Wat is wijsheid??Graag jullie advies.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door balleke, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Mijn jongste zoontje is vandaag 8 weken en net 3 dagen thuis vanuit het ziekenhuis...:D

    Hij doet het overdag super goed en daar zijn we erg blij mee!

    Maar nu komt het volgende. Voordat hij het ziekenhuis in ging zat hij op de 6 flessen. Hij kreeg daar zijn fles om 19.30/20.00 en normaal zou hij dan zijn fles om 23.30 moeten krijgen, maar ze hebben hem altijd wakker moeten maken om 00.00 ,00.30 of 01.00 uur (meestal wakker moet maken om 01.00 uur). Hij is 1 keer uit zich zelf gekomen om 01.00 uur en sliep dan vervolgens door t/m 06.30 / 07.00 uur. Dus hij sliep half om half door.

    Toen hij daar 5dagen lag zijn ze over gestapt naar de 5 flessen
    van 180/6 cc.
    07.00 uur, 11.00 uur, 15,00 uur, 19,00 uur en de laaste fles 23,00 / 23,30 uur. Met als vervolg dat ze hem een speen constant moesten geven om 04.00 uur en tijd moesten rekken.

    Nu hij weer thuis is en ik de bovenste schema aanhoud komt hij telekens om 02.30/03.00 uur. Ik heb al van alles geprobeerd! Speen en zo'n ding op zijn buikje (miss wel last van darmkrampjes) maar het heeft allemaal niet gewerkt:(. het maakt niet uit wat ik doe hij blijft komen om 03.00 uur. En ik heb echt geen zin om halve nacht wakker te blijven om maar constant een speen terug in zijn mondje te stoppen. In het ziekenhuis hebben ze wel de tijd om dat te doen, maar hier niet...Bij mijn oudste zoon die kreeg ook altijd de laatste fles om 23.00, maar sliep met de week langer door. Dus met 8 weken kwam hij om 04.00 of 04.30, maar bij de jongste totaal niet en het is natuurlijk ook een ander kind.

    Mijn man zei gister avond dat we hem niet wakker moesten maken voor de fles en hem zelf moet laten komen, maar is dit nu wel verstandig??? Graag jullie advies en of jullie ook zo'n kindje hebben... En of hij/zij uiteindelijk toch nog doorsliep??
     
  2. Pinkprecious

    Pinkprecious Actief lid

    19 nov 2010
    225
    0
    0
    als je hem savonds wakker moet maken dan zou ik dat inderdaad achterwege laten.. de meeste baby's laten eerder de nachtvoeding vallen.. maar helaas *haha* zijn er ook baby's die de laatste avondfles eerder laten vallen (hier ook)
    en langzaam aan is de nacht fles opgeschoven naar de ochtend (maar eerst is het nog gewenning om zelfde tijd wakker te worden... ik heb wel altijd gewoon flesje gegeven...en na een week de flesjes kleiner gemaakt)
     
  3. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    En hoelang duurde het voordat ze echt doorsliep. En maakte je met de week de flesjes kleiner??
     
  4. Pinkprecious

    Pinkprecious Actief lid

    19 nov 2010
    225
    0
    0
    om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet meer
    laatst zei ik hier ergens dat het wel snel ging maar toen ik er beter over na ging denken heeft dat eigenlijk nog wel even geduurd..
    denk een paar weken..

    en nee ik heb op een gegeven moment om de paar dagen de flessen verkleind

    en ik ben geen voorstander van rekken maar hij werd op een gegeven moment op een onhandige tijd wakker (weet alleen niet meer hoelaat dit was!) en toen ben ik wel naar hem toe gegaan met een speen...of desnoods bij hem blijven staan..aaien ,af en toe weglopen..maar niet eruit halen en niet overstuur laten worden .. tot het moment dat ik vond dat de dag kon beginnen en dan had ik daar ook een ochtendritueeltje voor ...en uiteindelijk is hij daarna steeds vaker rond die tijd wakker gaan worden.. dus misschien is dat ook nog een idee?

    maar nee ik deed niet verkleinen om de week maar dus om de 3/4 dagen... en soms werkte het niet en maakte ik wat meer (ik nam alles mee naar boven met een thermoskan haha :) )
    en soms werkte ook een speen alleen ...dat deed ik altijd eerst..speen geven en dan aai over zijn bol tot over zijn gezicht naar zijn kin (dat klinkt heel maf haha ..maar op zo'n manier dat zijn ogen dicht gaan...als hij nog verder zou kunnen slapen dan zou hij vermoeid overkomen, en anders zouden zijn ogen weer wagewijd openspringen als ik stop hihi..... en alsnog even wachten.. en dan maakte ik de fles alsnog :)

    sorrye voor de langdradigheid..hoop dat je er wat mee kan
    als je meer vragen hebt hoor ik het wel :D
     
  5. Pinkprecious

    Pinkprecious Actief lid

    19 nov 2010
    225
    0
    0
    met een paar weken bedoelde ik dus dat vanaf het moment dat ik die ene fles liet vallen :)

    niet een paar weken na geboorte
    hij sliep wel snel door maar dat was ook snel weer klaar :)


    (nu wisselt het heel erg :pmaar ja dat zal wel een reden hebben)
     
  6. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Bedankt voor tip...:D Ik ga het vanavond zeker proberen. Ben erg benieuwd hoelaat hij zich meld.
     
