kleine probleempjes met schoonmoeder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ik vind eerlijk gezegd niet dat je je aanstelt.

Wat ik wel persoonlijk vind is dat alles er altijd maar op gegooid word dat opa's en oma's zo trots zijn, en het zo leuk vinden.
    Sorry maar ik vind dat echt absoluut geen excuus. Trots of niet, maar hadden ze het leuk gevonden als hun ouders dat vroeger deden? Waarschijnlijk niet.
    Trots...harstikke leuk hoor, maar je kan ook op een andere manier trots zijn, vind dat dat er maar heel weinig mee te maken heeft.

Sommige reactie's komen zo over alsof je het haast "verplicht" bent omdat opa's en oma's het leuk vinden en dan bv de andere zeep maar voor lief moet nemen.

Nee kan me hier absoluut niet in vinden. Ze hebben zich maar aan te passen aan jou regels/wetten/waarden/normen. Hun zijn niet de opvoeders.

Misschien wat cru/fel hoe ik het omschrijf, sorry daarvoor, maar denk er gewoon anders over.

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ben ik het helemaal met je eens! Alles voor de opa's en oma's.. NO WAY! :rolleyes:

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Opa´s en oma´s zijn inderdaad niet de opvoeders, maar voor veel ouders wel een vertrouwde en lekker goedkope oppas.
    Als opa en oma altijd voor hun kinderen en kleinkinderen klaarstaan vind ik het erg overdreven om meteen zo moeilijk te doen als het eens een keertje anders gaat.
    Ik ben blij dat ik niet zo met mijn (schoon)ouders omga.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier sluit ik me volledig aan :) Vind zeker als je duidelijk van te voren hebt aangegeven ,dat je iets niet wilt ,dat ze het dan zeker niet moeten doen.

5. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ik begrijp eigenlijk uberhaut niet waarom er een kind in bad gedaan moet worden door oma als dat niet eens nodig is.
    Het is toch geen pop? Alleen omdat zij het leuk vind, sorry hoor, maar ondanks dat ik goed met beide (schoon)ouders kan laat ik mij kind daar niet voor gebruiken.
    Laat ze maar lekker naar de kinderboerderij gaan om te tonen hoe trots ze zijn of een leuk spelletje met ze spelen omdat ze de omgang zo leuk vinden of iets dergelijks ipv het als een baby born te gebruiken en alleen zichzelf te plezieren.

Ik ben blij dat mijn (schoon) ouders niet meer op deze manier met ons en ons kindje omgaan ;) Want vind het niet respectvol, om mijn advies in de wind te slaan en mijn kind te "gebruiken" voor iets wat oma leuk vind, en dus niet het kind. Het kind komt op de eerste plaats en niet wat de grootouders nou zo leuk vinden.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa was gisteren wel wat van slag en met dr huidje ging het de goede kant op maar nu kan ik weer beginnen met de vette zalf.

mn sm weet dat alyssa niet tegen zwitsal kan en daarom ben ik er ook een beetje teleurgesteld over. ik heb er ook helemaal niet aan gedacht dat het leuk zou zijn voor mn sm om alyssa te wassen en had het thuis al gedaan (en dat wist ze)

ik weet dat ze trots is en dat ze graag wil pronken, maar alyssa had al een paar rommelige dagen achter de rug en dat had ik aangegeven.
    ik heb haar gezegd dat alyssa op tijd naar bed moest omdat het anders te veel voor dr zou worden.
    mn schoonouders hebben er alleen niet aan gedacht dat naar oma gaan de volgende dag weer druk is.

ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, maar ik kan me ook voorstellen dat er anderen zijn die er anders over denken.

liefs doris

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Als ik oma of opa van jouw kindje was kon je me de boom in als je oppas nodig had. Je zocht maar een andere gratis, goedbedoelende gek die zich aan jouw regels/wetten/waarden en normen zou houden.
    Ze hebben jou of je man ook groot gekregen.

@TS; Geef je schoonmoeder een fles van het wasspul dat jij gebruikt. Dan is er toch niets aan het handje.

En mee naar overgrootmoeder gaan..... Dat gebeurt hier ook vaak. Maar eerlijk is eerlijk. Dat mens is zo oud en dus rustig dat mijn dochter er geen last van heeft. En zo scheelt het mij weer een rit naar het bejaardentehuis en overgrootmoe leeft er helemaal van op.

8. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Pfieuw, lekker fel zeg ;)

Maare, ik hoef denk ik nooit die boom in, want ik laat nooit de oma's en opa's oppassen. Mijn man en ik regelen de oppas namelijk zelf door onze werktijden/afspraken op elkaar af te stemmen.
    Dus wij maken geen "misbruik" in jou ogen van goedbedoelde gekken.:D

9. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Kan me Brenda haar woorden wel voorstellen..

