En ik weet niet wie dus ik doe het even zo: Ik heb hier op berichten gereageerd en topics geopen over de situatie bij mijn schoonfamilie. Er zijn daar dingen die ik moeilijk vind om mee om te gaan. En ik dacht dat hier gewoon neer te kunnen zetten. Aangezien de onderwerpen niet gingen over hoe leuk een schoonfamilie kan zijn, heb ik het daar ook niet over gehad. Iemand hier heeft blijkbaar uit de verhalen opgemaakt dat hij/zij mijn schoonouders kent. Ondanks dat iedere simpele ziel in mijn ogen kan bedenken dat deze teksten zeker niet voor mijn schoonouders bestemd waren en zelfs kwetsend zijn om te lezen, heeft deze persoon toch gemeend deze site aan mijn schoonouders door te moeten geven. Dat kreeg ik dus net op m'n bord. Ik heb het kunnen nuanceren (hoop ik), en we hebben het er op een normale manier over gehad. Dat neemt net weg dat zij ontzettend teleurgesteld zijn in mij, en dat ik nu helemaal over m'n toeren ben. Ik heb hier mijn mening over dingen gezegd waar ik helemaal niets mee te maken heb maar wel een mening over heb en daarom niet bij m'n schoonouders heb neergelegd. Ook heb ik dingen gezegd (oa over de zorgen die ik had omtrent het oppassen) die ik graag op mijn eigen tijd met ze had besproken zodat ik mijn woorden goed had kunnen kiezen aangezien ik nogal eens het tact van een olifant in een porseleinkast heb. En ik heb hier dingen neergezet die ik om redenen die ik niet met jullie wil delen gewoon helemaal (nog) niet met mijn schoonouders had willen bespreken. Nou weet ik dat internet nooit helemaal anoniem is, en ik heb ook geen leugens neergezet dat is het probleem niet. Ik heb wel heel ongenuanceerd vertelt. Er zijn ook hele leuke dingen aan mijn schoonouders. Ik vind het heel jammer dat degene die dit aan ze doorgespeeld heeft niet even twee keer heeft nagedacht over wat dit vooral voor hen zou betekenen. Dus een wijze les mensen: Zet nooit teveel privé op het net, je weet nooit wie er meeleest. Linda PS Ik ben boos, want iedereen doet wel eens iets stoms (zoals dingen op internet zetten die je beter niet kan zeggen), maar wel teleurgesteld.
He bah meid wat vervelend voor je, ook vrij kinderachtig om dit door te geven aan je schoonouders hebben ze je niet gezegd hoe ze aan deze info komen? Inderdaad een wijze les, wat je niet kwijt wilt ook echt niet hier (of waar dan ook op t net) plaatsen..maar eigenlijk is t te gek voor woorden..kan me je boosheid goed indenken hoor.
vind het echt een idioot die dit geflikt heeft. je kunt hier je verhaal kwijt en je hart luchten dacht ik! maar blijkbaar is dat te veel voor sommige mensen. ja, als iemand niks over zich zelf te melden hebben doen ze dit al snel over een ander. Dat ze zelf z'n saai leventje hebben vind ik ook wel triest. ik zie hier ook wel is een bekende langs komen maar vind die dingen gewoon prive. als je er met je schoonouders over wilt praten had je dit zelf wel gedaan en dat hoeft niemand voor je te doen.
