoe ging dit bij jullie en hoe hebben jullie dit allemaal aangepakt? Inslapen gaat hier niet echt super (middagdutje vaak met een van ons in bed nu we vrij zijn), dus ben wel beetje bang voor het steeds uit bed komen maar dat zien we dan wel weer

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is de oudste nooit een enorm goede slaper geweest, maar met 2jr en een beetje ging ze gewoon over naar haar nieuwe kamer met 1 persoonsbed, en dat was dat. Ze was zo gewend... Uit bed komen deed ze wel, maar ook dat is een kwestie van wennen. Na tig keer instoppen bleef ze wel liggen ;)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter heeft de overstap naar een 1-persoonsbed gewoon gemaakt. Ging in 1x goed. Ze kreeg gelijk een grotere, nieuwe kamer. Die heeft ze helemaal opgebouwd zien worden. Verbouwing, komst gordijnen, komst meubels, in elkaar zetten meubels, ophangen lampen. Dus ze heeft heel geleidelijk gezien dat de kamer steeds completer werd. Daarna dus geen probleem. Ze was toen 2,5 jaar.
    Ons zoontje van 3 slaapt nog in zijn ledikantje. Die gaat binnenkort naar een grotere kamer en een groter bed.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Met 2 hebben we de zijkant van de ledikant er af gehaald en sindsdien slaapt hij beter en komt niet uit bed ( klopt HEEL hard af)
    Wij hadden ook gerommel met de middagslaap, wou absoluut niet meer in bed, als hij eenmaal sliep was het goed.we maakte hemna 1.5 uur wakker anders lag hij snachts wakker. Omdat we die drama zat waren en echt veel tijd koste mocht hij liggen op de bank. Geen enkel drama meer, hij zei dan ik ben moe en ging liggen.

Hij is nu bijna 3 en slaapt niet altijd meer, als hij moe is mag hij 1 uur op de bank slapen. Met 3 gaat hij over naar een eenpersoonsbed hopelijk blijft het zo gaan.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh ook prima owly! Denk niet dat hij hier op de bank gaat slapen! Nu met papa naar bed tussen de middag maar vaak duurt het alsnog heeeel lang voor hij slaapt. Straks als we weer werken zal hij op kdv moeten slapen dus zien dan wel weer hoe dat gaat. Valt je kindje er niet uit zonder de zijkant vh ledikant? Of heb je dan zon veiligheidshekje

6. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hier klom hij met 1,5 jaar met slaapzak en al uit bed vandaan. Ikea meegroeibed gehaald, maar meneer weigerde er in te slapen. Hij ging terug in zijn ledikant (2 bedjes in zijn kamertje) en klom spontaan niet meer uit bed vandaan.... :)

Tot vorige week, weer uit ledikant aan het klimmen met slaapzak. En ging op zijn snuitje, toen heb ik mijn kans gepakt en hem in het peuter bedje gedaan.... en nu slaapt hij in zijn peuter bedje. Gisteren het ledikant ontmanteld, dat gaf wel even wat onvrede. Maar dat is nu weer over. :)

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de busunge

Wij hebben 1 dag en nacht de bedjes naast elkaar laten staan en haar zelf de keuze gegeven..

Ze wou in het grote bed onder het dekbed
    De volgende dag is het ledikant naar onze kamer verhuisd
    De dag erna was deze uit elkaar en ze slaapt als een roosje in haar peuter bed

Ze is er nog nooit uit zichzelf uit gekomen;)
    Gaat liedjes zingen als ze wakker is of roept

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb mijn zoontje zelf zijn bed uit laten kiezen en hij kon niet wachten om er in te slapen.
    Eerste avond ging al gelijk super.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Haha iedereen moet het doen wat bij hen past, hij heeft geen broertjes en zusjes dus heeft alle kans om rustig te slapen. Hij slaapt eigenlijk overal wel.

We hebben inderdaad een veiligheidshekje (ikea) kan straks over naar het grote bed.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om langzaam te wennen, alles is hier cold turkey van ene op andere dag gegaan ;)...

Mijn oudste ging over toen hij 23 mnd was (had ledikantje nodig voor zijn zusje die een maand later geboren werd). Ledikantje in babykamer gezet, uitgelegd dat hij nu een groot jongensbed had en hij werd ontzettend verliefd op zijn dekbed (in ledikant sliep hij nog in slaapzak) :D, hij vond dat echt zo heerlijk! Bleef heel keurig liggen en vanaf dag 1 prima geslapen.

Mijn middelste was al een tijdje gefascineerd door het grote bed van haar broer ;) (ook weer dat dekbed vooral!), dus die was heel blij dat zij ook 'eindelijk' een echt groot bed mocht. Ledikant afgebroken met haar erbij en opgeruimd op zolder, ze heeft zelfs nog 'meegeholpen' ;). Ze was toen bijna 2,5 jaar. Bleef heel keurig liggen, vanaf dag 1 prima geslapen.

Mijn jongste kreeg de neiging om uit ledikant te willen klimmen, daarom uit veiligheidsoverwegingen haar naar groot bed laten gaan met 2 jr3mnd. Zij vond het dekbed ook helemaal top, maar.... zij kwam uit bed. En niet 1 keer maar 100 keer :$... Maar ja, ledikant was afgebroken en ook geen plaats meer om hem opnieuw op te zetten (en dan was er natuurlijk nog steeds het veiligheidsaspect). Een flinke zure appel waar we dus even door heen moesten ;), eindeloos dat kind teruggelegd. Maar de aanhouder wint. Na een tijdje werd het steeds minder en tegen de tijd dat ze 3 jaar was bleef ze meeste tijd prima liggen.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Jullie zijn wel doorzetters haha :)

OT: Dl slaapt nog steeds in peuterbed (we hebben zo'n meegroeisysteem, binnenkort gaat het een 'junior' bed worden). We hebben de zijkant die je normaal verwijderd ingekort tot een soort bedhekje. Ze heeft wel een tijdje perse in ons bed willen slapen smiddags. Dat ging ook prima (met wat kussens rondom). Je kan (heb ik van horen zeggen) ook een opgerolde handdoek aan de zijkant onder het laken leggen.

Deel Deze Pagina