  7. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Je kind is 8 weken oud, en komt heel netjes om de 4 uur. Als jij om 23.00 de fles geeft is het toch logisch dat je kleintje dan rond 3 a 4 uur weer komt voor een fles. Waarom zou lopen te ouwehoeren met een speen als je je kind gewoon een fles kunt geven, want het is gewoon honger wat je kind heeft. Even een fles erin en binnen een half uur kan iedereen weer tevreden slapen.

    Sorry dat ik het zeg maar verwacht je niet een beetje te veel van je kindje. Hij is nog maar 8 weken oud en heeft blijkbaar nog gewoon de nachtvoeding nodig. Ik zou ook geen flesjes kleiner maken, die nachtfles vervalt zelf wel een keer wanneer je kindje daar aan toe is.
     
  8. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hmmmm vind het niet erg hoor als hij in de nacht komt of zo!! Maar in het ziekenhuis gaven ze het advies om te rekken ivm ritme (heel verhaal!) Maar als ik hem ook nog eens de nachtfles geef zit hij tegen de 1000 cc aan! En dat is ook zeker de bedoeling niet, toch?
    Ik laat de avond fles vervallen en laat hem in de nacht komen. Moet hem telekens waker maken voor de avond fles.
     
  9. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Waarom is het niet de bedoeling dat hij tegen de 1000 cc aan zit. Je kleintje mag max 1000 cc hebben dus dan doet hij het toch prima??
     
  10. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Omdat hij pas 8 weken is en niet meer mag krijgen terwijl hij wel groter/zwaarder gaat worden. En als hij terug valt op 6 flessen gaat hij er ruim overheen of drinkt hij dan 6x 150 + 5?

    Ik vind persoonlijk dat ze hem wel heel snel wilde laten doorslapen eigenlijk, hij is nog zo klein! Ik heb het mijn kinderen altijd zelf laten bepalen (zoonlief gooide de fles van de middag eraf ipv de nachtfles ook heel fijn dus ;)). Dochterlief hebben we weleens geprobeerd om de nacht niet te geven en dan om 0:00 uur maar dan kwam ze nog om 4 uur. Was een hele tijd vaste prik bij haar en ineens was het over.
     
  11. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    Oh, dit is ZO herkenbaar!!!

    Mijn kinderen kwamen ook thuis met een zogenaams 'vaste ritme' en ze vertelden me dat ze al een week van de nachtvoeding af waren, eigenlijk precies dezelfde schema als jij meegekregen.
    De erste 3 nachten waren een drama! Ze kwamen gewoon midden in de nacht voor een voeding, en wij maar rekken omdat we dachten dat het zo hoort.
    De derde nacht heb ik echt zelf mee zitten huilen, omdat ik me bedacht dat ze in het zkh ook gewoon honger hadden 's nachts maar niks kregen, omdat de arts had aangegeven dat ze geen nachtvoeding meer mochten.

    We zijn de dag 4 gewoon teruggegaan naar nachtvoedingen. Ik gaf ze om 21.00uur de laatste voeding en ze kwamen rond 01.00uur en dan rond 5-6uur weer.


    Op gegeven moment lieten ze overdag zelf 4 uur tussen en 's nachts 5 uur.
     
  13. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Nou we kunnen elkaar handje schudden dan.. Hier echt precies het zelfde en idd maar zeggen dat hij door sliep...NOT!!!
    Maar we gaan het vanavond proberen. Ik heb allemaal het idee dat hij gewoon 1 keer komt.
     
  14. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou de nachtvoeding ook weer gaan geven. Blijkbaar is hij er nog niet aan toe. Maar dan wel kleinere flessen aanbieden. :)
    Of de avondvoeding laten vallen en hoepen dat je dat straks naar de nacht kan verschuiven.
    Succes!
     
  15. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad, compleet uit ritme na ziekenhuisbezoek. En wij hebben gedaan wat je man zei: niet wakker maken, zelf weer ritme laten zoeken. Ook overdag laten slapen tot ze zichzelf meldde. Ondertussen ook nog bij de osteopaat geweest voor darmkrampjes. Inmiddels zijn we een dikke maand verder en zit ze weer op vijf voedingen en slaap de nacht weer door.Ze heeft zich dus een paar weken weer 's nachts gemeld en toen hebben we gewoon voeding gegeven.
    Voor de fles van elf uur moeten we haar wel wakker maken maar daarna slaapt ze door tot 's ochtends tussen half zeven en half acht. Ik persoonlijk vind het idee van je man dus een goed plan ;)
     

Deel Deze Pagina