Ik vind dat ik degene ben die hier fout en niet de ander. De enige manier waarop diegene had kunnen opmaken dat het idd over dezemensen ging is in de topics waarin ik dat soort dingen heb gezet, want ik heb verder nooit dingen neergezet waaruit jullie precies kunnen opmaken wie ik ben. Mijn schoonouders waren in de veronderstelling dat ze iets leuks gingen lezen over wat ik allemaal meemaak nu ik zwanger ben. Al m'n gevoelens lopen nu door elkaar heen, want er komt nog eens bij dat ik het helemaal niet van mezelf kan hebben dat ik ook fouten maak (af en toe ben ik net een mens hè). Het gaat heel lang duren voordat ik dat alleen al een plek kan geven, om nog maar niet te spreken van wat ik hen heb aangedaan. Linda
Jeetje, dat is wel heel erg naar. Wat smerig ook, om iemand zo te vernederen. Ik hoop, dat jij en je schoonouders hier beter uitkomen CreaLinda. Ik weet van mezelf ook, dat ik ongenuanceerder op internet praat, dan in het echt. Een beetje vergelijkbaar met over beroemde mensen kletsen, ze krijgen het toch nooit te horen, dus wat maakt het uit? En vaak zeg je dan ook dingen die niet redelijk zijn, maar voor je gevoel weet je wel hoe het zit. Je bedoelt het misschien vaak helemaal niet zo hard als dat het eruit komt. Hopelijk kun je het vertrouwen weer een beetje herstellen!
Misschien had die persoon beter even contact met jou kunnen opnemen zodat je een en ander kon toelichten. Dat je misschien weleens onredelijk bent op het internet, omdat je je gevoelens t.o.v. bepaalde zaken niet durfde uit te spreken naar je schoonouders toe. Ik weet hoe je dingen in je hoofd erger kan maken door ze op te kroppen. Iets kleins kan dan een grote reactie oproepen. Van mezelf weet ik, dat veel van de problemen die ik met anderen heb, ook aan mezelf liggen, omdat ik vaak gewoon niet durf te zeggen wat ik wil en wat ik vind. En dan maak ik ze groter dan ze zijn. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is hoor.
Jeetje wat een rotsituatie! Iedereen zegt wel eens dingen die op dat moment zo voelen, maar helemaal niet zo zwaar hoeven te zijn. Spuien noem ik dat. En het is juist niet de bedoeling dat de persoon in kwestie dat te horen krijgt! Soms kun je beter even wachten totdat je alles op een rijtje hebt voordat je je mond opentrekt en dan is het heerlijk als je ergens of bij iemand kunt spuien. Alleen jammer dat er iemand is geweest die het nodig vond om anderen daarvan op de hoogte te stellen. Kinderachtig hoor! Sterkte met deze situatie!
Heel flauw omdat meteen aan je schoonouders door te geven, het lijkt wel sociale controle. Ik hoop dat diegene die je dit geintje geflikt heeft ( zo zie ik het), volgende keer even 2x nadenkt en zich met haar eigen zaken bemoeit. Tevens dat HAAR dit niet overkomt. Want zoals je zelf zegt; iets opschrijven en iets bedoelen kan nog een wereld van verschil tussen zitten.
nou heel kinderachtig om dat door te spelen, ik zou me er zeker niet te lang schuldig over voelen, vaak is het zo dat als iemand iets te horen krijgt met een al negatieve onderklank alles direct ook negatief zal interpreteren. heel jammer, dat het zo gelopen is, ik hoop dat het voor jullie overwaait en niet te veel gevolgen zal hebben voor jullie relatie..
Nou sorry hoor, maar ik vind het echt schandalig van die persoon om dat zo maar even door te briefen, toont niet echt van respect deze actie ! Ik wens jou veel succes en hoop dat de band met je schoonouders toch weer wat aangesterkt wordt !