Niet iedereen kan zich in jou teksten vinden..ik dus ook niet...
    Mijn vader was erbijna niet meer geweest en als de kleine er is dan wil die het liefste de hele dag knuffelen...doet die niet hoor.
    Ik geef aan wanneer en hoeveel ze moet drinken en de rest laat ik aan hun over.
    Als ze haar in bad willen doen prima... gaan ze wandelen ook prima... bedoel wij doen het toch ook gewoon...
    Zie het probleem niet zo in dat hun dat dan niet zouden mogen doen.
    Mijn moeder heeft haar eigen spullen in huis en we gebruiken de zelfde merken. Wat is dan het probleem...

Niet iedereen kan zoals jullie alles aanpassen en zijn erg blij met zulke "gratis"oppas... ik wel ten minste... en als ik zeg "ma ze is gister in bad geweest" dan gaat ze niet bij ma in bad. Gewoon duidelijk zijn dan zou er geen probleem hoeven te ontstaan in mijn ogen

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind niet dat het zou moet zijn dat je omdat opa en oma blijkbaar zo gek zijn om gratis op te passen verplicht bent om alles maar goed te vinden.
    Mijn schoonmoeder past ook gratis op. Maar dat doet ze voor zichzelf en niet voor mij (sorry klinkt cru maar zo is het wel) dat doet ze omdat ze het leuk/fijn vindt om mijn zoontje een tijdje voor zichzelf te hebben. Is ook niks mis mee dat ze trots is enzo. Maar het is wel de bedoeling dat ze zich tijdens die oppasuurtjes aan mijn regels houdt. Niet dat het precies hetzelfde moet zijn als thuis maar het moet wel binnen mijn grenzen vallen. Als dat een aantal keer heel duidelijk niet het geval zou zijn, dan stop ik met de oppas.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

TS heeft dit aangegeven aan schoonmoeder en dan nog wordt het in de wind geslagen..

En wat betreft gratis oppas :rolleyes: misschien krijgen de schoonouders wel een bijdrage via het gastouderbureau dus niet te snel oordelen ;)

Onze dochter gaat naar een gastouder.. bewuste keuze ;) Als ze eens naar mijn ouders/schoonouders gaat plannen we de rest van de dag al rustig in anders is het helemaal mis.

Mijn schoonouders houden eigenlijk weinig tot geen rekening met ons/Esmee.. Alleen wat hun prettig/leuk vinden :(
    Vriendlief heeft een goed gesprek gevoerd dus ik ben benieuwd.

Esmee is 2x bij hen wezen logeren nu, en dan doen ze precies wat er gevraagt wordt van hen, ze weten namenlijk dat ze anders s'nachts met een overstuur kind zitten.. :rolleyes: Dus meestal weten ze het prima hoor maar is het alleen in hun belang.. beetje jammer want ik zal eerder kiezen om haar naar de gastouder te brengen als ik een ochtend moet werken dan naar mijn moeder/schoonmoeder.
    Ook al vinden ze het fantastische.. als ze naar de gastouder gaat weet ik zeker dat Esmee de rest van de dag ook leuk en gezellig is omdat de gastouder wel mee gaat in de wensen rondom esmee.. Maar ja soms heb je nou eenmaal s'nachts/s'avonds oppas nodig.. Gelukkig is dit nog maar 2x voorgekomen..
    En het oppassen overdag , dit hebben de oma's aan zich zelf te danken dat dit zelden meer voorkomt. 8-[

Sorry voor het ego verhaal. :oops:

12. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Drm staat gratis tussen "" dus ik oordeel niet snel.. staat bewust er tussen...

Als ze niet luisteren dan moet je de keuzen maken nog een keer praten.. en ze heel duidelijk maken dat je het niet wil en anders voor een andere oplossing gaat zoeken...

Jou kind.. jou regels... en zo is het en niet anders.

Maar waar het mij om gaat is dat ik geen probleem zie ik het in bad doen of op bezoek gaan.
    Ik heb ook mijn regels....

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Voor jou geldt dat misschien niet ,maar als de Ts duidelijk heeft aangegeven dat badje niet hoeft ,snap ik niet waarom daar niet naar geluisterd wordt. Als ik tegen mij ouders zou zeggen Mason hoeft niet in badje ,dan vinden ze dat helemaal prima. Je kan ook genieten van je kleinkind zonder hem in badje te hoeven doen. Wat betreft het op bezoek gaan ,als jou kind daar heel slecht op reageerd/onrustig raakt, zou je het dan nog steeds de normaalste zaak van de wereld vinden dat ze dat doen? Nou ik niet!

14. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0

Helemaal mee eens, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.

15. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Helemaal met je eens...

Dat zeg ik ook ik heb mijn regels....

Maar wat ik ook probeer duidelijk te maken dat je ook te vel er op kan reageren terwijl die mensen het misschien wel goed bedoelen.. wij lezen verhaal van 1 kant...

Nog maals... probeer te praten werkt het niet misschien moet je dan denken aan andere oppas ofzo

16. Secretstar

Secretstar Actief lid

Nou sorry hoor maar als de ts duidelijk heeft aangegeven van mijn kindje kan niet tegen Zwitsal dan gebruik je die producten toch niet :(
    Dat zouden ze trouwens bij een opvang ook niet doen als je zegt dat je kindje daar slecht op reageert.
    Want het is zoals iemand anders ook al aangaf: jij zit met de gebakken peren terwijl oma het 'fijn' heeft gehad om haar een badje te geven kan jij de ellende (lees=allergische reactie) wel weer gaan oplossen!

TS: gewoon een klein potje van jouw product in de luiertas steken, ik doe het ook, je weet nooit dat ze een ongelukje krijgen ;)

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    houd ook in je achterhoofd dat vele van onze moeders allergieen maar nieuwerwetse onzin vinden. een manier om aandacht te vragen of interesant te doen.

voorbeeld: zoontje van mijn vriendin heeft ook een parfumallergie, oma vond dat ook maar onzin en deed hem lekker met zwitsal in bad, want dat spul van mama rook toch helemaal niet lekker... gelukkig deed ze hem voor het slapen gaan in bad, en heeft hij haar bedankt met de halve nacht brullen van de jeuk...... ze heeft hem om 4 uur snachts weer onder de lauwe douche gezet en gewassen met de zeep van mama, en toen lekker ingesmeerd met de bijbehorende creme en de zwitsal ging linea recta de prullenbak in .....

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja maar het is toch eigelijk te gek voor woorden dat een kindje er de dupe van moet worden omdat een Oma het "leuk en lekker vind? "

En dan heb ik het niet eens over jouwn verhaal hoor, maar ik vind het ook absoluut niet kunnen dat er niet naar de moeder geluisterd wordt.
    Gelukkig weet mijn schoonma donders goed dat het our way or the highway is. Mijn eigen moeder trouwens ook.

Nogmaal, ik vind het echt belachelijk dat het "welzijn" van de baby opzij wordt geschoven voor oma's pleziertjes.
    Je kan toch ook lekker wandelen ofzo? Of als je het zo fijn vind om die lekkere blote baby te kriebelen (vind ik héérlijk bij mijn zoon) dan ga je toch op een warme kamer lekker zitten?

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    dat ben ik met je eens, alleen heb ik vaak genoeg meegemaakt dat ze het gewoon anders zien, waarschijnlijk omdat toen wij klein waren het schijnbaar niet of nauwelijks voorkwam.

ik denk dat het dus een kwestie is van uitleggen en indien mogelijk laten zien wat de consequenties zijn (foto van een vuurrode baby na een zwitsalbad bijvoorbeeld)

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja...
    Ik vind dat er naar de ouders geluisterd moet worden... ivm instructies en dat er niet aan hunzelf gedacht moet worden... wat de "oppassers"leuk vinden....

Mijn schoonmoeder heeft ook een tijdje op mijn zoontje gepast... ze was immers al oppasmoeder voor een bureau..... maar zij legde mijn ideeen ook gewoon naast zich neer...

Ze nam mijn zoontje ( paar maanden oud) bv mee in bed.., terwijl ik al aangegeven had dit niet wilde... (super gevaarlijk!).. zeker omdat er ook nog een kind van 10 jr langs lag....!
    - Ze zette vuile flessen terug in de koelkast.. en als ik dan een fles vroeg.. kreeg ik gewoon een vuile in mn hand gedrukt.... etc.. etc.. etc...
    - Ze rotzooide maar wat aan met pap maken.. las de gebruiksaanwijzing niet... en luisterde niet naar me... "Tja ik zo zien of hij goed is.."...
    - Ze gaf mn zoontje speelgoed voor onder de 3...
    al zo vaak gezegd dat ze daar op moet letten...

ach zoveel dingen meegemaakt... dus ik begrijp je gevoel wel...
    Zeg haar nogmaals heel duidelijk dat je het niet prettig vind/vond... kom je vaker van die dingen tegen.... of ben je t vertrouwen kwijt.... zorg dan voor een andere oplossing....

Zelf laat ik mn schoonmoeder helemaal niet meer oppassen... heb er geen vertrouwen meer in...

Deel Deze Pagina