Ik zag dat ik het woordje niet vergeten was. Ik ben NIET boos. En tja, er staan hier ook hele leuke dingen die ik geschreven heb, wat voor mensen die mij kennen wel leuk is om te lezen. Laat ik nou even (heel volwassen) ervan uit gaan dat deze persoon zich niet gerealiseerd heeft dat ze dan ook al die andere dingen zouden lezen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zoiets uit racune doet. Ik wil niet geloven dat een mens dat kan doen. Ik zou het zelf niet kunnen iig. Nu ik een beetje opgeknapt ben, begin ik me wel af te vragen wie het dan is. Ik neem aan iemand die zwanger is of pas moeder. Anders zit je hier toch niet. Nou ja, ik wordt er ook niet veel wijzer van als ik het wel weet he. Linda
Heel kinderachtig van diegene! Op het forum ben ik ook vaak ffies wat ongenuanceerder omdat je dan even je frustraties eruit gooit of meningen vraagt waar je het niet met naaste familie over wil hebben. Zie mijn reactie bij hetzelfde "schoonmoedertopic"...Ik haat ze niet, doen superveel voor ons maar dat is nou juist hetgene waar ik af en toe zo moe van word...Maar dat ga ik ze toch niet zeggen? Dat zou hun dood ongeveer zijn...En juist omdat ik respect voor ze heb en blij ben dat ze er zijn doe ik dat dus niet en blaas ik ff stoom af op het forum...(riskeer niet dat iemand die dit leest ze kent, hihi, aangezien ze Frans zijn en in Parijs wonen) Ik heb even je reacties bij het topic gelezen en vond het niet heel erg schokkend of zo hoor, maak er juist in op dat je graag wat meer van ze wil horen of zien of wanneer ze naar je schoonzusje gaan bij jou ook even langswippen etc. Hoop dat jullie er samen uitkomen, Liefs, Marieke
Ik vind het ook niet netjes hoe je schoonouders hebben gereageerd. Ze hebben geluisterd naar een klikspaan. En als ze het uit de gedachte hebben gedaan van "eens meelezen hoe onze schoondochter de zwangerschap ervaart" vind ik het ook bemoeierig. Ze hadden slimmer gedaan door naar je toe te gaan en zeggen: "we hebben van die en die te horen gekregen dat je veel op een forum bent. We zullen niet meelezen, maar leven wel met je mee. Als er dingen zijn, die je met ons wilt bespreken, kan dat altijd." Tenminste, zo zou ik het hebben gedaan. Niet alleen jij zit nu op de blaren, zij ook.
nou ja zeg, erg kinderachtig inderdaad. Ze had jou minstens kunnen inlichten, of in iedergeval vragen hoe en wat! Als ze zo stoer is om het te vertellen aan je schoon(ouders)moeder vind ik dat ze zich bekend moet maken aan jou! En dit forum is bedoeld om oa je hart te luchten en vragen te stellen, dus waarom zou je dan niet over je schoonouders kunnen praten! jessica
Ik had m'n schoonouders nog een mailtje gestuurd en ze belde net. Ze zijn niet boos, heb het dus goed uit kunnen leggen. Ze zitten zelf ook niet op fora ofzo, dus ze hebben alleen al m'n berichtjes onder elkaar gelezen denk ik. Volgens hen is de bron niet iemand van hier. Ik laat het zo. Als degene die dat heeft doorgebriefd dit nog leest: Denk de volgende keer een beetje beter na! Linda
man man man, hebben we hier nou niks anders te doen dan een ander zwart gaan lopen maken bij familie? Die persoon heeft wel een risico genomen zeg, had ook in zijn/haar gezicht kunnen opblazen, in het geval dat het niet om jou en je schoonouders ging, maar om hele andere mensen. Wat een kleutergedrag zeg. Meis kop op, dit waait wel weer over met je schoonouders. Ben je niet benieuwd wie het is?
Hee meis, ik heb net nog even een aantal van je posts teruggelezen, maar ik vind het wel meevallen hoor. Ook het kwetsende lees ik niet echt terug. Je geeft jouw mening en je omschrijft het netjes, niet echt kwetsend vind ik. Ik denk wel dat je het wat minder persoonlijk moet maken met namen en locaties, het is voor iemand "die jou moet hebben" erg gemakkelijk eruit te halen dat het om jou gaat. Je hebt het over waar je woont (tegenover daar en daar) en je noemt mensen bij voornaam, dus het is erg gemakkelijk voor iemand die jou kent, te achterhalen, dat het om jou gaat. Ik zou me er niet al te druk om maken hoor (ook al zie je dat zelf nu heel anders), zo uit de bocht ben je niet gevlogen naar mijn mening.
Jeee meidje ook erg zoiets. Nu maar hopen dat zei nu ook de moeite neemt om het recht te zetten. Knap lullig hoor om zoiets te doen. Houd zeker van stoken. Nou meidje ik hoop dat de band met je schoonouders niet beschadigd is. Ene bedankt voor de wijze les